Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mjo.. Det har egentlig gått veldig fint inntil nylig, bortsett fra veldig trøtt.. ;) de siste ukene har rygg og bekken slått seg vrangt. Først en låsning i bekkenet og nå bekkenløsning.. Utrolig kjedelig! Har jobbet 70% til nå, men ikke klart å gå no særlig i helgen, så har var hjemme i går og prøver å få legetime i dag. Æsj! håper det skal gi seg snart! Hva med dere andre?

Gjest StineTh

Huff, formen er helt forferdelig her :( Startet med kvalme og sykmelding pga det, klarte å jobbe i 1 måned i 100 % stilling før bekkenet slo seg vrangt, så har vært gradert sykmeldt til nå, 100 % fra forrige uke, og til permisjonen starter :(  Men men, nedtellingen har startet, tiden kommer sikkert til å gå fort :)

Annonse

Gjest StineTh

Fysj, nei...ikke særlig godt med bekkenløsning :( Føler jeg kan ta det litt med ro og ta ting i mitt eget tempo nå når jeg har blitt fullt sykmeldt da, det er egentlig mye bedre :) Jobbet 70 % til og med forrige uke, og det var nok å tøye strikken litt for langt...

Hurra, 3.tri! Tiden har da gått veldig fort?

Termin 17.09,keisersnitt 09.09. 11 uker og 5 dager til jeg får se hvem lille pøbelen er.

50%sykemeldt pga ødem og hofteplager. Står hele dagen i yrket mitt så det var finfint.

Flytter til nytt hus i august.

Må også be om 100% sykemelding pga bekkenløsning og kynnere. Har jobbet 60% frem til nå og hadde håpet å holde ut til ferien starter 15 juli, men må bite i d sure eplet:( måtte ta fri mandag og tirsdag fra jobb. Skal en tur på jobb i morgen for å få unna nå papirarbeid. Skal til legen på fredag og håper han gir meg 100% sykemelding...har en 2 åring fra før som så klart må taes vare på.

Jaja får god tid til redebygging jenter;) skal strikke en ulldress så er vel på tide å sette igang.

Annonse

100% sykemeldt pga bekkenløsning jeg også - kjeeedelig! Husker jeg leste om de derre som kjedet seg sånn for noen uker siden og tenkte på ALT jeg ville gjøre om jeg var hjemme, men nå er det jammen ikke mye overskudd å spore.. Har kjøpt garn til ullbukse, men det ligger så fint i posen sin ;)

Endelig i 3.trimester :) Jeg har termin 7.september og er 29+0 uker på vei i dag. Venter en gutt denne gangen. Fra før har jeg tre barn ( en gutt og to jenter) på snart 10, 4 og 2 år.

Jeg er også akkurat blitt 100% sykmeldt grunnet bekkenløsning og bare går å krysser fingre for at det gir seg etter fødsel denne gangen. Dagene er jammen lange når man knapt nok greier å komme seg rundt i huset, men 11 uker til får jeg holde ut! :) Jeg må si det hjelper på at det er sommer og sol ute. Vi skal flytte i løpet av sommeren så jeg vil tro tiden kommer til å fly nå fremover! 

Da er vi jammen flere på flyttefot!

Jeg flytter i slutten av juli og planlegger en kasse om dagen, god merking og store skjeer tåmodighet for å komme i mål.. ;)

Hva gjøre dere ifht bekkenløning?

Jeg har fått litt ulike tips og har forstått det som at den ultimate kombo er god blanding av null stress, bevegelse og ro.. Jeg prøver å gjøre gravideyoga, tøye forsiktig, hvile, unngå å sitte/stå feil, pute mellom beina om natten og inn/ut av sengen med samelede bein.. jeg er førstegangs og totalt uerfaren på dette - så har dere tips tar jeg i mot med takk! :)

Vi venter en liten jente 11.9

:)

Du gjør jo allerede d meste rett høres d ut som:) jeg har hatt nytte av behandling hos fysioterapeut med massasje av både rygg, bekken og nakke. Går dit 1x pr.uke. Gjør godt å få knadd opp litt øm muskulatur. Ellers så er d jo en del øvelser som hjelper. Har også hatt nytte av bekkenbelte:)

Hilsen en 2 gangs med bekkenløsning i begge sv.skap. Hatt d fra 3 mnd denne gangen. Kan derimot ikke trene mer pga kynnere den siste uken:( fikk treningsforbud.

Lykke til:)

Oslofrk: En kasse om dagen høres fornuftig ut :) Jeg føler det aldri tar slutt. Begynte for 1,5 mnd siden og føler leiligheten aldri blir tom. Skjønner ikke helt hvordan vi har hatt plass til alt i vår lille leilighet.  Jeg må si jeg er glad vi gjør unna flyttingen nå fremfor i september. Blir godt å ha kommet seg i orden til ny baby kommer.

Ang. bekkenløsning så er det viktigste å ikke presse seg selv. Gjør ting vondt lar man vær. Er på 3dje svangerskap med bekkenløsning, først og fremst i symfysen. I det ene svangerskapet presset jeg meg selv så hardt at jeg ble invalid i lang tid. Nå har jeg lært!

3. trimester på meg og! 28+1 i dag, og skjønner ikke hvordan tiden kan gå så fort! Riktignok har jeg hatt mer enn nok å gjøre i disse mnd, men nå begynner det faktisk å nærme seg tilværelse som trebarnsmor! Det er nesten ikke til å forstå. Heldigvis har jeg god tid enda, og satser på at en rolig sommer gjør at tiden går litt saktere, og jeg kan nyte tiden som tobarnsmor fullt ut de siste mnd. Så er jeg veldig klar for å bli trebarnsmor i september! :)

Blir nok juli- eller septemberbarn på meg dessverre (termin 3.september). Babyen vokser ikke som den skal, og om den ikke tar seg opp i veksten innen neste ultralyd om to uker blir jeg lagt inn til observasjon og vurdering av å få henne ut... :-(

Blir nok juli- eller septemberbarn på meg dessverre (termin 3.september). Babyen vokser ikke som den skal, og om den ikke tar seg opp i veksten innen neste ultralyd om to uker blir jeg lagt inn til observasjon og vurdering av å få henne ut... :-(

Får håpe den har lagt på seg:) men går helt sikkert fint om babyen må komme nå også. Så senest i går på fødeavdelingen på FEM og der ble trillinger tatt ved keisersnitt i uke 30. Alle sammen klarte seg:)

Masse lykke til:)

Takk... Vet at overlevelsessjansen er stor, men det er jo ikke alt... Et barn født i uke 32, og særlig et altfor lite barn, er prematurt og det kan bli mange komplikasjoner.

Mente selvfølgelig juli-eller augustbarn, ikke september.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...