Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Jeg har fått utslett, og det er ikke rent lite heller...fra lårene og ned til anklene på begge beina, og armene fra albuen og ned.. Det er som nupper, små og tett i tett i tett i tett. Jeg klør som besatt! Har aldri opplevd noe lignende...! Jeg har aldri hatt sart hud, jeg har aldri hatt eksem, jeg har helt sunn, frisk hud! Tenkte kanskje det kunne være en form for allergi, men jeg har ikke byttet vaskemidler eller skyllemidell, jeg har ikke spist eller drukket noe jeg ikke har hatt i meg tidligere! Dette kom plutselig for tre dager siden, og det sprer seg bare mer og mer :( Har faktisk tenkt at det kan være skabb, men samboeren min har ingenting, og skabb er vel smittsomt! Anonymous poster hash: ed144...473
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #2 Skrevet 18. juni 2013 En venninne av meg fikk det for mange år siden. Samboeren fikk det ikke i det hele tatt. Så ta deg en tur til legen i morgen - ring når legekontoret åpner. Siden det er så mye av det så ville jeg ha fått det sjekket. God bedring Anonymous poster hash: 97cdb...384
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #3 Skrevet 18. juni 2013 Det høres ikke ut som skabb, da dette som oftest begynner i håndflatene/ mellom fingrene og somregel ikke synes før du har gått med det ubehandlet lenge. Hva med elveblest, eller sol eksem? Anonymous poster hash: aea8d...4c3
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #4 Skrevet 18. juni 2013 Det høres ikke ut som skabb, da dette som oftest begynner i håndflatene/ mellom fingrene og somregel ikke synes før du har gått med det ubehandlet lenge. Hva med elveblest, eller sol eksem? Anonymous poster hash: aea8d...4c3 Hmm...jeg har ingenting på hendene, eller mellom fingrene... Soleksem kan det ikke være ettersom jeg ikke har solet meg på...tja...over en uke, og jeg ble ikke solbrent da jeg solet meg...utslettet kom flere dager etter. Hva er elveblest? Og hvordan blir man kvitt det? Her om dagen hadde jeg med meg bikkjene til et badested i skogen, så bikkjene skulle få bade litt, jeg vasset ikke en gang, men hundene ristet jo seg så det sprutet vann på meg så jeg ble fuktig gjennom klærne, når jeg tenker meg om var det på turen hjem jeg først merket kløe, men kan det ha vært noe i vannet da? Jeg har ikke sjangs til å komme meg til lege i morgen pga jobb :/ Føler ikke at jeg er syk nok til å holde meg hjemme fra jobb heller i grunn.. Anonymous poster hash: ed144...473
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #5 Skrevet 18. juni 2013 Tok et bilde av armen min, det er ikke der jeg er verst "angrepet", men man ser jo nuppene... Anonymous poster hash: ed144...473
Sikkertforgammel Skrevet 19. juni 2013 #6 Skrevet 19. juni 2013 Tok et bilde av armen min, det er ikke der jeg er verst "angrepet", men man ser jo nuppene... Anonymous poster hash: ed144...473 Det minner meg om varmeutslett faktisk...
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #7 Skrevet 19. juni 2013 Tok et bilde av armen min, det er ikke der jeg er verst "angrepet", men man ser jo nuppene... Anonymous poster hash: ed144...473 Det minner meg om varmeutslett faktisk... Jeg har virkelig ikke vært varm eller klam... Ikke har det vært fint vær her på en ukes tid heller..så spes varmt har det heller ikke vært i lufta.. Anonymous poster hash: ed144...473
Himmel og hav Skrevet 19. juni 2013 #8 Skrevet 19. juni 2013 Knottebitt? Hvis du var i skauen med bikkjene i shorts og t-skjorte, så tipper jeg at du har blitt bitt av knott.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #10 Skrevet 19. juni 2013 Mens du venter på legen - bruk hydrokortisonsalve. Pass på å ikke overdrive bruken. Anonymous poster hash: 98973...cba
Siamese Hellhound Skrevet 19. juni 2013 #11 Skrevet 19. juni 2013 Google 'svømmekløe'. Det kan man få av å bade i ferskvann. Vet ikke om det kan være det?
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #12 Skrevet 19. juni 2013 Du er ikke tilfeldigvis kvalm? hva kan det være da? Anonymous poster hash: 64bcf...291
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #13 Skrevet 19. juni 2013 Aner dessverre ikke hva det kan være, men det høres jo ut som du har vært utsatt for noe mens du har hatt på deg shorts og t-skjorte? Anonymous poster hash: af105...2af
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #14 Skrevet 19. juni 2013 Polymorf svangerskapsdermatose ? Anonymous poster hash: 032b3...642
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #15 Skrevet 19. juni 2013 Hei igjen alle Jeg legger ved et nytt bilde.. Det er tatt av låret mitt! Da jeg var i skogen ved det vannet så hadde jeg på meg joggebukse og singlet med en cardigan utenpå, nettopp fordi det er mye mygg og knott nå...så når bikkjene rista seg så ble jeg litt fuktig gjennom klærne... Jeg har ikke vært kvalm...men har hatt mye vondt i magen de siste dagene. Jeg er ikke gravid.. HI Anonymous poster hash: ed144...473 Anonymous poster hash: ed144...473
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #16 Skrevet 19. juni 2013 Dte kan være en allergisk reaksjon. Har du tatt smertestillende i det siste? Det kan være en plutselig reaksjon på det (acetyl salisylsyre som finnes i dispril, ibux, globoid osv, pluss i noen kremer, som fr eksempel den Baby fott kremen (er et stoff som ligner acetylsalisylsyre)). Det kan komme plutselig, selv om du har tålt det før. Anonymous poster hash: 5b94e...01e
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #17 Skrevet 19. juni 2013 Jeg spiser aldri NSAIDspreparater som f.eks ibux oga tidligere magesår... må jo være en reaksjon på noe, men hva aner jeg virkelig ikke :/ Anonymous poster hash: ed144...473
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #18 Skrevet 19. juni 2013 Det er bok psoriasis. Veldig typisk for områdene du har fått det på. Jeg har det på samme steder. Det som hjelper meg er å drikke flytende aloe vera, spise sundt og HELT unngå sukker. Jeg har fått utslett, og det er ikke rent lite heller...fra lårene og ned til anklene på begge beina, og armene fra albuen og ned.. Det er som nupper, små og tett i tett i tett i tett. Jeg klør som besatt! Har aldri opplevd noe lignende...! Jeg har aldri hatt sart hud, jeg har aldri hatt eksem, jeg har helt sunn, frisk hud! Tenkte kanskje det kunne være en form for allergi, men jeg har ikke byttet vaskemidler eller skyllemidell, jeg har ikke spist eller drukket noe jeg ikke har hatt i meg tidligere! Dette kom plutselig for tre dager siden, og det sprer seg bare mer og mer :( Har faktisk tenkt at det kan være skabb, men samboeren min har ingenting, og skabb er vel smittsomt! Anonymous poster hash: ed144...473 Anonymous poster hash: 63726...939
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå