Gå til innhold

Kan man få ekstra UL bare for?!?!

Anbefalte innlegg

Jeg har gått konstant nå i en mnd og bekymret meg for om fosteret har det bra! jeg vet ikke helt hvorfor men er en sånn uhyggelig følelse som jeg ikke blir kvitt..

føler legen og de ikke tar meg på alvor, dette tenker jeg mye på i løpet av dagen..

Kan man få ultralyd på grunnlag for å berolige mor?! Så jeg slipper være så stressa?!

Alt er sikkert helt bra, men....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144058068-kan-man-f%C3%A5-ekstra-ul-bare-for/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe kjekt å lure på om alt er bra der inni magen. Likevel så tviler jeg på at du får noe ultralysd av legen, så lenge det ikke er noen indikasjoner på at noe er feil. Men hva med å bestille en privat ultralyd, hvis du er bekymret? Det koster vel en 600-1000 kr.

Har du egen gynekolog? Min gynekolog gjør ul uten ekstra kostnad. Jeg tenkte ta en tur til uken (uke 39!) for å blant annet sjekke leie. (Tror mini kan ligge i sete igjen og føler ikke at min lege har heelt peil på det...) Det er jo aldri "sent" hvis man trenger det for å berolige seg selv!

Annonse

Kan ikke se at det er for sent med ul i uke 37, mange har jo ul hver uke fram til fødsel, og enkelte ser jo babyen på Ul rett før fødsel. Det er jo på denne måten mange babyer blir reddet tenker jeg ( fødsel settes i gang). Synes du skal bestile deg privat Ul, om du ikke får på sykehuset. Alt er sikkert i skjønneste orden, men mye bedre for deg og få det bekreftet tenker jeg. Og man skal ikke kimse av mors magefølelse :-)

Nei sant :) takk for det, bare jeg kommer igjennom til legen :/ vist ikke blir det privat ja! synes det er unødvendig at man skal måtte ta privat. men er ikke det helsevesenet i et nøtteskall... :P

Annonse

synes det er unødvendig at man skal måtte ta privat. men er ikke det helsevesenet i et nøtteskall... :P

Vel, ja. Det er jo helsevesenet i et nøtteskall at det må være en medisinsk grunn til at man skal bruke ressurser på undersøkelser. Og det skulle da virkelig bare mangle.

Men om du ringer Føden og uttrykker bekymring, vil du jo antagelig få komme inn til en sjekk. Hvorvidt ultralyd blir del av den vil nok variere, ofte er CTG-registrering førstevalget og følges opp med ultralyd dersom noe er avvikende.

Ja jeg jobber selv på sykehuset så er godt inne i systemet, har vært hos legen i dag og han var sjokkert over den behandlingen jeg har fått og at ingen har gjort noe... Ultralyden er ikke så viktig for meg, det er ikke den som er hoved poenget.. så jeg får komme inn i morgen :) er evig takknemlig for at det finnes noen gode leger ennå.. Ja helsevesenet i et nøtteskall.. Jeg jobber selv på en avd der vi får inn mye tull som ø-hjelp og andre som ikke er ø-hjelp venter lenge og burde kanskje vært det, menmen gla jeg får hjelp nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...