Gå til innhold

Vi pusser opp! Hvilken type ventiler til stue ville dere valgt og hvorfor? Bilder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt blir nytt i huset. Jeg synes en av de tre typene ventiler er direkte stygg å se på. Hvertall i en stue. Mannen er uenig. Så nå vil jeg høre deres mening.

Anonymous poster hash: 86756...287

post-42-0-21120200-1371641737_thumb.jpeg

post-42-0-01017900-1371641762_thumb.jpeg

post-42-0-54335300-1371641780_thumb.jpeg

Skrevet

Hvorfor trenger man ventiler i en stue??

det har vi aldri hatt...

Anonymous poster hash: d35de...def
Skrevet

De må vel ha ventilasjon? 

Anonymous poster hash: adccb...a75
Skrevet

Har dere ikke luftekanaler i vinduene? Ingen moderne hus har ventiler.. for øvrig synes jeg den firkantede varianten er minst stygg ;)

Anonymous poster hash: 1f2ab...2da

Skrevet

den midterste, synes den er mest diskret. sett mange har sånn i stuen. den førte har jeg bare ett i ytterganger og på toalett etc, aldri i en stue...

Skrevet

Jeg ville valgt den midterste. Men hvorfor ventil i det hele tatt, hvis "alt blir nytt"?

Anonymous poster hash: cfdac...a17

Skrevet

Gubben mener vi MÅ ha det. Pga noe med at ventilasjonen trenger trekk for å fungere? Jeg mener det holder med de ventilene i vinduene? Hi

Skrevet

Jeg vill valgt den siste, rett og slett fordi jeg synes den hadde minst ventilpreg over seg.

Anonymous poster hash: 5db22...0ac

Skrevet

Jeg villet hørt med firmaet som har ventilasjon om dere trenger ventil. Vi har best luft i leil med vinduene lukket.

Skrevet

Den midterste forbinder jeg med bad og toalett

Skrevet

Vi har ventiler i tre malt i samme farge som panelen i stua. Diskret og fint :)

Skrevet

I 2egt hos oss skal vi sette inn ventiler nå. Luftingen på vinduene er ikke nok. Når man kommer opp trappen møter man en vegg av varme. Hele 2egt er bygget ny, men siden vi ikke har lagt inn balansert lufteanlegg trengs ventiler for å få sirkulasjon.

Skrevet

Den midterste forbinder jeg med bad og toalett

Jeg er SÅ enig! Det var akkurat den mannen mente vi skulle ha i stua! :/ Huff... Hi

Skrevet

Har enn balansert ventilasjon skal en ikke har ventiler i verken vindu eller vegg det øyelegger poenget med balansert ventilasjon ;) men syns den til venstre passer best i stuer å den i midten til bad ;) har du ikke balansert ventilasjon er det ikke nok med bare ventil i vindu :)

Anonymous poster hash: 5e9c9...08a

Skrevet

Hørtes pent ut! :) Skal foreslå det for mannen. Hi

Skrevet (endret)

Hørtes pent ut! :) Skal foreslå det for mannen. Hi

De er noe lignende disse:

http://www.flexit.no/produkter/ventiler/innvendige-ventiler/klaffventiler/klaffventil-tre/

Ble veldig pene når de ble malt altså. Må selvfølgelig grunnes først. Malte den kula i enden av snora også, hehe... Lykke til!

Edit: De selger dem bl.a. på Byggmakker :)

Endret av DramaMama
Skrevet

Vi får varmepumpe, vannbåren varme i alle rom og vedovn. Smør på flesk kanskje men sånn ville mannen ha det. Tror ikke vi har balansert ventilasjon. Akkurat der er jeg usikker ja... Mest mannen som styrer det tekniske, og jeg det estetiske. :) Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...