Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 Har en 5 år gammel omplasseringshund, med seperasjonsproblem. Jeg og min søster måtte en kjapp tur på butikken, der vi må la hunden være hjemme. Jeg lar han være på lite området (kjøkken/gang) og tar fram sengen hans. Han får noe godt han kan drive med imens.Jeg setter opp mobilen min slik at jeg kan filme hvordan han oppfører seg.. Han bjeffer, piper og uler de første 15 minuttene, så ligger han og sover i 5min, deretter bjeffer/piper/uler helt til vi kommer hjem.. Da vi forlater han, sitter han i gangen og skjelver/piper.Ser at han går stressa fram og tilbake, bjeffer/piper/uler.. Ser at det ikke er godt for han... Vi kommer hjem og han er helt fortvila, piper og "gråter" i 5 minutter etter vi kommer inn...Hvordan skal jeg gjøre dette?? Anonymous poster hash: 9b1ca...350
DaTuMa Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 Har han bur? Min hund har ikke dette problemet, men er alltid rolig i buret sitt. Hvis han feks er stressa og begynner å bjeffe putter jeg han i buret, da slapper han av. Han går også å legger seg der hvis han er sliten og vil være ifred. Ha burtrening sånn at han blir trygg der. Belønne for å gå inn i buret og legge seg ned. Etterhvert kommer buret til å føles trygt igjen godt og han kan være der mens dere er ute
Balumpalump Skrevet 17. juni 2013 #3 Skrevet 17. juni 2013 Om du har bur eller ikke er irrelevant. Det er treninga for å gjøre hunden trygg som teller. Noen hunder slapper bedre av når de slipper å "passe på" hele huset, andre ikke. En omplasseringshund kan man nesten behandle som en valp på slike områder. Dvs begynne sakte og rolig med å forlate hunden i korte perioder i førsten, deretter øke gradvis. Målet er at hunden skal være trygg hele tiden og ikke stresse. Med valper begynner man så enkelt med å lukke døra til badet og komme ut igjen. Ta på seg sko og gå ut ytterdøra, vente kanskje 5 sek og så inn igjen. Øk gradvis Når overtok du denne hunden forresten? Omplasseringshunder kan ta noen mnd før de faller ordentlig til ro i det nye hjemmet sitt. Kanskje problemet løser seg selv etterhvert som hunden blir tryggere? Uansett burde du prøve å unngå at hunden blir forlatt mens du trener. Det finnes et hundeforum som heter canis.no. Mange flinke folk der! og noen ufyselige... men generelt får man gode svar
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #4 Skrevet 17. juni 2013 Buret står i bilen, da han blir enda mer stresset av å være i buret, alene :/ Har hatt han i 4 mnd.Skal prøve den metoden! takktakk! Anonymous poster hash: 9b1ca...350
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå