Gå til innhold

Straks ett år, en eller to lurer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har inntrykk av at begge deler er omtrent like vanlig. Om hun trenger 2 hjemme så er vel sjansen stor for at hun trenger 2 i barnehagen også, siden de ofte blir mer slitne der.

Gutten min var ca 15 mnd tror jeg da han gikk ned til 1, men tror han var litt senere enn snittet. Men så har han hatt kortere netter enn de fleste også da.

Jenta mi gikk fra 2 til 1 lur da hun var ett år. Men de dagene hun var i barnehagen (50 % plass) måtte hun ha to lurer til hun var vel 15 mnd gammel. Det var mye inntrykk der så hun trengte 2 lurer.

Nå er hun 17 mnd og har en lur på 1,5 timer.

Jeg trorogså begge deler er vanlig det avhenger nok litt av babyens behov. Min datter på ett år våkner for tiden mellom 5 og 6 og er derfor helt gåen når klokken er ni ca så vi har to lurer en ca 14 også. Hun sover tilsammen ca 3 timer. Vi ønsker også å prøve å gå ned til en ila sommeren pga bhg slik at man kan følge deresrutiner men akk nå kan jeg ikke helt skjønne hvordan vi skal klare det.. Jeg kommer nok til å forsette med to så lenge hun har behov for det. Bedre med to lurer enn en sutrete jente :)

Storebror var ett år da han begynte i barnehagen. Sov da to lurer pr dag, og det fortsatte han med et par måneder før de i barnehagen forsiktig vente han til en lur. De var ute og lekte på formiddagen, og det ville han jo ha med seg, så tror det gikk greit å vente med å legge han til lur til etter lunsj. Mener han av og til sov to lurer hjemme i helgene ei stund likevel. 

Annonse

Gjest Vicky Pollard

Mini her er 14 mnd, sover 2 lurer på 1-1,5 timer. Men så våkner han alltid i 05-0530 tiden om morgenen. Prøvde med en lutør en kort periode, sov ikke lenger om morgenen, ble bare dødssur. Hadde vel egentlig foretrukket en lur og Å få sove litt lenger morgenen...

Pjokken begynte å sove 1 lur allerede ved 9-10 mnds alder. Da hadde det vært en kamp å få han til å sove lur nr 2. Det passet egentlig utrolig greit siden han begynte i barnehagen når han va 10 1/2 mnd. Nå er han 13 mnd og sover 1 lur fra 12-14 ca.

Men hvis jenta de trenger 2 lurer ville jeg fortsatte med det. Det er mange småttiser som fortsatt over 2 lurer i barnehagen når de begynner, så ville ikke stresset med det

Min er straks 14mnd og sover en lur, gikk ned til det for tre mnd siden fordi det plutselig ble vanskelig å legge henne om kvelden.

Står opp 7.30, sover lur fra 11-14 og legger seg 19.30. Hun går ikke i bhg, mulig de små trenger mere søvn da, og alle unger er jo forskjellige :)

Rett før småen begynte i barnehagen, "tilvevendte" jeg han 1 lur. Når han begynte i barnehagen, trengte han fortsatt 2 allikevel:) bedre med en ekstra lur, enn at de skal tynes i barnehagen for å følge rutinene syns jeg ihvertfall:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...