Gå til innhold

Hvor lang tid tar det å få brev fra rikshospitalet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gyn sendte henvisning i begynnelsen av mai..fortsatt ikke hørt noe fra riksen.er det vanlig?og når jeg får det første brevet,er det bare sånn om at de har mottatt eller er det satt opp dato for samtale også da? Skjønner at jeg ikke får noe før sommeren altså..

burde jeg ringe dit før de tar ferie?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår gyn sendte henvisning i oktober. Første brev vi fikk fra riksen var i januar, altså 3 mnd etter henvisning sendt. I det sto det at de hadde mottatt henvisningen og at vi måtte ta en blodprøve til(AMH) og en utvidet sædprøve på riksen. Deretter fikk vi nytt brev i mars med innkalling til oppstartsamtale i april. Vi skal i gang med medisiner i juli og uttak/innsett i august. Dere må nok med andre ord dessverre regne med at det tar litt tid... Vet alt om hvor kjedelig det er å vente slik, men håper dere kommer raskere i gang enn oss:-)

Skrevet

Det burde ikke ta så mye mer tid?

Min fastlege sendte henvisning i september, og vi ble innkalt i slutten av oktober. Ble oppstart i slutten av februar, uttak og innsett i april.

Tida i mellom er utrolig langtekkelig, det syntes i hvertfall jeg :D

Masse lykke til Mamsen til AT:) !!

Skrevet

Jeg skal ringe dit i morgen tenkte jeg..syns det begynner å bli rart at jeg ihvertfall ikke får et brev om at henvisningen er mottatt.. men nå skjer det vel ikke noe før til høsten uansett.

Ser for meg at dette tar kjempe lang tid..gjør det det?

har en gutt på 4 år fra før,som utrolig nok gikk av seg selv,men etter 3 år. Ikke brukt prevensjonsmidler siden etter han ble født..

problemet er at jeg ikke har eggløsning,og det har ikke hjulpet med triple pergokurer heller..

tror dere de klarer å hjelpe oss på riksen? Er så lei meg og deppa for tida,pga at det var ikke dette jeg så for meg og sikkert lang ventetid..

vet vi er utrolig heldige som har ett barn og altså,ikke misforstå meg...

takk for svar:)

Skrevet

Ring og hør med de du! Skader ikke å mase litt, kanskje du hopper litt frem i køen:-)

Skjønner deg godt mht følelsene dine. Tok det selv veldig tungt i starten da vi skjønte at det var prøverør som ble veien for oss. Vanskelig å måtte vente når man helst skulle starta i går, og skulle selvfølgelig gjerne fått det til på egen hånd. Når vi fikk fordøyd tanken om prøverør klarer vi nå faktisk å se ganske lyst på det. De er veldig flinke på riksen, og mange oppnår sin drøm om barn!

Det er dessverre vanlig med ventetid, og jeg vet det er fullt i hvert fall ut august. Prøv å nyte sommeren, så kommer plutselig en spennende høst for dere! Ønsker deg masse lykke til:-)

Skrevet

Jeg ringte til riksen i dag,og godt var det..! Hun i resepsjonen syns det var rart at jeg ikke hadde fått brev enda.så hun skulle sende alt i dag:) hun sa jeg måtte ta noen flere blodprøver og at jeg samtidig fikk brev om dette nå.

Jeg har tatt noen prøver hos gyn før hun sendte henvisning.

Så hva skjer videre nå da etter disse blodprøvene jeg skal ta nå? Og har riksen helt stengt i juli eller bare mindre bemanning? Hvis det er helt stengt så får de vel ikke svarene før i august?

Ja mye jeg lurer på som jeg glemte å ta på tlf ;)

Skrevet

Så bra du ringte da! Jeg måtte også ta en blodprøve til, Dvs en AMH-prøve. Denne måtte jeg ta på aker sykehus. Prøven viser dine eggreserver.

Jeg er usikker på om de har bemanning der i juli, men trodde de var stengt..

Skrevet

Riksen har stengt uke 28,29 og 30.. Eller 29, 30, 31.. Ble usikker nå:/

Lykke til :) Ting tar desverre veldig mye tid og man må regne med myyyye venting.. Vi er endelig i gang nå, men veien har vært lang! Det hjelper ofte å ringe å purre litt da, så det kan du jo bare fortsette med ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...