Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å lage hamburger til samboer kommer hjem i kveld. Finner masse forskjellige oppskrifter. Skal bruke vanlig kjøttdeig siden det er det vi Har i huset. Men ser at mange oppskrifter Har egg eller eggeplomme i. Skal bruke 300 g kjøttdeig. Tips til hvordan jeg skal gjøre det. Tenkte bruke løk, salt og pepper i burgeren. Hva er eggeplommen godt for?

Er litt grønn her siden samboer stortsett lager mat :-)

Skrevet

Egget er for å binde kjøttet så det henger mer sammen. Resten høres veldig greit ut, bare hakk løken minst mulig så dere ikke merker den.

Skrevet

Jeg har til 1 pk kjøttdeig: 1 egg, 1 hvitløksfedd, 2 loffskiver uten skorper bløtet i vann og krydder. Tar på meg engangshansker og blander med hendene.

Anonymous poster hash: fa5b3...5e9

Skrevet

Oki, takk :-) men er det kun plommen jeg skal bruke?:-)

Skrevet

Bruker hele egget:)

Anonymous poster hash: fa5b3...5e9

Skrevet

Vi bruker kun karbonadedeig og krydder i våre burgere, ikke noe bindemiddel av noe slag. Det går helt utmerket, og vi får veldig mye skryt for burgerne våre. :)

Skrevet

Som bindemiddel kan du også bruke hvetemel.

Skrevet

Jeg bruker heller ikke noe bindemiddel i, men akkurat om de skal grilles kan det være litt lurt.

Skrevet

Jeg bruker heller ikke noe bindemiddel i, men akkurat om de skal grilles kan det være litt lurt.

Nesj. Det er ikke noe problem. Vi griller dem alltid, også om vinteren. Så lenge man rører deigen 'sammen' med salt og pepper så funker det fint å grille dem uten bindemiddel også.

Skrevet

Nesj. Det er ikke noe problem. Vi griller dem alltid, også om vinteren. Så lenge man rører deigen 'sammen' med salt og pepper så funker det fint å grille dem uten bindemiddel også.

Ok :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...