hlc1983 Skrevet 17. juni 2013 #1 Del Skrevet 17. juni 2013 Hei Jenter. Jeg er ny her på forumet, men er en erfaren prøverørs-dame på 30 år fra Østfold Jeg har blitt stimulert 8 ganger hvorav 6 ganger har jeg fått satt tilbake egg. Totalt har jeg ruget på 11 egg men ingen har villet feste seg Av alle disse forsøkene har vi bare fått ett egg på frys og det skal vi sette tilbake i aug. Vi har prøvd å få barn siden aug. 2006. Ble spontant gravid i okt. 2009, men Ma i uke 9 Vi startet prøverørsperioden i aug. 2011, så det har strekt seg over 2 år. Dette var litt om meg og min situasjon. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057719-presentasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante_Esel Skrevet 17. juni 2013 #2 Del Skrevet 17. juni 2013 heisann Er du født i 83, siden nicket ditt har 83 i seg? jeg er i hvert fall født i 83 også bor jeg i Østfold jeg og Vi har en lang historie.. for det første, så ble jeg ufrivillig gravid på p-pilla da jeg var 20... tok abort.. og trodde jeg var superfruktbar! Men når vi skulle prøve på baby noen år senere, så ble jeg først gravid utenfor livmora, og måtte operere bort høyre eggleder... Tiden gikk, og ble ikke gravid... vi startet prøving i sept 2008 ex.u i april 2009 Begynte Ivf januar 2011 fersk forsøk - et egg inn, negativ april 2011 - frys - avbrutt.. egga døde i tining august 2011 - ferskforsøk 1 egg inn, negativ okt 2011 - fryseforsøk - POSITIV!! - men mistet i sa uke 6 mars 2012 - fersk forsøk - 2 egg inn - negativ juni 2012 - 2 egg inn frys- negativ juni2012 - juni 2013 - Pause... skal nå i gang hos aleris til høsten igjen!!! HURRA!! sånn... det var litt om meg og velkommen hit... håper du kommer deg fort ut fra assbef. forumet Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057719-presentasjon/#findComment-145445098 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hlc1983 Skrevet 17. juni 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 17. juni 2013 Ja, jeg er født i 1983 Du har en lang historie du og ja Uff, håper snart det kan gå den rette veien. Vi har sagt oss ferdig med ferskforsøk. Gir dette fryseegget sjansen, og hvis det ikke går så starter vi adopsjonsprosess. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057719-presentasjon/#findComment-145445133 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante_Esel Skrevet 17. juni 2013 #4 Del Skrevet 17. juni 2013 Ja, jeg er født i 1983 Du har en lang historie du og ja Uff, håper snart det kan gå den rette veien. Vi har sagt oss ferdig med ferskforsøk. Gir dette fryseegget sjansen, og hvis det ikke går så starter vi adopsjonsprosess. Ja, det har vært, og er enda en lang prosess, men êtter pausa, har jeg fått nytt pågangsmot, og jeg er ikke klar for å adoptere ... jeg vil så gjerne få det til selv.. men jeg beundrer de som klarer å legge ting til side, og adoptere... da krysser vi fingrene for at dette fryseegget ditt er gullegget Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057719-presentasjon/#findComment-145445168 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sunfly Skrevet 18. juni 2013 #5 Del Skrevet 18. juni 2013 heisann Er du født i 83, siden nicket ditt har 83 i seg? jeg er i hvert fall født i 83 også bor jeg i Østfold jeg og Vi har en lang historie.. for det første, så ble jeg ufrivillig gravid på p-pilla da jeg var 20... tok abort.. og trodde jeg var superfruktbar! Men når vi skulle prøve på baby noen år senere, så ble jeg først gravid utenfor livmora, og måtte operere bort høyre eggleder... Tiden gikk, og ble ikke gravid... vi startet prøving i sept 2008 ex.u i april 2009 Begynte Ivf januar 2011 fersk forsøk - et egg inn, negativ april 2011 - frys - avbrutt.. egga døde i tining august 2011 - ferskforsøk 1 egg inn, negativ okt 2011 - fryseforsøk - POSITIV!! - men mistet i sa uke 6 mars 2012 - fersk forsøk - 2 egg inn - negativ juni 2012 - 2 egg inn frys- negativ juni2012 - juni 2013 - Pause... skal nå i gang hos aleris til høsten igjen!!! HURRA!! sånn... det var litt om meg og velkommen hit... håper du kommer deg fort ut fra assbef. forumet Tante Esel: Jeg hører også til på Aleris. Når skal du ha oppstart igjen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057719-presentasjon/#findComment-145445788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante_Esel Skrevet 18. juni 2013 #6 Del Skrevet 18. juni 2013 skal begynne på spray ved neste mens altså spraye hele august, og uttak/insett i sept hva med deg? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057719-presentasjon/#findComment-145446883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hubro :) Skrevet 18. juni 2013 #7 Del Skrevet 18. juni 2013 Hei dere her inne Jeg er ikke så gammel (født i '88), men har vært snart to år i dette prøverørs-gamet allerede. Ble gravid som 17-åring, men ble dessverre møtt med et dødt foster på ordinær ultralyd i uke 19 og måtte føde en liten gutt som siden har vært i mitt hjerte.. Fant min nåværende samboer som attenåring og siden har vi holdt sammen. Han har ei IVF-jente fra et tidligere forhold så vi visste allerede fra første dag at vi måtte gjennom prøverør-systemet hvis vi skulle ha barn. Etter mine opplevelser hadde jeg i utgangspunktet ikke lyst på barn, men etter fem år sammen klarte mannen å overtale meg til å ville ha barn ved å si at nå måtte vi bli en familie på ordentlig. Han ville ha barn med meg og den prosessen måtte komme i gang fortest mulig siden han var fylt 40. Så da sendte fastlegen vår søknaden og allerede seks uker etterpå var vi på samtale på klinikken i september 2011 og siden har det gått slag i slag. Jeg har dessverre en reumatisk sykdom som blusser opp innimellom og siden jeg holder på med prøverør har jeg kuttet ut nesten alle medisinene, noe som også gjør den verre. Så neste forsøk skal jeg bruke prednisolon, noe som jeg vanligvis har brukt daglig i ni år pga min sykdom, men som jeg også har hørt blir brukt i prøverørssammenheng hos noen klinikker og nå har jeg fått "innvilget" hos vår klinikk å bruke denne. Satser på det hjelper vår prosess Avbrutt forsøk januar 2012 pga overstimulering, avbrutt forsøk mars/april '12 pga overstimulering og gjennomført ICSI ferskforsøk i mai/juni 2012 selv om jeg ble overstimulert, men som dessverre endte negativt. Avbrutt frys september '12, avbrutt frys oktober '12 og avbrutt frys desember '12. Negativt fryseforsøk januar 2013 og negativt fryseforsøk mars '13. Nå sist hadde vi negativt ICSI ferskforsøk med et egg som var dyrket i fem dager til blastocyst, men heldigvis har vi fire egg på frys og satser på det blir innsett i august/september i naturlig syklus. Nå håper jeg snart det fester seg slik at jeg kan avslutte min karriere innen prøverørs-gamet og bare nyte det å ha en familie! Uansett hvem dere er her inne krysser jeg fingrene for alle sammen. Jeg virkelig unner dem som holder på med prøverør å få det etterlengtet barnet som dere virkelig kjemper for å få.Vi sliter litt med å få det til, men når vi først får det til er det virkelig verdt det! Ha en flott sommer alle sammen! Dere som er gravide, dere som ruger, dere som venter på å komme i gang og dere som er i tenkeboksen - lykke til videre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057719-presentasjon/#findComment-145448096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå