nenavs Skrevet 17. juni 2013 #1 Skrevet 17. juni 2013 Jeg er ca i uke 6 og i går kveld hadde jeg litt brunlig utflod. Litt mer i morges, også med littegran friskt blod. Ikke noe vondt. Hvis det er en SA på gang, hvor lenge går det før det skjer noe mer? Jeg vet at det kan være en ufarlig blødning, men vil jo vite hvor lenge jeg skal bekymre meg. hehe Selvsagt synes jeg i dag at puppene er mindre ømme, men det kan være at jeg er pessimist og leter etter tegn. Det varierer helt sikkert hvor ømme de er. Jeg hadde en liten blødning tidlig med eldste for 15 år siden, men jeg husker ikke hvor mye eller nøyaktig når det var. Når kan jeg slappe litt av igjen?
nordlys13 Skrevet 17. juni 2013 #2 Skrevet 17. juni 2013 http://mammanett.no/graviditet/plager_og_komplikasjoner/bloedning_i_svangerskapet_foerste_halvdel Vet ikke om den linken kan være til noe hjelp? Jeg har ikke opplevd blødninger selv, men lurer også på hvordan man skal forholde seg... Så jeg følger med denne tråden. Men vet at min søster hadde blødninger (av varierende styrke) flere ganger i begge sine svangerskap og jeg har likevel 2 herlige tantebarn Apropos ømme pupper kan jeg tilføye; jeg hadde veldig ømme pupper etter eggløsning og ca 9-10 dager etter. og så ble det helt borte... Ellers har jeg kun en vag kvalme som kommer og går. Så symptomer kan vel variere. Men jeg er ingen ekspert etter at jeg nå er i uke 5 av min første graviditet !! Ønsker deg masse lykke til og med så lite blødning vil jeg tro at oddsene er på din side ift at dette skal gå veldig bra
nenavs Skrevet 17. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2013 Takk for link, men jeg har allerede lest den. Google først, spør etterpå. Jeg lurer egentlig på når jeg kan "puste lettet ut" for denne gangen. Skjer det mer i løpet av få timer, eller kan det gå en dag/flere?
*Kleopatra Skrevet 17. juni 2013 #4 Skrevet 17. juni 2013 Det kan nok variere... Da jeg hadde min første SA så hadde jeg brunlig utflod i en uke før jeg begynte å styrtblø. Nå har jeg blitt gravid igjen og er straks i uke 8, men lurer på om det går galt denne gangen også. Mye brun utflod... Kan vel ikke gjøre noe annet enn å krysse fingrene for oss begge:)
LillyMy+1<3 Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 Hei. Jeg har opplevd 4 blødninger i dette svangerskapet. 3 små, der blodet var borte etter jeg har tørka meg. Og 1 stor, som varte i 3-4 dager. Har vært inne til UL 2 ganger, uke 8 og uke 10. Og der vistes en liten krabat med et bankende hjerte Legen sa at det var noen som blødde, og andre ikke. Og de fleste gangene fant de ikke ut hvor blødningen kom fra. Så jeg fikk beskje om å ikke uroe meg så lenge jeg ikke fikk magekramper eller blødninger med klumper. Håper alt går bra for deg også! Klem
nenavs Skrevet 18. juni 2013 Forfatter #6 Skrevet 18. juni 2013 Takk for klemmer og kryssete fingre. i krysser her og. Samme i dag, men nå kan det være jeg har funnet en mulig forklaring. Jeg hadde noe kløe der tidligere i helga, så jeg lurer på om jeg kan ha fått en soppinfeksjon. Mange år siden sist, men siden en lettere får sopp som gravid så satser jeg på at det er den som plager slimhinnene. Kjøper stikkpille senere i dag tenker jeg.
springroll Skrevet 18. juni 2013 #7 Skrevet 18. juni 2013 jeg har blødd hver dag i to uker jeg... bare bittelitt hver dag, men nok til at bekymringene kommer... Men har tatt hcg som viste bra stigning, og sett hjerte slå på ultralyd, så alt går fint er 7 uker i dag
lillemirakel2014 Skrevet 18. juni 2013 #8 Skrevet 18. juni 2013 Jeg har blødd i mine 4 tidligere svangerskap! Vært forskjellig hver gang og de har alle endt i SA/MA. Blødningene har vært alt mellom uke 4 og uke 8. Denne gangen har jeg også opplevd blødninger, 5+6 og 6+2. Styrtblødning med helt rødt og friskt blod - i toalettet. Men etter det har det bare vært små rester av brunt i trusa. Var på UL i dag og forventet en ny SA : Der var det liv gitt! Og man kunne se blødningen på ultralyden, men ikke årsaken. Ergo: det trenger faktisk IKKE å være en farlig blødning du har hatt... Hvordan er det i dag? Har det kommet mer eller har det stoppet opp?
nenavs Skrevet 18. juni 2013 Forfatter #9 Skrevet 18. juni 2013 Akkurat nå går det ikke så bra. For et par timer siden kom den første gangen med en ganske kraftig blødning, synes jeg iallefall. Og jeg har vært på do 2-3 ganger til med samme resultat. Det kommer lite i bindet, bare i doen, så det er vanskelig å vite, men det kjennes ut som en del... Vil være optimist, men ikke så enkelt nå Ringer jeg i så fall fastlegen i morgen for å høre om UL?
lillemirakel2014 Skrevet 18. juni 2013 #10 Skrevet 18. juni 2013 Akkurat nå går det ikke så bra. For et par timer siden kom den første gangen med en ganske kraftig blødning, synes jeg iallefall. Og jeg har vært på do 2-3 ganger til med samme resultat. Det kommer lite i bindet, bare i doen, så det er vanskelig å vite, men det kjennes ut som en del... Vil være optimist, men ikke så enkelt nå Ringer jeg i så fall fastlegen i morgen for å høre om UL? Huff, det var ikke det jeg ønsket å høre Beklager spørsmål om detaljer, men har det kommet noen klumper? Som du har bemerket? Og hvilken farge er det? Noen smerter i sammenheng med blødningene? Dette kan desverre høres ut som en SA, men! Det trenger ikke å være det. Forstår det er vanskelig å være optimist nå, vet alt om det selv. Ring fastlegen i morgen tidlig og be om henvendelse til UL, fortell situasjonen og si du er veldig bekymret. Forhåpentligvis har de tid til å ta deg inn på sykehuset samme dagen. Men vet av erfaring at det godt kan ta litt tid hvis de ikke anser situasjonen som akutt. Men du må uansett forsøke! Kanskje får du se liv : ) Krysser fingrene for deg og håper på å få oppdatering! :-)
nenavs Skrevet 18. juni 2013 Forfatter #11 Skrevet 18. juni 2013 Vet egentlig ikke, for det har bare kommet mens jeg har sittet på do, og da "plopper" det rett i vannet... Som sagt lite i bindet. Nå nettopp var det ikke plopp, en del mindre mengde enn de andre gangene. Ganske likt mensfarge. Ingen smerter. Jobber selv på sykehuset, men ikke på en "slik" avdeling. Får ringe legen i morgen tidlig. Skal egentlig på jobb da, men hvis det er mengder som det var til å begynne med går ikke det. Skal ha en student på oppplæring, og kan ikke springe på do i ett kjør.
Ønsker nr 2 <3 Skrevet 18. juni 2013 #12 Skrevet 18. juni 2013 Jeg er i uke 5 nå, og begynte å blø i går kveld, og blør enda. Akkurat som deg kommer det store "slipp" når jeg er på do. Det er ferskt blod, med mørkere slimklumper i (sorry detaljene) :-) Dro til legen i morrest, og hun hadde tro på at alt var i orden og at d var vanlig i disse ukene (hadde en medisinsk forklaring jeg ikke husker helt). Tok en hcg, så skal jeg ta ny på fredag! Har ikke lenger ømme bryster elr stikkninger i lysken slik jeg hadde før jeg begynte å blø. Dess mer jeg blør, dess mer svinner håpet! Va godt å snakke me legen å bli sykmeldt noen dager, så jeg slipper å være på jobb, når d er d i magen jeg tenker mest på. Få deg en legetime, så håper jeg at alt ordner seg og at alt er i orden :-) Klem til deg :-)
nenavs Skrevet 19. juni 2013 Forfatter #14 Skrevet 19. juni 2013 Vært hos legen i dag. Han sender meg til gyn.poliklinikk i morgen. Ikke helt optimist, men får bare vente og se. Så han undersøkte meg ikke noe nå. Da er det igjen å vente og se.
lady82 Skrevet 19. juni 2013 #15 Skrevet 19. juni 2013 Jeg blødde veldig mye for ca. 2 uker siden.. da var det rent blod og en ganske så stor klump som lå igjenn på papiret når jeg tørket meg... er så heldig å ha en gyn. På samme bygg som jobben min, så jeg fikk komme til med en gang... da såg alt fint ut. (Uke9) jeg var på kontroll time igjenn igår, og alt var fortsatt fint, han fant en "lomme" med noe han trodde vae blod, men kunne ikke garantere at det var det.. men iaffal så va alt bra med babien:-D (uke 10+4.) Har fått beskjed om at sålenge det ikke er smerter involvert så gikk der mest sannsynlig bra! Har hatt litt blødninger tidligere og, men det var mer som du beskrev i starten. .. Lykke til! ♡
lillemirakel2014 Skrevet 19. juni 2013 #16 Skrevet 19. juni 2013 Vært hos legen i dag. Han sender meg til gyn.poliklinikk i morgen. Ikke helt optimist, men får bare vente og se. Så han undersøkte meg ikke noe nå. Da er det igjen å vente og se. Lykke til i morgen nenavs! Oppdater oss på hvordan det går Krysser fingrene for deg!
nenavs Skrevet 22. juni 2013 Forfatter #18 Skrevet 22. juni 2013 Det gikk dessverre ikke. Jeg skjønte det nok selv, men hadde en liten håp. Legen ba oss vente en syklus før vi prøver igjen. Samboeren er litt i tenkeboksen om vi tør å prøve igjen, men jeg håper litt "tørre fakta" og statistikk hjelper.
lillemirakel2014 Skrevet 22. juni 2013 #19 Skrevet 22. juni 2013 Det gikk dessverre ikke. Jeg skjønte det nok selv, men hadde en liten håp. Legen ba oss vente en syklus før vi prøver igjen. Samboeren er litt i tenkeboksen om vi tør å prøve igjen, men jeg håper litt "tørre fakta" og statistikk hjelper. Ååå, så trist å høre nenavs men vet alt om hvordan det føles å "vite" at ting har gått galt, selv om man ikke helt klarer å kvitte seg med håpet.. absolutt ingen god følelse. Men heldigvis kan du i allefall bli gravid! Så gi deg selv litt tid til å komme deg etter dette, det er viktig. Så ønsker jeg deg masse lykke til i neste runde! du skal se at samboer kommer seg ut av tenkeboksen etterhvert
nordlys13 Skrevet 22. juni 2013 #20 Skrevet 22. juni 2013 å så utolig leit å høre! Håper dere finner det han trenger for han tør å prøve på ny. Kanskje det hjelper med en fin "sommerferie" i prøvingen før dere satser for fullt igjen Ønsker dere alt godt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå