☆Zassy☆ Skrevet 18. juni 2013 #1 Skrevet 18. juni 2013 Tenker så sykt mye på dette for tiden, hvilken prevensjon vi skal gå for. Vi skal ikke ha flere barn så har tenkt tanken på sterilisering, men det er jo kjempelang ventetid (ikke minst dyrt) og så føler jeg det er et veldig alvorlig skritt å ta selv om vi er sikre på at vi ikke skal ha flere. Jeg reagerer dårlig på hormonbaserte prev.midler, iallefall har jeg gjort det på ppiller. Vurderer hormonspiral men er redd for bivirkningene pga hormoner.. har lest litt om kobberspiral også, men leser at de fleste blør så utrolig mye av det :/ Uff blir gal...NÅR skal det komme et lettvint alternativ uten masse bivirkninger? Kondom er ikke noe for oss heller..men blir vel brukt fram til vi finner ut hva vi skal velge.. Hva gjør dere andre? Må nevne at jeg ammer også.
Petrine84 Skrevet 18. juni 2013 #2 Skrevet 18. juni 2013 Jeg har valgt Ceracette. Gikk på det før førstemann, etter tre-fire mnd med litt uregelmessige blødninger, blødde jeg ingenting i et par år før jeg sluttet på dem. Helt herlig. Jeg reagerer også veldig på hormonene, har prøvd fem-seks forskjellige piller, samt p-ring. Eneste som ikke gjør meg aggressiv og sur er Ceracette Den kan du også bruke når du ammer. Legen og "alle" skal ha meg til å prøve homronspiral, men jeg holder meg til ceracetten når jeg vet at det funker
☆Zassy☆ Skrevet 18. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 18. juni 2013 Takk for svar Er det slik at denne måå tas innen et visst tidspunkt hver dag? For jeg tør ikke ha noe som er lett å glemme, er så distrè Men vil heller ta piller enn spiral egentlig, får litt noia av å tenke på at noe skal installeres oppi der...
Petrine84 Skrevet 18. juni 2013 #4 Skrevet 18. juni 2013 Nei, så lenge du ikke "glemmer" den over tolv timer så er det ingen fare (Måtte sjekke Felleskatalogen, ble jammen usikker selv ) Jeg er også litt imot "installering"
Fake-blonde Skrevet 18. juni 2013 #5 Skrevet 18. juni 2013 Her er det Cerazett oxo funket bra ennå selvom jeg hadde glemt pillene litt ofte lol
☆Zassy☆ Skrevet 18. juni 2013 Forfatter #6 Skrevet 18. juni 2013 Dere har ikke noen spesielle bivirkninger til den da? Når jeg googler står det mye om kviser og om nedsatt sexlyst, vil jo ikke at prevensjonen skal virke FOR godt heller Når jeg ammet sist gikk jeg på condulag og den fungerte jo greit, men måtte ta den innen et veldig kort tidsrom (tror det var bare tre timer) og jeg glemte det stadig vekk, var ikke krise den gang for jeg ville jo bli gravid igjen en gang, men denne gangen så vil jeg absolutt ikke bli gravid så vet ikke om jeg tør å ta sjansen på den nå.
Jannike123 Skrevet 18. juni 2013 #7 Skrevet 18. juni 2013 Jeg har satt inn p-stav. Ingen bivirkninger, kun en mensen og ikke en eneste blødning etter det (hatt den i 8 mnd) den kan sitte i armen i enten 3 eller 5 år. Anbefales!
Petrine84 Skrevet 18. juni 2013 #8 Skrevet 18. juni 2013 Jeg har ikke hatt noen bivirkninger på Ceracette, bortsett fra de nevnte småblødningene i noen få mnd helt til å begynne med. Men jeg vet det er andre som plages litt med denne, så man må vel nesten bare prøve selv. Jeg er iallefall veldig fornøyd
Fake-blonde Skrevet 19. juni 2013 #9 Skrevet 19. juni 2013 I forige amming brukte jeg p-stav Jadelle men da fikk jeg kjempe blødninger så denne gangen bruke jeg cerazette og Ingen bivirkning hos meg med cerazett, og ikke noe blødninger siden brukte dato. Deilig, slippe å ha mensen
kine30 Skrevet 19. juni 2013 #10 Skrevet 19. juni 2013 Bruke hormonspiralen. Helt perfekt. Ingen bivirkninger. Ingen mens og den kan sitte der i 5år. Det Gjør nesten ikke vondt å sette den inn..
Happypregnant Skrevet 19. juni 2013 #11 Skrevet 19. juni 2013 Bruker kondom.. Har reagert sånn på p-piller opp gjennom årene og har ikke tatt sjansen på å prøve igjen. Har IKKE lyst å bli gravid igjen nå, men så lenge en bruker kondom på riktig måte, skal vell en ikke bli gravid?
Elsa88 Skrevet 19. juni 2013 #12 Skrevet 19. juni 2013 Jeg bruker spiral, trur det er kobberspiral. Er litt usikker. Blødde en del på begynnelsen, mye småblødninger i 3/4 måneder. Men nå ingenting. Ikke noe vondt eller blødninger utenom men vanlige uken. Gikk på minipillen først, men er så flink med å glemme det så da ble valget lett. Den kan være inne i 5år men har planer med å ta den ut om 2 år for da vil vi prøve på neste mann
☆Zassy☆ Skrevet 20. juni 2013 Forfatter #13 Skrevet 20. juni 2013 Tusen takk for flere svar, jeg er fortsatt så usikker, står mellom spiral eller minipillen tror jeg, samboer er veldig intr i å bare sterilisere seg, men vi snakket om å evt vente et år så da er det kanskje lettvintest med pillen, får snakke litt med legen på 6ukerskontrollen å høre hva hun har å si, skal bli deilig den dagen man slipper å tenke på dette mer!
mbea Skrevet 20. juni 2013 #14 Skrevet 20. juni 2013 Her ble det sterilisering av mannen. DEILIG!! Jeg reagerer på det meste av hormon prevensjon og er ikke noe glad i kondom. Så dette ble beste løsningen for oss. Vi har to jenter og er storfornøyde Valgte å gjøre det privat, da det var null ventetid. Prisen kom på 5000. Syntes heller ikke det var så galt jeg. Sammenlignet med ca 1500 for en spiral som jeg sikkert hadde tatt ut ganske kjapt om jeg hadde fått noen reaksjon som lignet det jeg har fått på diverse merker med ppiller. Føler det er lite bra alternativer når en ammer, spiral, pstav eller minipiller.. alt er hormoner..
katha90 Skrevet 21. juni 2013 #15 Skrevet 21. juni 2013 Jeg reagerer også mye på sterkere p-piller.. brukte cerazett, men ble gravid på den pillen, så stoler ikke på den igjen Også prøvd p-ring, som jeg syns er no dritt Fikk satt inn hormonspiral, og aldri vært så fornøyd, har hatt en mens siden jeg satte den inn i mars
Klar for nr2 **med spire** Skrevet 22. juni 2013 #16 Skrevet 22. juni 2013 Jeg startet på cerazette. Men fikk mindre melk over "natta" så slutta. Da kom melka igjen. Googla litt å ser at dette skjer med flere.
to små prinsesser Skrevet 22. juni 2013 #17 Skrevet 22. juni 2013 Tenker så sykt mye på dette for tiden, hvilken prevensjon vi skal gå for. Vi skal ikke ha flere barn så har tenkt tanken på sterilisering, men det er jo kjempelang ventetid (ikke minst dyrt) og så føler jeg det er et veldig alvorlig skritt å ta selv om vi er sikre på at vi ikke skal ha flere. Jeg reagerer dårlig på hormonbaserte prev.midler, iallefall har jeg gjort det på ppiller. Vurderer hormonspiral men er redd for bivirkningene pga hormoner.. har lest litt om kobberspiral også, men leser at de fleste blør så utrolig mye av det :/ Uff blir gal...NÅR skal det komme et lettvint alternativ uten masse bivirkninger? Kondom er ikke noe for oss heller..men blir vel brukt fram til vi finner ut hva vi skal velge.. Hva gjør dere andre? Må nevne at jeg ammer også. Vi skal heller ikke ha flere, så her skal en av oss under kniven. Vet ikke helt hvem av oss enda. Foreløpig går jeg på p-piller. Fungerer fint og ingen bivirkninger.
Temperance Skrevet 23. juni 2013 #18 Skrevet 23. juni 2013 Kommer aldri til å bruke noe hormonbasert igjen, det passer ikke for meg Kondom uaktuelt over tid. Vil ikke ha kobberspiral. Så da er det eneste som er igjen LadyComp eller lignende, så det skal jeg kjøpe meg Er vel ikke helt anbefalt om det er helt krise om man blir gravid, men vi skal ha flere uansett så er et greit alternativ for oss. Når vi har fått de barna vi skal ha blir det kanskje sterilisering av en av oss, selv om ingen av oss egentlig har så lyst til å gjøre det... Men det er jo et helt supert alternativ
Håper<3 Skrevet 24. juni 2013 #19 Skrevet 24. juni 2013 Har kobberspiral. Er SUPERFORNØYD. Ingen bivirkninger, ingen hormoner, billig, perfekt.
lowe+spire Skrevet 25. juni 2013 #20 Skrevet 25. juni 2013 Jeg har gått på cerazette etter fødsel, ammer enda. JEg er ikke noe fornøyd med den, har fått skikkelig pms humør av denne pillen og har nå valgt å slutte på denne pillen for å se om det hjelper på humøret. Vi kjører nå den svært "sikre" prevensjonsmetoden "hopp-av-i-svingen" Huff, bør virkelig finne et nytt prevensjonsmiddel, men det er så vanskelig når en ammer...
rene82 Skrevet 25. juni 2013 #21 Skrevet 25. juni 2013 Cerazette her, er jo den eneste p p når man ammer. Tenker spiral etterhvert..lei av pille styr..tatt de i 15 år :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå