Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #1 Skrevet 19. juni 2013 Begynnr å bli lei av d vanlige. Flintstek til mannen, kylling eller laks til meg og pølse til jenta. Salat og potetbiter stekt i folie m smør og krydder. Har d hver gang. Tips til litt annerledes grillmat? Nærmer seg st.hans og vi får gjester som jeg har lyst å lage noe godt til. Svigermor har en veldig god hjemmelaget potetsalat som jeg skal forsøke å lage. Ellers helt blank! Gode tips mottas med takk:) Anonymous poster hash: f1e83...afb
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #2 Skrevet 19. juni 2013 Kjøttbiter med paprika, løk og sjampinjong på pinne. Kylling file marinert i grillolje med persille, basilikum og litt vegeta, kjempegodt. Indrefilet er også kjempegodt på grillen og forsåvidt ytre file også. Det finnes så mye å grille, bruk bare fantasien. Anonymous poster hash: bf19f...d6e
DaTuMa Skrevet 19. juni 2013 #3 Skrevet 19. juni 2013 Vi pleier å lage hjemmelaget potetsalat. Av kjøtt så kan det være indrefilet av svin, biff, laks, kyllingfilet. Grønnsaker: maiskolber, salat, diverse grønnsaker pakket i folie og legges på grillen, Bakte poteter, potetbåter i folie man kan jo gjøre mye med smaken bare med forskjellige krydder
ELÅ Skrevet 19. juni 2013 #4 Skrevet 19. juni 2013 Kjøtt: Svin indrefilet smurt med knust hvitløk/hakket persille/olje/salt/pepper-blanding. Aternativt surret inn i spansk spekeskinke. Serveres med grillede grønnsaker f.eks paprika, løk, brokkoli, gulerot og hvitløk i en slik folieform med olje og salt/pepper over. Eller kebabspyd, dvs karbonadedeig/kjøttdeig av lam med hakket løk og persille, krydret med chilli, garam masala, cummin eller annet krydder du er glad i. Rull til "pølser" og stikk grillspyd igjennom på langs. Serveres med ris eller pitabrød med en enkel salat og zaziki. Eller å grille vannmelon og servere med fetaost og pinjekjerner. Mulighetene er mange.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #5 Skrevet 19. juni 2013 Grillmat er som regel kjedlig uansett, men helstekt laks eller ørret er godt. Ellers anbefaler jeg mat som kan gjøres ferdig inne selv om man har lyst til å spise ute. Det er ikke nødvendig å fyre opp grillen hele tiden. Anonymous poster hash: 39270...c82
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #6 Skrevet 19. juni 2013 Takker for tips og svar;) HI Anonymous poster hash: f1e83...afb
Nichotine Skrevet 19. juni 2013 #7 Skrevet 19. juni 2013 Svinefilet i den grønne hvitløksmarinaden de selger bak kjøttdisken på Meny. Den heter bare Hvitløksmarinade. Skjært i tynne skiver, før den legges i marinade. Og så grilles de på spyd. Gjerne med paprika o.l. på samme spyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå