Dime Skrevet 18. juni 2013 #1 Del Skrevet 18. juni 2013 I noen uker har 3 åringen vår gått uten bleie på dagtid. Han mestrer fint å tisse på do. Han kommer og gir beskjed dersom han skal tisse eller finne veien til toalettet selv. Det er vi veldig fornøyde med! Men når det kommer til bæsjingen blir det noe helt annet. Hver dag snakker vi med han om at han må gå på do dersom han skal bæsje og han er helt enig med dette. Likevel skjer det hver eneste dag at han i løpet av ettermiddagen bæsjer i trusen... På mandag begynner han igjen i barnehagen etter ferien og jeg ser for meg at dersom han ikke har begynt å mestre å gå på do i forbindelse med bæsjingen tar det ikke lange tiden før de ønsker at han skal begynne igjen med bleie.. Noen som har noen tips til litt stressede foreldre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MillaLilla Skrevet 19. juni 2013 #2 Del Skrevet 19. juni 2013 Dette vil jeg gjerne også ha tips om! Vesletrollet på 2,5 har vært tørr om dagen siden toårsdagen (etter eget ønske), men vil FORTSATT ikke bæsje i do. Vi har hatt et par gode perioder på et par uker der det har vært bæsj i do nesten hver dag, men stort sett holder hun seg hele dagen (og gjerne flere dager), og så kommer det heller i bleia i løpet av natten. Jeg begynner å bli bra lei av å skifte bleier i 4/5-tiden om morgenen. Men vårt tilfelle er sikkert ekstremt, Dime, ikke bli fortvilet og tenk at det kommer til å ta et halvt år! Og ikke gi etter hvis barnehagen maser om bleier fordi det blir noen uhell. Send heller med ekstra skift og gi beskjed om at de brukes. Dessuten kan det fort være ting er annerledes i barnehagen enn hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorrimor ♂♂ Skrevet 21. juni 2013 #3 Del Skrevet 21. juni 2013 Vi hadde det slikt vi også, at han bæsja i trusa eller holdt seg. Fikk helt panikk når vi prøvde med doen. Han tissa der da, og hadde det helt under kontroll. Vi begynte med klistremerker og oppmuntring. I tillegg var barnehagen med, jeg tror han lærte av de andre barna, for plutselig en dag kom han hjem og sa at han skulle bæsje i do, og det gjorde han.. Og da hadde det løsnet helt, nå er det ikke noe problem lenger. Tror mange barn må over en barriere i forhold til doen og hvordan det fungerer. Oppmuntre mye, ikke press, bruk belønning og la modeleringen fra de andre barna i barnehagen gjøre sitt. Lykke til, det ordner seg, men jeg vet hvor frustrerende det kan være! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håpefull77 Skrevet 17. juli 2013 #4 Del Skrevet 17. juli 2013 Jeg lurer på det samme.... har ei på 2 år og 2 mnd som har bestemt seg for at hun skal gå med truse. Jenta vår er kjempe flink til å tisse på do. Til og med tørr om natten. Men bæsjingen skjer i trusa. Vi bruker klistremerker og hun har gjort det i potta en gang. Får vel bare ta tiden til hjelp. Men om noen har gode råd tar jeg mot med stor takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå