Gå til innhold

Hvilke frukt går ikke sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På kjøkkenbenken nå har jeg: eple, banan og kiwi i en skål. Avokado i en skål ved siden av. Tomater i en skål ved siden av. Og en hel melon. Noe som ikke burde være i nærheten av hverandre for å ikke ødelegge/overmofne? Lurer på om jeg har hørt at tomat og banan bør holdes adskilt...?

Anonymous poster hash: 3538d...eb6

Fortsetter under...

Skrevet

Banan ødelegger for alt annet (men er hendig om man trenger å modne en avokado i full fart).

Anonymous poster hash: eb9aa...d22
Skrevet

Sorry, eple mente jeg. Ikke banan.

Anonymous poster hash: eb9aa...d22
Skrevet

Epler bør holdes adskilt fra annen frukt. Den skiller ut en gass som gjør at annen frukt modnes.

Så eplene vil gjøre at bananen blir fort brun.

Anonymous poster hash: bfa55...f78
Skrevet

Ok da blir eple lagt for seg selv:) takk! Kan den ligge i en egen skål ved siden av resten eller burde jeg sette den lengre unna?

Skrevet

Ok da blir eple lagt for seg selv:) takk! Kan den ligge i en egen skål ved siden av resten eller burde jeg sette den lengre unna?

lenger unna pga gasser son eplet avgir

Anonymous poster hash: 270d4...4d1

Annonse

Skrevet

agurk og tomat liker hverandre ikke har jeg hørt...

Anonymous poster hash: 8f5e6...7eb
Skrevet

Skal du ha frukten best mulig bør kun banan, tomat og agurk ligge på benken. Mango og avokado om de ikke er helt modene.

Skal du ikke få fort overmodene bananer skal de ligge mørkt. Legg over ett klede eller en pose, men ikke legg den i en pose.

Anonymous poster hash: ef231...ac7

Skrevet

Skal du ha frukten best mulig bør kun banan, tomat og agurk ligge på benken. Mango og avokado om de ikke er helt modene.

Skal du ikke få fort overmodene bananer skal de ligge mørkt. Legg over ett klede eller en pose, men ikke legg den i en pose.

Hva med melonen da?

Skrevet

Hva med melonen da?

Og kiwi?

Skrevet

Nå lurte mannen på hva i all verden jeg drev og styrte på med ommøblering av frukt og skåler på kjøkkenet;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...