Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #26 Del Skrevet 19. juni 2013 Jeg kan med en gang garantere at dere ikke får ett hus ned i to mill! Uansett egeninnsats! Med de nye kravene som kommer i 2015 så kan dere nok se langt etter så billig hus - ettersom dere tydelig ikke har tenkt å bygge før om noen år.Anonymous poster hash: a6365...dbd Hva slags krav? Anonymous poster hash: cc828...1e1 Det kommer nye krav til byggestandard. Jeg vet ikke hva disse går ut på, men har hørt at det blir enda dyrere jaffal! Et kom nye krav i 2010 også, blant disse kravene var radonduk, tykkere veggerer og mer isolasjon, høyere krav til vinduer, balansert ventilasjon, en hel haug me elektriske finesser (brannvakt over komfyr, røykvarslere på strøm, ny type takpunkt til lampe osv), trinnfri adkomst til huset, soverom o første etg. eller klargjøre for heis (!)... Dette er bare det jeg kom på i farta! Alt dette er fordyrende greier! Jeg har hørt at det blir krav om enda trykkerier vegger å isolasjon i 2015 noe som Ibsen selv vil komme til å koste p hundretusenvis ekstra! En mister areal,plass grunnet dette å må bygge større. Det er en grunn til at byggherrene rundt omkring er kjempe bekymra for de nye kravene for det kommer til å bli så dyrt å bygge hus at ingen får råd lenger! Anonymous poster hash: a8fe6...e94 -___- Norske regler er så latterlige til tider at det er til å gråte av. Anonymous poster hash: cc828...1e1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057525-bygge-nytt-hus/page/2/#findComment-145450201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #27 Del Skrevet 19. juni 2013 Jeg kan med en gang garantere at dere ikke får ett hus ned i to mill! Uansett egeninnsats! Med de nye kravene som kommer i 2015 så kan dere nok se langt etter så billig hus - ettersom dere tydelig ikke har tenkt å bygge før om noen år.Anonymous poster hash: a6365...dbd Hva slags krav? Anonymous poster hash: cc828...1e1 Det kommer nye krav til byggestandard. Jeg vet ikke hva disse går ut på, men har hørt at det blir enda dyrere jaffal! Et kom nye krav i 2010 også, blant disse kravene var radonduk, tykkere veggerer og mer isolasjon, høyere krav til vinduer, balansert ventilasjon, en hel haug me elektriske finesser (brannvakt over komfyr, røykvarslere på strøm, ny type takpunkt til lampe osv), trinnfri adkomst til huset, soverom o første etg. eller klargjøre for heis (!)... Dette er bare det jeg kom på i farta! Alt dette er fordyrende greier! Jeg har hørt at det blir krav om enda trykkerier vegger å isolasjon i 2015 noe som Ibsen selv vil komme til å koste p hundretusenvis ekstra! En mister areal,plass grunnet dette å må bygge større. Det er en grunn til at byggherrene rundt omkring er kjempe bekymra for de nye kravene for det kommer til å bli så dyrt å bygge hus at ingen får råd lenger! Anonymous poster hash: a8fe6...e94 -___- Norske regler er så latterlige til tider at det er til å gråte av. Anonymous poster hash: cc828...1e1 Takk for svar, forresten Anonymous poster hash: cc828...1e1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057525-bygge-nytt-hus/page/2/#findComment-145450205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #28 Del Skrevet 19. juni 2013 Jeg kan med en gang garantere at dere ikke får ett hus ned i to mill! Uansett egeninnsats! Med de nye kravene som kommer i 2015 så kan dere nok se langt etter så billig hus - ettersom dere tydelig ikke har tenkt å bygge før om noen år.Anonymous poster hash: a6365...dbd Hva slags krav? Anonymous poster hash: cc828...1e1 Det kommer nye krav til byggestandard. Jeg vet ikke hva disse går ut på, men har hørt at det blir enda dyrere jaffal! Et kom nye krav i 2010 også, blant disse kravene var radonduk, tykkere veggerer og mer isolasjon, høyere krav til vinduer, balansert ventilasjon, en hel haug me elektriske finesser (brannvakt over komfyr, røykvarslere på strøm, ny type takpunkt til lampe osv), trinnfri adkomst til huset, soverom o første etg. eller klargjøre for heis (!)... Dette er bare det jeg kom på i farta! Alt dette er fordyrende greier! Jeg har hørt at det blir krav om enda trykkerier vegger å isolasjon i 2015 noe som Ibsen selv vil komme til å koste p hundretusenvis ekstra! En mister areal,plass grunnet dette å må bygge større. Det er en grunn til at byggherrene rundt omkring er kjempe bekymra for de nye kravene for det kommer til å bli så dyrt å bygge hus at ingen får råd lenger!Anonymous poster hash: a8fe6...e94 -___-Norske regler er så latterlige til tider at det er til å gråte av.Anonymous poster hash: cc828...1e1 Takk for svar, forresten Anonymous poster hash: cc828...1e1 Helt enig! Vi måtte fjerne litt av kjøkkenet vårt på tegningene for det sto for nærme en dør... Du skjønner det at det må være 30 cm fra dørkarm til innredning i tillfelle jeg skal inn på de rommet med rullestol!!! Vi fjerna det fra tegningene, men satte detopp likevel Anonymous poster hash: a8fe6...e94 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057525-bygge-nytt-hus/page/2/#findComment-145450219 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #29 Del Skrevet 19. juni 2013 Jeg kan med en gang garantere at dere ikke får ett hus ned i to mill! Uansett egeninnsats! Med de nye kravene som kommer i 2015 så kan dere nok se langt etter så billig hus - ettersom dere tydelig ikke har tenkt å bygge før om noen år.Anonymous poster hash: a6365...dbd Hva slags krav? Anonymous poster hash: cc828...1e1 Det kommer nye krav til byggestandard. Jeg vet ikke hva disse går ut på, men har hørt at det blir enda dyrere jaffal! Et kom nye krav i 2010 også, blant disse kravene var radonduk, tykkere veggerer og mer isolasjon, høyere krav til vinduer, balansert ventilasjon, en hel haug me elektriske finesser (brannvakt over komfyr, røykvarslere på strøm, ny type takpunkt til lampe osv), trinnfri adkomst til huset, soverom o første etg. eller klargjøre for heis (!)... Dette er bare det jeg kom på i farta! Alt dette er fordyrende greier! Jeg har hørt at det blir krav om enda trykkerier vegger å isolasjon i 2015 noe som Ibsen selv vil komme til å koste p hundretusenvis ekstra! En mister areal,plass grunnet dette å må bygge større. Det er en grunn til at byggherrene rundt omkring er kjempe bekymra for de nye kravene for det kommer til å bli så dyrt å bygge hus at ingen får råd lenger!Anonymous poster hash: a8fe6...e94 -___-Norske regler er så latterlige til tider at det er til å gråte av.Anonymous poster hash: cc828...1e1 Takk for svar, forresten Anonymous poster hash: cc828...1e1 Helt enig! Vi måtte fjerne litt av kjøkkenet vårt på tegningene for det sto for nærme en dør... Du skjønner det at det må være 30 cm fra dørkarm til innredning i tillfelle jeg skal inn på de rommet med rullestol!!! Vi fjerna det fra tegningene, men satte detopp likevel Anonymous poster hash: a8fe6...e94 Herrefred.... Tåpelig. Bygger man sitt eget hus bør man til en viss grad få bestemme selv! Anonymous poster hash: cc828...1e1 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057525-bygge-nytt-hus/page/2/#findComment-145450232 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #30 Del Skrevet 19. juni 2013 For noen utrolig dustete regler ja! Fikk nesten litt bakoversveis jeg. Bygger man sitt eget hjem, må man vel selv kunne bestemme til en stor grad hvordan kan vil ha det, huff Skjønner det med opplegg til rullestol da, men får være måte på krava da. Nei, tror vi får legge den drømmen på hylla gitt. HI Anonymous poster hash: 31483...735 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057525-bygge-nytt-hus/page/2/#findComment-145451237 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå