Monaponaa Skrevet 17. juni 2013 #1 Del Skrevet 17. juni 2013 Var på ul på fredag og det viste seg å være to stykker! Eneggede tvillinger. Formen har vært helt elendig siden uke 7, og det forklarer jo en del når det er to inni der!.. Kvalmen har begynt å avta - men er så iiiiiinnmari sliten og null energi hele tiden.. Hva tenkte dere når dere fikk vite det var to? og blei formen bedre etterhvert...? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057564-tvillinger/
Sisron Skrevet 17. juni 2013 #2 Del Skrevet 17. juni 2013 Hei:-) Var et lite sjokk for oss å vite at det er to inni der;-) Siden vi har 3 fra før... Men vi gleder oss. Formen har vært elendig siden uke 8 , er nå i uke 16. Synes ikke den er blitt noe bedre heller, skikkelig uvel.Kvalm, ekkel smak i munnen konstant trøtt og sliten. Kjenner stor forskjell fra å være gravid med en. Men det blir jo dobbelt opp med hormoner:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057564-tvillinger/#findComment-145444419
Lillefrø med nr 2&3 Skrevet 17. juni 2013 #3 Del Skrevet 17. juni 2013 Gratulerer Ble ganske så overraska da vi fant ut at det var to - til tross for at det er mange tvillinger i slekta! Jeg var mye dårligere i dette svangerskapet enn med førstemann (gutt) så jeg gikk rundt og sa at enten er det en jente eller så er det tvillinger..fikk dobbelt rett for vi venter to jenter! Var veldig kvalm og uggen fra uke 7-17, nå straks uke 21 og er bare såvidt litt kvalm på morgenen til jeg har fått i meg frokosten. Har vært mye trøtt og sliten, men etter at jeg ble sykemeldt for et par uker siden har jeg fått sovet mer og føler meg bedre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057564-tvillinger/#findComment-145444970
Monaponaa Skrevet 17. juni 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 17. juni 2013 Vi har spøkt en del med det, at det er sikkert tvillinger siden jeg har vært så dårlig.. men det er bare noe man spøker om, det pleier jo ikke skje så ofte Så var et kjempe sjokk! Men en stor glede <3 Jeg har vært sjukemeldt allerede i 4 uker og er sjukemeldt 2 til også har jeg ferie i 4 uker.. Da er jeg litt over 17 uker når jeg skal tilbake på jobb.. Og håper virkelig formen har kommet seg til da.. men det jo kanskje ikke sikkert? :S Lei av å være sliten og uvel og kvalm HELT klart verdt det, men kan jo drømme om at formen blir litt bedre.. Har skjønt at de som går med tvillinger blir sjukemeldt ganske tidlig? Alt fra 20 uker er normalt, som jeg har skjønt det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057564-tvillinger/#findComment-145445082
Monaponaa Skrevet 17. juni 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 17. juni 2013 Hei:-) Var et lite sjokk for oss å vite at det er to inni der;-) Siden vi har 3 fra før... Men vi gleder oss. Formen har vært elendig siden uke 8 , er nå i uke 16. Synes ikke den er blitt noe bedre heller, skikkelig uvel.Kvalm, ekkel smak i munnen konstant trøtt og sliten. Kjenner stor forskjell fra å være gravid med en. Men det blir jo dobbelt opp med hormoner:-) 3 fra før av ja... Oioi Spennende tid framover da!! Aldri vært gravid før, så jeg begynte å tenke at jeg er skikkelig pingle og ikke tåler å være gravid.. men når folk fikk vite det er tvillinger så sier dem bare "åja, derfor er du så dårlig ja..." Så det føles "greiere" å være så dårlig, men savner å være i form gitt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057564-tvillinger/#findComment-145445099
Januar-spirer <3 Skrevet 17. juni 2013 #6 Del Skrevet 17. juni 2013 Siden vi har gjennomgått assistert befruktning var vi forberedt på at sjansen for tvillinger var større. Men var likevel et gledelig sjokk da vi fikk det bekreftet. Nå er jeg i den heldige situasjonen at jeg ikke har vært noe dårlig til nå, kun litt mer trøtt enn vanlig (er 10+3 i dag). Derfor var vi egentlig forberedt på at det var kun en der inne, men så feil kan man ta Nå har vi hatt litt over to uker på å la det synke inn, så nå gleder vi oss stort til å bli tvilling-foreldre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057564-tvillinger/#findComment-145445283
Sjokoladebanan Skrevet 17. juni 2013 #7 Del Skrevet 17. juni 2013 Jeg fikk vite at jeg hadde tvillinger for et par uker siden. Det kom som et sjokk da jeg ikke har hatt noen spesielle symptomer. Litt ømme pupper, litt tissatrengt, litt trøtt og en stor posjon hormonell akkurat som sist gang hehe. Det tok litt tid før jeg klarte å la det synke inn. På legebenken lo jeg bare oppgitt,, I bilen på vei hjem gråt jeg hehe. Begynner å venne meg til tanken nå er 11+5 I dag. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057564-tvillinger/#findComment-145445399
Monaponaa Skrevet 18. juni 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 18. juni 2013 Siden vi har gjennomgått assistert befruktning var vi forberedt på at sjansen for tvillinger var større. Men var likevel et gledelig sjokk da vi fikk det bekreftet. Nå er jeg i den heldige situasjonen at jeg ikke har vært noe dårlig til nå, kun litt mer trøtt enn vanlig (er 10+3 i dag). Derfor var vi egentlig forberedt på at det var kun en der inne, men så feil kan man ta Nå har vi hatt litt over to uker på å la det synke inn, så nå gleder vi oss stort til å bli tvilling-foreldre Det er jo et sjokk selv om man tror man kan ha to.. Utrolig greier, og ha to bebiser inni magen syns jeg.. Syns det er utrolig nok med en, også plutslig to stykker.. Heldig du da som har formen i behold! Et par på jobben som har tvillinger var også i form... Så ikke alle med tvillinger blir så dårlig. Heldiggriser Vi gleder oss bare mer og mer til å bli tvilling-foreldre Det første, største sjokket har roa seg litt Tenk og glede tvillinger får av hverandre <3 <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057564-tvillinger/#findComment-145445942
Monaponaa Skrevet 18. juni 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 18. juni 2013 Jeg fikk vite at jeg hadde tvillinger for et par uker siden. Det kom som et sjokk da jeg ikke har hatt noen spesielle symptomer. Litt ømme pupper, litt tissatrengt, litt trøtt og en stor posjon hormonell akkurat som sist gang hehe. Det tok litt tid før jeg klarte å la det synke inn. På legebenken lo jeg bare oppgitt,, I bilen på vei hjem gråt jeg hehe. Begynner å venne meg til tanken nå er 11+5 I dag. Gratulerer! Er det ikke flott med tvillinger?? :D Jeg lo litt når jeg lå på legebenken jeg og.. Visste ikke helt hva jeg skulle si.. Blei HELT satt ut Jeg er 11+1 idag, så rett bak deg jeg da Trodde jeg var lenger på vei før ul`en, menmen.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057564-tvillinger/#findComment-145445948
Januar-spirer <3 Skrevet 18. juni 2013 #10 Del Skrevet 18. juni 2013 Siden vi har gjennomgått assistert befruktning var vi forberedt på at sjansen for tvillinger var større. Men var likevel et gledelig sjokk da vi fikk det bekreftet. Nå er jeg i den heldige situasjonen at jeg ikke har vært noe dårlig til nå, kun litt mer trøtt enn vanlig (er 10+3 i dag). Derfor var vi egentlig forberedt på at det var kun en der inne, men så feil kan man ta Nå har vi hatt litt over to uker på å la det synke inn, så nå gleder vi oss stort til å bli tvilling-foreldre Det er jo et sjokk selv om man tror man kan ha to.. Utrolig greier, og ha to bebiser inni magen syns jeg.. Syns det er utrolig nok med en, også plutslig to stykker.. Heldig du da som har formen i behold! Et par på jobben som har tvillinger var også i form... Så ikke alle med tvillinger blir så dårlig. Heldiggriser Vi gleder oss bare mer og mer til å bli tvilling-foreldre Det første, største sjokket har roa seg litt Tenk og glede tvillinger får av hverandre <3 <3 Ja, jeg er virkelig heldig som har formen i behold. Syns det er helt fantastisk å vite at to små babyer vokser i magen min Gleder meg så til neste ul, når nå enn den blir. Vet så lite om alt som skjer fremover. Er førstegangs så da er alt med graviditet nytt for meg. For oss er det bare lykken å bli tvillingforeldre. Vi har alltid ønsket oss to tette barn. Og nå er det slik at vi MÅ ha assistert befruktning for å bli gravide, så da syns vi det er ekstra flott med to på en gang slik at jeg slipper gå igjennom alt på nytt Nå kan jeg bare nyte graviditeten og tenke på at jeg er kommende tobarnsmor Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057564-tvillinger/#findComment-145446358
Monaponaa Skrevet 18. juni 2013 Forfatter #11 Del Skrevet 18. juni 2013 Siden vi har gjennomgått assistert befruktning var vi forberedt på at sjansen for tvillinger var større. Men var likevel et gledelig sjokk da vi fikk det bekreftet. Nå er jeg i den heldige situasjonen at jeg ikke har vært noe dårlig til nå, kun litt mer trøtt enn vanlig (er 10+3 i dag). Derfor var vi egentlig forberedt på at det var kun en der inne, men så feil kan man ta Nå har vi hatt litt over to uker på å la det synke inn, så nå gleder vi oss stort til å bli tvilling-foreldre Det er jo et sjokk selv om man tror man kan ha to.. Utrolig greier, og ha to bebiser inni magen syns jeg.. Syns det er utrolig nok med en, også plutslig to stykker.. Heldig du da som har formen i behold! Et par på jobben som har tvillinger var også i form... Så ikke alle med tvillinger blir så dårlig. Heldiggriser Vi gleder oss bare mer og mer til å bli tvilling-foreldre Det første, største sjokket har roa seg litt Tenk og glede tvillinger får av hverandre <3 <3 Ja, jeg er virkelig heldig som har formen i behold. Syns det er helt fantastisk å vite at to små babyer vokser i magen min Gleder meg så til neste ul, når nå enn den blir. Vet så lite om alt som skjer fremover. Er førstegangs så da er alt med graviditet nytt for meg. For oss er det bare lykken å bli tvillingforeldre. Vi har alltid ønsket oss to tette barn. Og nå er det slik at vi MÅ ha assistert befruktning for å bli gravide, så da syns vi det er ekstra flott med to på en gang slik at jeg slipper gå igjennom alt på nytt Nå kan jeg bare nyte graviditeten og tenke på at jeg er kommende tobarnsmor Ja.. samme her.. Førstegangs her og, og med tvillinger så blir det litt spesielt med ekstra kontroller, og ikke til vanlige legen etc... Masse nye spørsmål som har dukket opp siden vi fikk vite det var to gitt Jeg ville også ha to tette barn, så passer perfekt det her Som noen sier "du slipper unna en graviditet" og ha en liten unge og være gravid i tillegg (om formen er dårlig da) kan ikke være lett så jeg er glad det er tvillinger jeg Så får se om det blir flere om noen år Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057564-tvillinger/#findComment-145446421
Lillefrø med nr 2&3 Skrevet 18. juni 2013 #12 Del Skrevet 18. juni 2013 Vi har spøkt en del med det, at det er sikkert tvillinger siden jeg har vært så dårlig.. men det er bare noe man spøker om, det pleier jo ikke skje så ofte Så var et kjempe sjokk! Men en stor glede <3 Jeg har vært sjukemeldt allerede i 4 uker og er sjukemeldt 2 til også har jeg ferie i 4 uker.. Da er jeg litt over 17 uker når jeg skal tilbake på jobb.. Og håper virkelig formen har kommet seg til da.. men det jo kanskje ikke sikkert? :S Lei av å være sliten og uvel og kvalm HELT klart verdt det, men kan jo drømme om at formen blir litt bedre.. Har skjønt at de som går med tvillinger blir sjukemeldt ganske tidlig? Alt fra 20 uker er normalt, som jeg har skjønt det? Formen blir sikkert bedre etterhvert, gjør som regel det Jeg ba om sykemelding fordi jeg var så utrolig trøtt hele tiden, men hadde fått beskjed fra sykehuset at fra uke 22 ville de oppfordre meg til å sykemelde meg uansett form... Det varierer litt fra sykehus til sykehus men de nasjonale retningslinjene sier i alle fall at man bør sykemeldes seinest uke 28. Hadde også hørt at mange ble sykemeldt fra uke 20, det er jo litt opp til en selv også da Med en liten en fra før her hjemme så trengte jeg absolutt mer hvile enn det jeg fikk mens jeg gikk i full jobb for å si det sånn Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057564-tvillinger/#findComment-145448356
Monaponaa Skrevet 19. juni 2013 Forfatter #13 Del Skrevet 19. juni 2013 Vi har spøkt en del med det, at det er sikkert tvillinger siden jeg har vært så dårlig.. men det er bare noe man spøker om, det pleier jo ikke skje så ofte Så var et kjempe sjokk! Men en stor glede <3 Jeg har vært sjukemeldt allerede i 4 uker og er sjukemeldt 2 til også har jeg ferie i 4 uker.. Da er jeg litt over 17 uker når jeg skal tilbake på jobb.. Og håper virkelig formen har kommet seg til da.. men det jo kanskje ikke sikkert? :S Lei av å være sliten og uvel og kvalm HELT klart verdt det, men kan jo drømme om at formen blir litt bedre.. Har skjønt at de som går med tvillinger blir sjukemeldt ganske tidlig? Alt fra 20 uker er normalt, som jeg har skjønt det? Formen blir sikkert bedre etterhvert, gjør som regel det Jeg ba om sykemelding fordi jeg var så utrolig trøtt hele tiden, men hadde fått beskjed fra sykehuset at fra uke 22 ville de oppfordre meg til å sykemelde meg uansett form... Det varierer litt fra sykehus til sykehus men de nasjonale retningslinjene sier i alle fall at man bør sykemeldes seinest uke 28. Hadde også hørt at mange ble sykemeldt fra uke 20, det er jo litt opp til en selv også da Med en liten en fra før her hjemme så trengte jeg absolutt mer hvile enn det jeg fikk mens jeg gikk i full jobb for å si det sånn Igår hadde jeg en knall dag! Uten kvalme.. Det var jammen deilig =) =) Så kan tyde på at kvalmen er på vei bort kanskje.. Får flere og flere gode dager. Men liten en fra før av, skjønner jeg at det blir slitsomt.. Syns det er slitsomt uten noen fra før av Jeg jobber i barnehage, på småbarnsavdeling - spent på hvor lenge jeg holder! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057564-tvillinger/#findComment-145448985
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå