Gå til innhold

Tenker dere på jobben

Anbefalte innlegg

dere som velger å få tette? Jeg har en på straks fire og et år og vi ønsker en nr tre tett.

Flott å vokse opp med søsken samtidig som vi får det kapittelet i livet over med og kan nyte barna og livet både nå og senere.

Jeg er 30 og mannen 33.

Anonymous poster hash: a3b12...fed

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144058400-tenker-dere-p%C3%A5-jobben/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmålet om hvor lojal man skal være mot arbeidsgiver har poppet opp i hode mitt flere ganger. Skal man sette jobben før egne ønsker? Jeg har nettopp får 80% fast stilling, på samme arbeidsplass jeg har jobbet 20% fast de siste 2 årene (nylig ferdig utdannet). spørsmålet jeg stiller meg selv er om det er greit at vi nå forsøker å få barn. I bunn og grunn er vel dilemmaet det samme; hvor lojal skal man være

Go for it, sier nå jeg :)  

• 4 uker senere...

Etter flere år  som bemanningsvikar ved samme arbeidsplass fikk jeg for noen mnd. siden fast stilling.

Er i den alderen der det er veldig normalt at man stifter familie slik at alle tenker nok at det ligger i kortene..Men jeg tenker mye på "hva vil alle på jobb si?" hva vil mine ledere si? hva vil alle andre på arbeidsplassen min tenke? "hun ventet bare på å få fast stilling!"... Vi ønsker oss virkelig barn og har bestem oss for å ikke tenke så mye på det.. men det ligger veldig i bakhode.

Tenk om du finner ut at du vil vente litt, for du har ikke samvittighet ovenfor arbeidsplass og bli gravid nå, og får dere ikke til med det første... Tenk om dere må igjennom flere prøve perioder før det klaffer. Hvordan vil du føle deg da? Vil du da angre på at du ikke fulgte ønsket ditt med en gang?

Seff er det jo uansett sjans for at det klaffer fort eller ikke, men tror du bør følge det du ønsker deg mest..

Jeg fikk en liten fast stilling for nesten 2 år siden. Jeg utsatte prøving noen få mnd pga denne stillingen.

Nå, nesten to år senere har jeg hatt etpar kjemiske og to spontanaborter. Men ingen barn, klokke som tikker høyt og ikke så altfor mange egg igjen på lager.

Kjør på, man vet aldri!

Anonymous poster hash: d9f48...a83

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...