Gå til innhold

Menssmerter like etter menstruasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd det samme?

Smerte nederst i mage og i korsrygg

Fikk det forrige måned, det varete en ukes tid og jeg gikk til slutt til lege med mistanke om UVI. Ingen utslag på test eller crp.

Nå er det tilbake igjen. Smerten sitter egentlig mest i korsrygg, er stiv i ryggen. Det murrer veldig i underlivet.

Har hatt KS for fire år siden. Husker at jeg har hatt liknende smerter tidligere, men problemet forsvant etter KS for så å komme tilbake nå.

Jeg har ått nytt styrkeprogram på treninga med 12x3 utfall på hvert ben med 10 kg vektstang og ryggkrøll 12x3. Kan dette ha innflytelse på smerte i bekken?

Får vel komme eg tilbake til lege igjen hvis det ikke gir seg, men vil gjerne høre om andre har vært plaget av mensliknende smerter utenom menstruasjon og eggløsning.

Anonymous poster hash: e3304...c81

Fortsetter under...

Skrevet

Lege mente at smertene ikke kunne være tegn på underlivskreft når ikke andre symptomer var tilstede, men slår meg ikke helt til ro :/

HI

Skrevet

Ja.....har slitt med dette i halvannen mnd nå. Er antakelig smerter fra bekken og korsrygg. Har begynt med styrkeøvelser og kjøpt gode sko, men har fremdeles endel vondt :/ Skal begynne hos fysio. Har og smerter i lysk og symfyse. 2,5 år siden fødsel.

Anonymous poster hash: a2818...42a
Skrevet

Kan nevne at jeg også har vaginisme, og de får ikke tatt undersøkelser på meg på vanlig måte grunnet stram vaginal muskulatur :(

HI

Skrevet

Jeg har forøvrig vært hos gynekolog da jeg ble redd for underlivskreft, men ingen funn der.....

Skrevet

...42a

Så det er mulig at smerter i underliv kan stamme fra ryggen altså? Jeg var redd det alltid var omvendt, at smertene fra underliv forplantet seg i rygg

HI

Annonse

Skrevet

Tror det går litt begge veier....men jeg er og litt redd siden det liksom ikke går bort. Har skikkelig vondt i korsryggen jeg da, og menssmerter. Stråler litt nedover lårene og.

Skrevet

Tror det går litt begge veier....men jeg er og litt redd siden det liksom ikke går bort. Har skikkelig vondt i korsryggen jeg da, og menssmerter. Stråler litt nedover lårene og. Anonymous poster hash: a2818...42a

Har det slik jeg også, men vet ikke hva det er :/ stråler mest når jeg er vond i ryggen, og da blir jeg gjerne vondt i magen også...

Skrevet

Da er jeg i alle fall ikke alene ( uten å glede meg over at dere opplever det samme ;). )

Jeg skal gi det ut ferien, siden jeg begynner i ferie nå.. Så tar jeg en skikkelig gyn undersøkelse. Det er bare så omfattende, da jeg kanskje må helbedøves og greier.

HI

Skrevet

Er ikke elsmerter da?

Nei.

Skrevet

Det er nok ikke elsmerter hos eg, det kom to dager etter menstruasjon

HI

Skrevet

Noen som umiddelbart ville tenkt kreft da?

HI

Annonse

Skrevet

Flere erfaringer med dette ?

Det er bedre i dag, og føles som om det blir bedre når jeg tøyer på ryggen. Er veldig usiker på om jeg skal gå igang med treningsprogrammet mitt igjen i morgen...

Skal bestille time til gyn etter den nært forestående ferieturen

Hi

Skrevet

Tenker ikke at det er kreft.. har du hatt disse smertene før du begynte og trene?

Skrevet

Tenker ikke at det er kreft.. har du hatt disse smertene før du begynte og trene?

Jeg har egentlig vært plaget av menssmerter utenom mens i perioder for mange år siden også.. Men det forsvant da jeg fikk barn for fire år siden. Etter de siste to menstruasjonene har jeg opplevd at menssmertene kommer noen dager etter avsluttet mens. Sist varte det en ukes tid og var borte til mensen kom. Denne gangen har det vart i et par dager, og jeg vet ikke hvor lenge det vil vare.

Grunnen til at jeg tenkte det kunne ha noe med trening å gjøre, var at jeg forrige trening kjente at jeg belastet krsrygg/bekken mye i utfall og ryggkrøll, men de var på fredag så eg vet ikke om det kan sitte i så lenge. Murringene har i alle fall vært kombinert med særdeles stiv korsrygg og ar avtatt ved stretching og massasje.

Så mye tid jeg bruker på å fabulere rundt dette skulle man jo tro det var en enkel vei til gynekologen isteden. Dessverre er det mer omfattende enn som så får meg, da jeg har vaginisme og gynekologene strides om hvrdan de skal få tilgang på mitt aller helligste ;) De kommer rett og slett ikke inn, og jeg må helbedøves.. :(

HI

Skrevet

Kan det være endometriose? Kan være terningen, men kan å være greit å spørre gynekologen din.

Skrevet

Jeg har tenkt endometriose før. Det tok ganske lang tid å bli gravid, har vansker med å gå ned i vekt, mye håvekst på legger og lår og smerter ved samleie...

Jeg skal definitivt til gynekolog! Har en bekjent som døde av undlivskreft, så jeg kjenner tankene mine går mye i den retning. Da er det like greit å få en oppklaring hos gyn. Så raskt som mulig :)

HI

Skrevet

Og nå hørtes jeg jo skikkelig snasen ut ;)

HI

Skrevet

Det andre du beskriver høres mer ut som pco/s. Snakk med gyn din du.

Skrevet

Åja.. :) Har vel begge :D

Takk for svar!

HI

Skrevet

Jøss, leste symptomene på pcos nå.. Og kan sjekke av på alle. Hadde til og med insulinresistens i svangerskapet!!

HI

Skrevet

Håper du funnet ut av det :)

Skrevet

Jeg håper også det.. Det er slitsomt å gå og bekymre seg. Menssmerter vil jo heler i gen ha lengre enn nødvendig. Det som er rart er at jeg nesten ikke kjenner smerte under selve menstruasjonen :o

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...