Heklemamma Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Ja, det er sånn jeg føler meg. Jeg har vært usannsynlig dårlig de første ukene av dette svangerskapet (så ille faktisk, at jeg mistenker tvillinger). Jeg har ikke vært så dårlig med noen av de andre, ikke tilsammen en gang. Jeg ligger så og si rett ut hele dagen, og om jeg skulle ta på meg arbeidshanskene og f.eks lage middag, så orker jeg ikke noe resten av dagen. Jeg har to andre barn, som trenger litt mammakos innimellom + en mann som må ta seg av det meste i huset om dagen. jeg syns så synd på dem. Jeg føler meg som en dårlig mamma, dårlig kone og generelt et dårlig menneske. Har måttet avlyse en hel del ting i det siste også, fordet former en så laber som den er. Dette er helt for jævelig. Tror det er kroppen min som forteller meg at jeg begynner å bli "for gammel" til å få barn (jeg er 30). Tror nok dette blir mitt siste barn. For selvom jeg alltid har ønsker meg sånn 5-6 barn, så tror jeg at det må forbli med drømmen. Tror ikke jeg fikser detta her en gang til. Jeg bare håper at når uke 12-13 kommer (er i uke 8 nå), så blir formen litt bedre. Flere som er forferdelig dårlige?
Minnimusa Skrevet 18. juni 2013 #2 Skrevet 18. juni 2013 Du er nok ikke alene der, jeg føler meg helt grusomt, konstant småkvalm, trøtt og innimellom topper det seg skikkelig med så man da nesten er religiøs med porselenet på det lille rommet. Dette er min første og jeg blir da 32 i løpet av høsten og er også 8 uker på vei.
2prinsemamma Skrevet 18. juni 2013 #3 Skrevet 18. juni 2013 Kan jo ikke garantere at det fungerer for deg, men jeg har startet med pyridoksin 40 mg x 2 pr. dag og kvalmen er nå til å leve med. Jeg har hatt hyperemesis i begge mine tidligere svangerskap. Jeg er nå 10+1. Kanskje verdt å prøve i alle fall
Gjest usababy Skrevet 18. juni 2013 #4 Skrevet 18. juni 2013 Jeg er i uke 9 nå, og har de siste ukene blitt mer og mer kvalm, samt usannsynlig trett... Er helt i ørska til tider, blir fort trøtt og sliten, samt at kvalmen er guffen. Har testet ut seaband fra apoteket, og det hjelper faktisk på kvalmen! Bare pass på å plassere det riktig.
Tresøtesmå141517 Skrevet 19. juni 2013 #5 Skrevet 19. juni 2013 Jeg er i uke 11 nå, og har vært ekstremt kvalm siden uke 5. Teller ned dager til uke 13, for jeg har satsa alle mine kort på at da fordufter kvalmen og matlysten kommer tilbake Det er helt fryktelig å gå rundt fyllesyk HELE tiden..
Lykkeligmamma84 Skrevet 6. juli 2013 #6 Skrevet 6. juli 2013 Helt lik... Har også barn fra før og er kjempe lei meg for det... kjempe lei av å være så sliten og dårlig..:( jeg veit en ikke skal klage men bah..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå