Gå til innhold

Kjellerlukt, nam, nam ;)

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg har ikke hatt noen som helst diller i svangerskapet, men oppdaget for et par uker siden at en spesiell type kjellerlukt er sååå deilig å snuse inn!

Jeg har likt denne type lukt da jeg var liten også og prøvde å slikke på veggen for å kjenne om det smakte like godt ;)

Nå har tydeligvis denne dilla kommet tilbake ( vel, jeg slikker ikke på veggen altså, men får nesten vann i munnen når jeg tenker på den lukten ) ;)

Det må være en spesiell kjellerlukt og jeg tar ikke til takke med hvilken som helst.

Heldigvis lukter det godt i uthuset her jeg bor, så jeg kjenner nesten trangen komme over meg til å ta meg en tur :)

Er 37 uker i morgen og snuser meg gjennom de siste ukene før gullet vårt kommer.

;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her! Jeg sniker meg ut i uteboden rett som det er jeg, bare for å snuse litt. ;) Nå har jeg det samme med Bensin og Nivea dusjsåpe, så jeg får ikke lov til å fylle bensin av mannen lenger.. :P Det blir mye dusjing i løpet av en dag også.. Også knasker jeg riskjeks, isbiter og Kjempeklumper(lakris). Frustrert som fy siden jeg er sengeliggende, for nå må jeg klare meg uten sniffingen! :( Godt det bare er få dager igjen! Og godt det er fler av oss.. ;)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Samme her! Jeg sniker meg ut i uteboden rett som det er jeg, bare for å snuse litt. ;) Nå har jeg det samme med Bensin og Nivea dusjsåpe, så jeg får ikke lov til å fylle bensin av mannen lenger.. :P Det blir mye dusjing i løpet av en dag også.. Også knasker jeg riskjeks, isbiter og Kjempeklumper(lakris). Frustrert som fy siden jeg er sengeliggende, for nå må jeg klare meg uten sniffingen! :( Godt det bare er få dager igjen! Og godt det er fler av oss.. ;)

Hoho, jeg ser det for meg!! ;)

Du får legge ut en klut i uteboden og se om lukten kan sette seg i den, så vips har du en nyyyydelig koseklut å sniffe på! ;)

Skrevet

Ja, eller flytte hele sengen ut dit? :P Æsj, nå ligger jeg bare her å tenker på den fordømte lukta..!

Skrevet

Her har endel kasser fra kjelleren i gamle leiligheta blitt stående på barnerommet etter vi flytta. Det lukter så godt at jeg flere ganger har hindra samboeren i å flytte kassene ned i kjellerboden.

Forbinder også den lukta med kritt, og jeg har helt dilla på å spise kritt.

Har funnet en ordning som funker hvor jeg bare tygger på, og ikke svelger krittet.

Den lysta på kritt er så sterk, at den kan styre hele dagen min! Er sikker på at det er sånn narkomane har det.

Håper virkelig dette forsvinner når frøkna er ute!

Skrevet

He he... Vittig med sånne lyster! Jeg har dilla på tannkremsmak.. Og så har jeg veldig lyst til å tygge på avispapir, papir generelt... Men klarer heldigvis å styre meg :)

Skrevet

Haha! Akkurat samme her.. Sånn kjeller, utebod og nytt treverk lukt står i høy kurs her! :)

Skrevet

Så morsomt å komme over denne tråden!! Er som om det skulle vært meg som skrev hovedinnlegget ;-) Elsker lukten i kjelleren for tiden- og det er nesten som jeg til tider vegrer mg for å gå opp igjen.. Har fått totalt dilla på kjellerlukt!! :-D

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Her har endel kasser fra kjelleren i gamle leiligheta blitt stående på barnerommet etter vi flytta. Det lukter så godt at jeg flere ganger har hindra samboeren i å flytte kassene ned i kjellerboden.

Forbinder også den lukta med kritt, og jeg har helt dilla på å spise kritt.

Har funnet en ordning som funker hvor jeg bare tygger på, og ikke svelger krittet.

Den lysta på kritt er så sterk, at den kan styre hele dagen min! Er sikker på at det er sånn narkomane har det.

Håper virkelig dette forsvinner når frøkna er ute!

Huff ja det å ha dilla på å tygge kritt høres litt slitsomt ut ;)

Satser på at slike lyster forsvinner etter fødselen.

Jeg mener å huske at det finnes et homøopatisk middel som inneholder kritt, så det er jo mulig at det er et stoff kroppen kjenner den mangler som gjør til at man får lyst på slike uvanlige ting.

Har jo lest om alt mulig rart ;)

Ikke bare bare å være lærer med en slik trang, spiser opp alt av kritt i smug ;)Ser det for meg, hihi ;)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

He he... Vittig med sånne lyster! Jeg har dilla på tannkremsmak.. Og så har jeg veldig lyst til å tygge på avispapir, papir generelt... Men klarer heldigvis å styre meg :)

Å "lese" avisen har fått en annen betydning for deg da! ;)

Ser for meg ei gravid, blid dame med trykksvarte rundt munnen ;)

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Så morsomt å komme over denne tråden!! Er som om det skulle vært meg som skrev hovedinnlegget ;-) Elsker lukten i kjelleren for tiden- og det er nesten som jeg til tider vegrer mg for å gå opp igjen.. Har fått totalt dilla på kjellerlukt!! :-D

Ja det er så snålt at det er mange som har den samme lysten/dilla på det!

Jeg blir sååå nyskjerrig på hva det kommer av!

Det hadde vært fint å fått den lukta på boks slik at man kunne sniffe litt ved behov eller en kjellerluktekrem som kunne smøres under nesen ;) Nam, nam!!

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Haha! Akkurat samme her.. Sånn kjeller, utebod og nytt treverk lukt står i høy kurs her! :)

Kan være du hadde blitt en god kunde på byggmax, byggeriet, høvleri osv da ;)

Mulig drømmejobben på en slik plass mens man går gravid, hihi!

Skrevet

Samme her! Kjeller=nydelig. Det samme er trevare, nyoppusset rom, maling og nybillukt/verksted. Helt fantastisk!!!!

Skrevet

Å "lese" avisen har fått en annen betydning for deg da! ;)

Ser for meg ei gravid, blid dame med trykksvarte rundt munnen ;)

He he, det skulle tatt seg ut!!

Skrevet

"Gravid dame stod og snuste på barksekkene på plantasjen", "Gravid dame stod og sniffet på pakkene med hamsterspon på rema", "gravid dame fikk et illebefinnende på trelastlageret på maxbo. Vitner: hun virket helt i sin egen verden", "Gravid innbruddstyv pågrepet i kjeller, ansiktet full av trykksverte" Hoho!!!!!

Skrevet

Her har endel kasser fra kjelleren i gamle leiligheta blitt stående på barnerommet etter vi flytta. Det lukter så godt at jeg flere ganger har hindra samboeren i å flytte kassene ned i kjellerboden.Forbinder også den lukta med kritt, og jeg har helt dilla på å spise kritt.Har funnet en ordning som funker hvor jeg bare tygger på, og ikke svelger krittet.Den lysta på kritt er så sterk, at den kan styre hele dagen min! Er sikker på at det er sånn narkomane har det.Håper virkelig dette forsvinner når frøkna er ute!

Huff ja det å ha dilla på å tygge kritt høres litt slitsomt ut ;)Satser på at slike lyster forsvinner etter fødselen.Jeg mener å huske at det finnes et homøopatisk middel som inneholder kritt, så det er jo mulig at det er et stoff kroppen kjenner den mangler som gjør til at man får lyst på slike uvanlige ting.Har jo lest om alt mulig rart ;)Ikke bare bare å være lærer med en slik trang, spiser opp alt av kritt i smug ;)Ser det for meg, hihi ;)

Nå er jeg heldigvis ikke lærer, men spiser likefult kritt i smug. Samboern er ikke så glad for den dillaen:P

Skrevet

Her har fellesgangen blitt pusset opp og jeg har helt dilla på lukten av den :-) elsker å åpne døren og lukte og desverre har jeg dilla på bensin, neglelakk og en spesiell type eksos/bil lukt :-/ ikke bra i det hele tatt men klarer heldigvis å begrense meg :-D Ellers så er det de forbaska isbitene som tar knekken på meg nesten.. hadde fått tygget fire isbiter i formiddag og var så sur fordi jeg ikke hadde flere igjen men en reddende engel av en venninne kom med ett stort beger med isbiter fra mcen til meg og etter noen var tygget ned så kom humøret seg ;-) Litt morsomt at man kan bli så hekta på noe uten helt å ville det selv :-p

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Her har fellesgangen blitt pusset opp og jeg har helt dilla på lukten av den :-) elsker å åpne døren og lukte og desverre har jeg dilla på bensin, neglelakk og en spesiell type eksos/bil lukt :-/ ikke bra i det hele tatt men klarer heldigvis å begrense meg :-D Ellers så er det de forbaska isbitene som tar knekken på meg nesten.. hadde fått tygget fire isbiter i formiddag og var så sur fordi jeg ikke hadde flere igjen men en reddende engel av en venninne kom med ett stort beger med isbiter fra mcen til meg og etter noen var tygget ned så kom humøret seg ;-) Litt morsomt at man kan bli så hekta på noe uten helt å ville det selv :-p

Hehe, jeg ler..Vi er rare vi gravide! ;)

Heldig du som bare kan stikke nesen ut i gangen og nyte duften ;)

Isbiter har jeg aldri likt spesielt godt, ikke kaldt drikke heller, men nå som gravid har jeg blitt mer glad i det så det er tydelig at mye skjer med kroppen vår under graviditeten.

Og saftis! nam!!

Skrevet

Saftis og mugge med drikke som alltid står klart i kjøleskapet! Kan også finne på å fryse flasker med drikke til det blir slush!

Kald drikke ercreddende når det er så varmt ute!

Skrevet

Isbiter glemte eg.. Eg og en venninne som også er gravid fikk plutselig for oss mens mennene våre var i Nordsjøen at isbitmaskin hadde vært toppers!! Holdt ikke med fryste isbiter, nei det måtte være fra maskin siden de blir hule! Og dermed enkle og deilige å knaske i seg!

Endte med at begge måtte få seg barnevakt en kveld for vi måtte kjøre på Elkjøp og kjøpe isbitmaskin.. Ser passe rart ut når vi kommer to bra gravide damer troppende opp på Elkjøp rett før stengetid desperat etter å få tak i isbitmaskin som på død og liv må lage hule isbiter!

Tok heldigvis bare 6 minutter til de første isbitene datt ferdig ut av maskinen :)

Skrevet

tannkrem og tyggis :-) :-) nam ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...