sologsommer Skrevet 18. juni 2013 #1 Del Skrevet 18. juni 2013 Synes det er vild dyrt med over 30 kr for en pakke grøt, som brukes på under 3 dage!! Er der noen butikker der er billigere enn andre? Kanskje jeg burde lage den selv? Noen som vet hvordan man lager babygrøt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zora-okt10+jun13 Skrevet 18. juni 2013 #2 Del Skrevet 18. juni 2013 http://www.margitvea.no/freerecipies.htm#!grt/c1qam http://barebarnemat.blogspot.co.at/p/oppskrifter.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 19. juni 2013 #3 Del Skrevet 19. juni 2013 Synes det er vild dyrt med over 30 kr for en pakke grøt, som brukes på under 3 dage!! Er der noen butikker der er billigere enn andre? Kanskje jeg burde lage den selv? Noen som vet hvordan man lager babygrøt? 3 dager!?! Spiser barnet bare grøt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sologsommer Skrevet 19. juni 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 19. juni 2013 Synes det er vild dyrt med over 30 kr for en pakke grøt, som brukes på under 3 dage!! Er der noen butikker der er billigere enn andre? Kanskje jeg burde lage den selv? Noen som vet hvordan man lager babygrøt? 3 dager!?!Spiser barnet bare grøt? Hei. Har en gutt på 6 måneder. 69 cm og 7.4 kilo. Han er IKKE glad i middag/brød, men vi øver litt hver dag. Han får grøt 3 gange om dagen, spiser mere end en alm. Porsjon. Der er 9 porsjoner i en pakke, så da går en pakke på under 3 dage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 19. juni 2013 #5 Del Skrevet 19. juni 2013 Synes det er vild dyrt med over 30 kr for en pakke grøt, som brukes på under 3 dage!! Er der noen butikker der er billigere enn andre? Kanskje jeg burde lage den selv? Noen som vet hvordan man lager babygrøt? 3 dager!?!Spiser barnet bare grøt? Hei. Har en gutt på 6 måneder. 69 cm og 7.4 kilo. Han er IKKE glad i middag/brød, men vi øver litt hver dag. Han får grøt 3 gange om dagen, spiser mere end en alm. Porsjon. Der er 9 porsjoner i en pakke, så da går en pakke på under 3 dage Skjønner. Da kan jeg forstå at du synes det er dyrt ja. Liker han havregrynsgrøt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sologsommer Skrevet 19. juni 2013 Forfatter #6 Del Skrevet 19. juni 2013 Vanlig? Har ikke prøvet det endnu. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fake-blonde Skrevet 19. juni 2013 #7 Del Skrevet 19. juni 2013 Jenta mi er 7 mnd og hun kastet bare opp 6mnds middagglass og ella's kitchen fruktmos, så det bli bare grøt her også, men bytte noen ganger med frukt glass, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apple80 Skrevet 19. juni 2013 #8 Del Skrevet 19. juni 2013 Jeg har laget speltgrøt ved å koke 4 ss speltmel med 2 dl vann. Veldig billig! Men kjip på både smak og konsistens..så jeg blander den med kjøpegrøt og aprikosmos,da blir det spiselig. Og billigere enn bare kjøpegrøt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apple80 Skrevet 19. juni 2013 #9 Del Skrevet 19. juni 2013 Har dere forresten prøvd brød? Gutten min på 7 mnd spiser heller det enn middag. Noen ganger heller det enn grøt også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fake-blonde Skrevet 19. juni 2013 #10 Del Skrevet 19. juni 2013 Har dere forresten prøvd brød? Gutten min på 7 mnd spiser heller det enn middag. Noen ganger heller det enn grøt også! Jada har prøvd par ganger men hun bare dyttet ut igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nina10 Skrevet 20. juni 2013 #11 Del Skrevet 20. juni 2013 Vi har sliti litt med å få i han grøt pga konsistens.. Nå funker det når jeg maler opp havregryn og hirseflak og koker med vann..tar det litt på feelingen.. Blander med f eks aprikos eller eple og kanel.. mmmm:) Myyyye billigere grøt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TS171212 Skrevet 21. juni 2013 #12 Del Skrevet 21. juni 2013 Jenta vår spiser havregryn med litt kanel på billigere! men favoritten er jo den med banan og mais Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tbm88 Skrevet 30. juni 2013 #13 Del Skrevet 30. juni 2013 Finnes en bok som heter barnemat 0-3år om jeg ikke husker feil. Den er kjempe fin og har mange gode oppskrifter:-) mye sukker i all den kjøpe-grøten. Men vet dem har en fin på helsekosten som ikke er tilsatt all mulig dritt om man velger kjøpegrøt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tromsøprinsen Skrevet 30. juni 2013 #14 Del Skrevet 30. juni 2013 Jeg syns kjøpegrøten er god jeg, og liker å føle meg trygg på at mini får i seg de vitaminer og mineraler han trenger i denne raske vekstfasen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tbm88 Skrevet 30. juni 2013 #15 Del Skrevet 30. juni 2013 God er en ting,men er tilsatt veldig mye sukker osv i den nestle grøten. Og sukker er jo ikke bra? Blir nok litt kjøpe grøt her i huset også, men da vil vi velge fra helsekosten hvor alt er mer naturlig og jeg vet sikkert hva ungen min får i seg.. Havregrøt,hirsegrøt osv.. Den nestlegrøten inneholder jo også melk, og det skal ikke de små barna våres ha før dem er ett år pga allergier bare ett tips,men vi vet jo alle hva som er bedt for våre egne barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tromsøprinsen Skrevet 30. juni 2013 #16 Del Skrevet 30. juni 2013 God er en ting,men er tilsatt veldig mye sukker osv i den nestle grøten. Og sukker er jo ikke bra? Blir nok litt kjøpe grøt her i huset også, men da vil vi velge fra helsekosten hvor alt er mer naturlig og jeg vet sikkert hva ungen min får i seg.. Havregrøt,hirsegrøt osv.. Den nestlegrøten inneholder jo også melk, og det skal ikke de små barna våres ha før dem er ett år pga allergier bare ett tips,men vi vet jo alle hva som er bedt for våre egne barn. Min drikker mme så melkeproteiner har han fått i seg hele veien. Grøten inneholder ikke sukker, det står jo på pakka. Men de med banan eller annen frukt er ganske søte, men det er jo pga fruktsukkeret. Og det syns jeg er ok, gir jo frukt ellers også. Helsekostgrøtene er ikke tilsatt vitaminer og mineraler utover det som finnes i kornet grøten inneholder. Satt på spissen: til hunden er det best å gi tørrfor, og ikke kun f.eks middagsrester, -for å sikre at den får alt den trenger. Det blir litt det samme med vitamin/mineralberiket barnemat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tbm88 Skrevet 30. juni 2013 #17 Del Skrevet 30. juni 2013 Og pga allergi;-) (har en hund som kun tåler tørrfor,ikke en godbit en gang) men du har nok rett i noe av det du sier,sier bare hva jeg har hørt:) datteren min er 12 uker så ikke begynt med grøt ennå vi da, så har vel kanskje ikke så mye jeg skulle sagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tbm88 Skrevet 30. juni 2013 #18 Del Skrevet 30. juni 2013 Men en ting som er sikkert er at nestle grøten inneholder mye palmeolje som er kreft fremkallende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tromsøprinsen Skrevet 30. juni 2013 #19 Del Skrevet 30. juni 2013 Men en ting som er sikkert er at nestle grøten inneholder mye palmeolje som er kreft fremkallende Det har ikke jeg hørt. At det derimot øker kolesterolet og disponerer for hjerte -og kar sykdommer, vet jeg. Men babyer er jo ikke i noe risikogruppe for det, og skal ha også mettet fett (som palmeolje er -og faktisk morsmelk også inneholder). Palmeolje var det eneste jeg fant betenkelig da jeg tok valget om å kjøpe eller lage grøt. Og etter litt googling ser jeg at det er greit med palmeolje til babyer, også helsedirektoratet sier det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tromsøprinsen Skrevet 30. juni 2013 #20 Del Skrevet 30. juni 2013 Grei, lettforklarelig artikkel: http://www.klikk.no/foreldre/mat/article710750.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå