Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 Syns det er mange som tjener så bra her på forumet. Hvordan går man frem for å få så høy lønn? Tips mottas med takk! Anonymous poster hash: 6d960...d1e
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 Tar en lang utdanning, type master. Og så går man jevnt og trutt opp i lønn etter som man har jobbet noen år. Det som kanskje lønner seg mest på sikt er IT, økonomi, ledelse eller internasjonale studier. Anonymous poster hash: 77863...8db
Virginia. Skrevet 17. juni 2013 #3 Skrevet 17. juni 2013 Tar en ettertraktet mastergrad med god karakter beregnet på en bransje med høy lønn, jobber mye og leverer bra, sørger for å besitte nøkkelkompetanse bedriften trenger og tar spesialisert videreutdanning, søker interne høyere stillinger og bytter jobb hvert 3- 5 år. I snitt stiger en 30- 60 000 hver gang en bytter arbeidsplass. Men husk at interesse og trivsel er viktig
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #4 Skrevet 17. juni 2013 Tar en lang utdanning, type master. Og så går man jevnt og trutt opp i lønn etter som man har jobbet noen år. Det som kanskje lønner seg mest på sikt er IT, økonomi, ledelse eller internasjonale studier. Anonymous poster hash: 77863...8db Velg noe mannsdominert - heismontører har den lønna ca og det er videregående utdanning, lastebilsjåfør samboer tjener det, eller jobb innen statoil som kvinne får du den lønna, reis på nordsjøen og vask eller lage mat da får du rundt 100 000! Anonymous poster hash: 8e8d8...822
Modesty Blaise. Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 Finn ut hva du virkelig ønsker å jobbe med, trives man gjør msn en mye bedre jobb! Ta en ok utdannelse, jobb målbevisst over flere år. Ta på deg ekstra ansvar når du får mulighet, og jobb det som er nødvendig. For min del har deg i perioder betydd jobb 50-60 timer i uken, og være tilgjengelig f.eks i ferier. Og vips, 5- 10 år etter begynner lønna å komme i samsvar med innsatsen
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #6 Skrevet 17. juni 2013 Finn ut hva du virkelig ønsker å jobbe med, trives man gjør msn en mye bedre jobb! Ta en ok utdannelse, jobb målbevisst over flere år. Ta på deg ekstra ansvar når du får mulighet, og jobb det som er nødvendig. For min del har deg i perioder betydd jobb 50-60 timer i uken, og være tilgjengelig f.eks i ferier. Og vips, 5- 10 år etter begynner lønna å komme i samsvar med innsatsen Det at man må jobbe så mye er jeg ikke helt enig i. Har tett oppunder 1 mill i lønn etter ca 10 år i arbeid, og har vel omtrent aldri jobbet mer enn 40 timers uke noensinne. Og jeg er ikke noe enkelttilfelle i min bransje. Ang fleksibilitet er jeg enig. Men det går stort sett begge veier. Jeg er som regel tilgjengelig, men styrer både arbeidsdag og ferie helt og holdent selv. Anonymous poster hash: 77863...8db
Modesty Blaise. Skrevet 17. juni 2013 #7 Skrevet 17. juni 2013 Finn ut hva du virkelig ønsker å jobbe med, trives man gjør msn en mye bedre jobb! Ta en ok utdannelse, jobb målbevisst over flere år. Ta på deg ekstra ansvar når du får mulighet, og jobb det som er nødvendig. For min del har deg i perioder betydd jobb 50-60 timer i uken, og være tilgjengelig f.eks i ferier. Og vips, 5- 10 år etter begynner lønna å komme i samsvar med innsatsen Det at man må jobbe så mye er jeg ikke helt enig i. Har tett oppunder 1 mill i lønn etter ca 10 år i arbeid, og har vel omtrent aldri jobbet mer enn 40 timers uke noensinne. Og jeg er ikke noe enkelttilfelle i min bransje. Ang fleksibilitet er jeg enig. Men det går stort sett begge veier. Jeg er som regel tilgjengelig, men styrer både arbeidsdag og ferie helt og holdent selv. Anonymous poster hash: 77863...8db Det kommer sikkert mye an på hvilken bransje man er i hvor mye man må /bør jobbe. Jeg har en jobb med mye reising i perioder, og da blir det kjapt mange timer. Men på fleksibilitet, der er vi enige, det må gå begge veier når man må være såpass tilgjengelig hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #8 Skrevet 17. juni 2013 Ta master i farmasi, bli apoteker og vips har du raskt 800 000. Jobber sjeldent overtid og har en variert og fleksibel arbeidsdag. Fornøyd. Anonymous poster hash: 451bf...879
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #9 Skrevet 17. juni 2013 Jeg tenker at 800 000 i året er urealistisk for veldig mange, inkludert meg selv. Jeg holder på med utdanning nå og håper at jeg etter f.eks ti år i arbeidslivet kan tjene nærmere 500 000. Da ville jeg vært fornøyd. Men nå satser jeg på en utdanning hvor man som oftest er kommunalt eller statlig ansatt da. Anonymous poster hash: 31005...eb8
Juks Skrevet 17. juni 2013 #10 Skrevet 17. juni 2013 Utdanning hjelper men det kommer også an på hvilken bransje du er i og hvor du bor i landet.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #11 Skrevet 17. juni 2013 Mannen min har ikke særlig lang utdannelse. 2 år på teknisk høyskole. Jobber offshore og har utbetalt ca 800 000 kr i året om ikke mer hvis man regner med overtid, men det regnes jo ikke med sånn i ligningen.......... Anonymous poster hash: bb83e...249
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #12 Skrevet 17. juni 2013 Eller bli syk, omskolering gjennom nav(ingen vekttall) og få jobb på anlegg - 950 000 kr Anonymous poster hash: 591ce...889
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #13 Skrevet 17. juni 2013 ...prostitusjon...? Anonymous poster hash: d7b99...395
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #14 Skrevet 18. juni 2013 HI her. Har en master med veldig gode karakterer og har jobbet i IT- bransjen i 5 år. Tjener fremdeles ikke 600.000 . Overtid er inkludert i lønna, så lønner seg ikke å jobbe mer. Bonusen er heller ikke på mer enn 20-30k i året, og etter skatt er det ikke mye å skryte av. Stiger jo jevnt og trutt i lønn, men ikke noe særlig mer enn 20.000 i året. Kanskje jobbbytte er veien å gå :-) Anonymous poster hash: 6d960...d1e
Gjest Lagå Skrevet 18. juni 2013 #15 Skrevet 18. juni 2013 Husk at nå er det nok en del her inne som smører litt på Jeg kunne godt sagt at jeg tjente 800 000 og jobba med det og det for å føle meg bedre, men jeg gjør ikke det gitt Tjener rett under 300 000 med 100% jobb jeg
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #16 Skrevet 18. juni 2013 De jeg kjenner med såpass høy lønn har en del ansvar, og med ansvar følger gjerne en del overtid og ekstra jobbing. Man må være villig til å ofre en del av fritiden sin for å få en så høy lønn, som regel da, finnes selvfølgelig unntak. Mannen min er oppført med en slik lønn og han jobber mye altså, altfor mye. Anonymous poster hash: ecf40...f60
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #17 Skrevet 18. juni 2013 Jeg har tett under 1 million i lønn + bonus. Min bakgrunn er master innenfor økonomi og har jobbet i ti år nå. De første syv årene jobbet jeg innenfor staten med en begynnerlønn på 350 000 og når jeg sluttet for to år siden hadde jeg 530 000. For to år siden byttet jeg jobb og begynte som økonomidirektør i en privat bedrift med en begynner lønn på 830.000 kroner + bonus. Etter at prøvetiden (6 måneder) var ferdig forhandlet jeg om lønn igjen og da steg jeg til 920.000. I år gikk jeg opp 75.000 kroner til og har da en lønn på 995.000 + bonus. Jobben er spennende og krever mye av meg faglig og det medfølger et stort ansvar, men den krever også mye av meg i forhold til tid. Å ha en slik jobb er ingen åtte til fire jobb, men ettersom jeg styrer tiden min helt selv så er det uproblematisk å være alene med barn da jeg kan jobbe en del etter at barna har lagt seg. Anonymous poster hash: 5d64c...fa2
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #18 Skrevet 18. juni 2013 Mannen jobbe i nordsjøen som service elektiker å har ikke fast reise tid men prøver å jobbe litt kvar mnd 100% stilling men ikke fast lønn men gjennomsnittslønna er 850 000 å ja jeg syns det er urettferdigt når jeg jobber like mange timer i året å har 270 000 Anonymous poster hash: 96c5b...8db
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #19 Skrevet 18. juni 2013 HI her. Har en master med veldig gode karakterer og har jobbet i IT- bransjen i 5 år. Tjener fremdeles ikke 600.000 . Overtid er inkludert i lønna, så lønner seg ikke å jobbe mer. Bonusen er heller ikke på mer enn 20-30k i året, og etter skatt er det ikke mye å skryte av. Stiger jo jevnt og trutt i lønn, men ikke noe særlig mer enn 20.000 i året. Kanskje jobbbytte er veien å gå :-) Anonymous poster hash: 6d960...d1e Hvis du har vært i samme stilling i fem år bør du absolutt bytte jobb. Se også på arbeidsoppgavene dine. Jobber du "fortsatt" som konsulent? For å komme oppover i lønn må du nok ta på deg mer ansvar, for eksempel innen et fagområde, eller ta på deg salgsansvar eller personalansvar. Bonusen kommer ofte med salg, også i it-bransjen. Jeg tok veien it-konsulent/utvikler, teknisk rådgiver, teknisk salg, salgsansvarlig, produktsjef - og tjener nå 1 mill plus i året. Dessverre er det vanskelig å tjene gode penger på å bli kvar i de mest tekniske rollene over tid - men det er en uvurdelig bakgrunn for oss jenter å ha! Lykke til videre. Anonymous poster hash: 5b324...830
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #20 Skrevet 18. juni 2013 HI her. Har en master med veldig gode karakterer og har jobbet i IT- bransjen i 5 år. Tjener fremdeles ikke 600.000 . Overtid er inkludert i lønna, så lønner seg ikke å jobbe mer. Bonusen er heller ikke på mer enn 20-30k i året, og etter skatt er det ikke mye å skryte av. Stiger jo jevnt og trutt i lønn, men ikke noe særlig mer enn 20.000 i året. Kanskje jobbbytte er veien å gå :-) Anonymous poster hash: 6d960...d1e Hvis du har vært i samme stilling i fem år bør du absolutt bytte jobb. Se også på arbeidsoppgavene dine. Jobber du "fortsatt" som konsulent? For å komme oppover i lønn må du nok ta på deg mer ansvar, for eksempel innen et fagområde, eller ta på deg salgsansvar eller personalansvar. Bonusen kommer ofte med salg, også i it-bransjen. Jeg tok veien it-konsulent/utvikler, teknisk rådgiver, teknisk salg, salgsansvarlig, produktsjef - og tjener nå 1 mill plus i året. Dessverre er det vanskelig å tjene gode penger på å bli kvar i de mest tekniske rollene over tid - men det er en uvurdelig bakgrunn for oss jenter å ha! Lykke til videre. Anonymous poster hash: 5b324...830 Hvilken utdannelse for å bli it-konsulent? Anonymous poster hash: 591ce...889
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #21 Skrevet 18. juni 2013 Finn ut hva du virkelig ønsker å jobbe med, trives man gjør msn en mye bedre jobb! Ta en ok utdannelse, jobb målbevisst over flere år. Ta på deg ekstra ansvar når du får mulighet, og jobb det som er nødvendig. For min del har deg i perioder betydd jobb 50-60 timer i uken, og være tilgjengelig f.eks i ferier. Og vips, 5- 10 år etter begynner lønna å komme i samsvar med innsatsen Det at man må jobbe så mye er jeg ikke helt enig i. Har tett oppunder 1 mill i lønn etter ca 10 år i arbeid, og har vel omtrent aldri jobbet mer enn 40 timers uke noensinne. Og jeg er ikke noe enkelttilfelle i min bransje. Ang fleksibilitet er jeg enig. Men det går stort sett begge veier. Jeg er som regel tilgjengelig, men styrer både arbeidsdag og ferie helt og holdent selv. Anonymous poster hash: 77863...8db Jeg tror det er viktig å yte litt ekstra i starten for at man skal bli lagt merke til. Det behøver ikke være i antall timer , men et minimum er at innsatsen er på plass. Dersom du finner et yrke som interesserer deg, er ikke dette noe stort problem. Jeg har en jobb som også er min hobby. Jeg tjener nå ca 1,8 - 2 mill i året og har en rekke "goder" i tillegg ( bl.a. firmabil, vaskehjelp og svært gode forsikringsordninger). Jeg er nå 40 år så lønnen var IKKE på dett nivået i starten. Mitt beste råd er å velge noe som interesserer deg. Det er lettere å bli dyktig i noe du faktisk liker. Lykke til! Anonymous poster hash: 42dd5...9b4
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #22 Skrevet 18. juni 2013 HI her. Har en master med veldig gode karakterer og har jobbet i IT- bransjen i 5 år. Tjener fremdeles ikke 600.000 . Overtid er inkludert i lønna, så lønner seg ikke å jobbe mer. Bonusen er heller ikke på mer enn 20-30k i året, og etter skatt er det ikke mye å skryte av. Stiger jo jevnt og trutt i lønn, men ikke noe særlig mer enn 20.000 i året. Kanskje jobbbytte er veien å gå :-) Anonymous poster hash: 6d960...d1e Hvis du har vært i samme stilling i fem år bør du absolutt bytte jobb. Se også på arbeidsoppgavene dine. Jobber du "fortsatt" som konsulent? For å komme oppover i lønn må du nok ta på deg mer ansvar, for eksempel innen et fagområde, eller ta på deg salgsansvar eller personalansvar. Bonusen kommer ofte med salg, også i it-bransjen. Jeg tok veien it-konsulent/utvikler, teknisk rådgiver, teknisk salg, salgsansvarlig, produktsjef - og tjener nå 1 mill plus i året. Dessverre er det vanskelig å tjene gode penger på å bli kvar i de mest tekniske rollene over tid - men det er en uvurdelig bakgrunn for oss jenter å ha! Lykke til videre. Anonymous poster hash: 5b324...830 Hi igjen, takk for gode råd. Trives jo veldig godt med å være en dyktig fagperson og jobbe som konsulent, men det er fint å se at det er andre muligheter for oss med teknisk bakgrunn :-) Anonymous poster hash: 6d960...d1e
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #23 Skrevet 18. juni 2013 Finn ut hva du virkelig ønsker å jobbe med, trives man gjør msn en mye bedre jobb! Ta en ok utdannelse, jobb målbevisst over flere år. Ta på deg ekstra ansvar når du får mulighet, og jobb det som er nødvendig. For min del har deg i perioder betydd jobb 50-60 timer i uken, og være tilgjengelig f.eks i ferier. Og vips, 5- 10 år etter begynner lønna å komme i samsvar med innsatsen Det at man må jobbe så mye er jeg ikke helt enig i. Har tett oppunder 1 mill i lønn etter ca 10 år i arbeid, og har vel omtrent aldri jobbet mer enn 40 timers uke noensinne. Og jeg er ikke noe enkelttilfelle i min bransje. Ang fleksibilitet er jeg enig. Men det går stort sett begge veier. Jeg er som regel tilgjengelig, men styrer både arbeidsdag og ferie helt og holdent selv. Anonymous poster hash: 77863...8db Jeg tror det er viktig å yte litt ekstra i starten for at man skal bli lagt merke til. Det behøver ikke være i antall timer , men et minimum er at innsatsen er på plass. Dersom du finner et yrke som interesserer deg, er ikke dette noe stort problem. Jeg har en jobb som også er min hobby. Jeg tjener nå ca 1,8 - 2 mill i året og har en rekke "goder" i tillegg ( bl.a. firmabil, vaskehjelp og svært gode forsikringsordninger). Jeg er nå 40 år så lønnen var IKKE på dett nivået i starten. Mitt beste råd er å velge noe som interesserer deg. Det er lettere å bli dyktig i noe du faktisk liker. Lykke til! Anonymous poster hash: 42dd5...9b4 Hi her, tro meg. Det var mye jobbing i starten og veldig mye fritid gikk med til å lese seg opp på div. faglige emner og ta sertifiseringer de første årene. Nå som jeg har fått barn, er det ikke like lett å være med på alt som skjer etter arbeidstid..dessverre. Syns dere er kjempe flinke som klarer å kombinere karriere og familie! Startet du eget firma? Anonymous poster hash: 6d960...d1e
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #24 Skrevet 18. juni 2013 HI her. Har en master med veldig gode karakterer og har jobbet i IT- bransjen i 5 år. Tjener fremdeles ikke 600.000 . Overtid er inkludert i lønna, så lønner seg ikke å jobbe mer. Bonusen er heller ikke på mer enn 20-30k i året, og etter skatt er det ikke mye å skryte av. Stiger jo jevnt og trutt i lønn, men ikke noe særlig mer enn 20.000 i året. Kanskje jobbbytte er veien å gå :-) Anonymous poster hash: 6d960...d1e Hvis du har vært i samme stilling i fem år bør du absolutt bytte jobb. Se også på arbeidsoppgavene dine. Jobber du "fortsatt" som konsulent? For å komme oppover i lønn må du nok ta på deg mer ansvar, for eksempel innen et fagområde, eller ta på deg salgsansvar eller personalansvar. Bonusen kommer ofte med salg, også i it-bransjen. Jeg tok veien it-konsulent/utvikler, teknisk rådgiver, teknisk salg, salgsansvarlig, produktsjef - og tjener nå 1 mill plus i året. Dessverre er det vanskelig å tjene gode penger på å bli kvar i de mest tekniske rollene over tid - men det er en uvurdelig bakgrunn for oss jenter å ha! Lykke til videre. Anonymous poster hash: 5b324...830 Hvilken utdannelse for å bli it-konsulent? Anonymous poster hash: 591ce...889 Sivilingeniør data, master informatikk, master produktdesign, div. managementutdanninger.. Men også kortere utdanninger og selvlærte personer jobber som IT-konsulenter... En IT-konsulent kan være mye forskjellig.. Anonymous poster hash: 6d960...d1e
Anonym bruker Skrevet 18. juni 2013 #25 Skrevet 18. juni 2013 De jeg kjenner med såpass høy lønn har en del ansvar, og med ansvar følger gjerne en del overtid og ekstra jobbing. Man må være villig til å ofre en del av fritiden sin for å få en så høy lønn, som regel da, finnes selvfølgelig unntak. Mannen min er oppført med en slik lønn og han jobber mye altså, altfor mye. Anonymous poster hash: ecf40...f60 Jeg er for glad i familielivet til å ofre for mye av fritiden min til jobb. Kanskje når barna blir eldre :-) Anonymous poster hash: 6d960...d1e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå