Gå til innhold

Avslutning i bhg før skolestart.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungen vår begynner på skolen til høsten og tenkte å gi dem en "fotobok" i "gave" av ungen vår med noen bilder og dikt.

Tenkte å avslutte med ett dikt jeg har lest som jeg har lest, men ikke helt husker.

Det gikk noe slik , alla: "Takk for at du har gjort meg til den beste jeg kan være ..." eller noe slikt.

Noen som kan hjelpe meg med det??

+ Noen andre forslag vi kan gi personalet i avslutningsgave? :) 

På forhånd takk. 

Anonymous poster hash: 10a7b...4ce
Skrevet

Ville ikke gitt dem album. De har nok ikke veldig stor interesse av å ha album med bilder av ungen. Jobber i barnehage selv og selvfølgelig en tanke, men den hadde nok blitt liggende langt nede i en skuff og etter noen år blitt kastet. Klubbelys, blomst etc. er mer passende.

Anonymous poster hash: e4344...8a9

Skrevet

En fin tanke, skulle det stå.

Skrevet

Ikke gi fotoalbum, som hun over her skriver, blir det lagt i en skuff og glemt. Fotoalbum er gøy for dere foreldre ikke resten av verden

Anonymous poster hash: c1e05...07a

Skrevet

Jeg ville definitivt gitt dem noe de kunne kose seg med - vin, gavekort, kinobilletter el.. Fotoalbum egner seg best for besteforeldre ;)

Skrevet

Fotoboken skal være en en liten "tilleggsgave" med noe annet tenkte jeg. 

Har veldig lyst til å gjennomføre den ideen, så fint omnoen kan hjelpe meg med det diktet...

Ellers setter jeg stor pris på innspill, det blir en liten bok omtrent som ett kort.... tenkte de bare kunne se litt der og da, ikke noe de skal ha fremme for evig og alltid....

HI

Skrevet

Litt kleint med fotobok tenker jeg. Ikke for å være stygg, men ville tenkt "oj, dette er foreldre som forherliger sitt barn". Bedre da med et kort med bilde av barnet og diktet du ønsker. 

Anonymous poster hash: a9d19...22c
Skrevet

Ungen vår begynner på skolen til høsten og tenkte å gi dem en "fotobok" i "gave" av ungen vår med noen bilder og dikt.

Tenkte å avslutte med ett dikt jeg har lest som jeg har lest, men ikke helt husker.

Det gikk noe slik , alla: "Takk for at du har gjort meg til den beste jeg kan være ..." eller noe slikt.

Noen som kan hjelpe meg med det??

+ Noen andre forslag vi kan gi personalet i avslutningsgave? :)

På forhånd takk. 

Fotobok ideen hadde jeg droppet. Heller kjøpt noe de kunne kost seg med.

Anonymous poster hash: d8e43...e7f

Skrevet

OK, da dropper vi det ... :/

Noen andre ideer? 

HI

Skrevet

Hjemmelaget kort med bilde og dikt er jo veldig koselig da :)

Skrevet

Du kan jo lage kort med ett bilde av barnet.

Anonymous poster hash: 97658...221

Skrevet

Yes, kan kanskje satse på ett kort med bildet og det diktet. :)

(Hadde bare noen flere ideer, men vil jo ikke at de skal synes det er teit heller.....)

Noen som aner hvilket dikt jeg mente da? :=)

Og hva slags gave skal jeg gi til? :)

HI

Skrevet

Velværeprodukter er populært, f.eks eksklusiv såpe, håndkrem o.l. som man sjelden unner seg selv.

En god bok til ferien er også populært (kan gjerne være pocket, trenger ikke kjøpe så dyre gaver).

Ellers er jo blomster, konfekt, en god kaffe o.l. greit å både gi og få.

Anonymous poster hash: 81633...d0d
Skrevet

Diktet av Robert fulghum...alt jeg trengte å lære lærte jeg i bhg....

Anonymous poster hash: 153d9...06a

Gjest Julia1984
Skrevet

Seriøst??? Du hadde tenkt å gi fotobok av DITT barn i gave til ansatte? Det er sånn man gir til besteforeldre, tanter etc....

Skrevet

Julia1984

Ja seriøst tenkte jeg det.

Har en ganske felles hobby som pedleder der, altså foto. Og hun elsker slikt. I tillegg hadde jeg en veldig artig vri, men som du kanskje så lengre oppe så skrev jeg at jeg droppet ideen???

Noe sårt - da jeg syntes det var en god ide selv. Men vil ikke at det skal bli teit........ 

HI

Skrevet

For guds skyld: IKKE gi album!!!!!! Nei, nei , nei!!!

Det blir bare utrolig pinlig.

Anonymous poster hash: fbcb9...577
Skrevet

Å himmel og hav, noen som virkelig forherliger ungen sin!!!!

Tror du de ansatte kommer til å sitte og mimre og sørge over at ungen din slutter i barnehagen???? 

Det er noe av det kleineste jeg har hørt og jeg hadde fått dånedippen hadde jeg jobbet i den barnehagen! Tenk om alle foreldrene hadde gjort det samme....herregud! Bare flaut!

For de i barnehagen er ungen din bare en av tusen. Drit i gave!

Anonymous poster hash: 26238...f51
Skrevet

Tror du de ansatte kommer til å sitte og mimre og sørge over at ungen din slutter i barnehagen????

Det er noe av det kleineste jeg har hørt og jeg hadde fått dånedippen hadde jeg jobbet i den barnehagen! Tenk om alle foreldrene hadde gjort det samme....herregud! Bare flaut!

For noe vissvass! Jeg er faktisk veldig glad i alle ungene jeg har og har hatt på avdelingen min! Og det er ikke få ganger jeg har felt en tåre når noen av dem har sluttet. Vi tilbringer 8 timer fem dager i uken i tre - seks år, selvsagt blir vi glade i dem!

Anonymous poster hash: 6ad7b...016

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Kjære vene da, det er da ikke verre med et lite album med noen bilder og et eller flere hyggelige dikt enn uante mengder sjokolader, kremer man likevel ikke bruker, vin man kanskje ikke drikker (eller som man selv drikker seg beruset på fordi man har et alkoholproblem som ingen vet om), te-kopper eller lysestaker.  Albumet havner kanskje nederst i en bokhylle eller blir kastet etterhvert, men det skal jeg love dere at mye annet blir også.

Og det har ingenting med at man ikke er takknemlig å gjøre, for det er man - det er veldig hyggelig at foreldrene kommer med en liten hilsen og enhver fornuftig barnehageansatt vet at det er ment godt og det føles godt.

Jeg synes at ideen din er god jeg, like god som andre ideer som har kommet opp her.  Personalet bør glede seg over gaven og kose seg med den når de får den, og det gjør de nok.  Og skulle de synes at det er "kleint" eller pinlig eller dumt eller andre ting, så sier det mer om dem enn om deg, HI.

Skrevet

Hva er det med dere a?

Syns det var et kjempefint forslag. Har alltid fått bilder av barna når jeg har sluttet eller barna og det er såååå koselig. Setter mye større pris på det enn noe som jeg selv kan kjøpe på nille.

Skrevet

Synes du skal gå for ideen din m album, jobber selv I barnehage,og elsker ungene og jobben min, og gruer meg til siste dag føre ferie, forde det er e forde det er barn som slutter,og jeg blir like glad hver gang jeg får tegning,bilder ol av barna, det står på en hylle

Skrevet

Skjønner ideen med album HVIS det var mange flotte bilder av ALLE barna på avdelingen, tatt i ulike burdager, sommerfester, turer etc.... Men et album gitt av foreldre av kun det ene barnet? Hjelpes....bare flaut og det blir flaut for den ansatte å åpne også.

Betyr vel ikke at man ikke er glad i barna av den grunn....?

Anonymous poster hash: 82c41...ad9

• 1 år senere...
Skrevet

Vet dette er en gammel tråd, men søkte etter dikt for å bruke i barnehagen: 

Men: I alle dager så negative dere er! Jeg jobber i barnehage som ped. leder og jeg har tatt vare på bilder og kort jeg har fått av foreldrene. Jeg og de ansatte synes det er kjempekoselig! Vi er jo sammen med barna deres minst 7,5 time hver dag!

Vi hadde satt stor pris på det! Vinen blir drukket opp, såpene brukt, men bildene består;)

Skrevet

Himmel så negative dere er. Jeg har jobbet i barnehage i flere år, og ingen av barna jeg har hatt er en av tusen. Jeg husker hvert eneste barn, Når man har vært sammen med barna hver dag gjerne over flere år, så blir man glad i dem, og jeg feller gjerne en tåre eller to når det er tid for barna å gå videre. I min barnehage snakker vi stadig om unger vi har hatt før.

Jeg synes det var en veldig fin tanke hi, har aldri kastet noe jeg har fått. Jeg hadde satt pris på det, for jeg vet at vi får det for at de har satt pris på oss. Jeg blir faktisk rørt uansett hva jeg får, men jeg vet at nok ikke alle hadde satt pris på det. Så et bilde av barnet med det diktet du snakker om er kanskje en bedre ide. Men om du tror fotobok vil falle i smak, så blåser du i alle negative folk her og kjører på ideen din. Personlig så ville jeg heller fått en fotobok enn en vinflaske, krem eller kopp nr 25.  Jeg tror noen av de negative som svarer her ikke har jobbet i barnehage og vet hvor glad man faktisk blir i barna.

Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg med diktet, tror faktisk ikke jeg har hørt det før

Anonymous poster hash: f15bf...097

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...