Gå til innhold

Hvor lenge er ditt barn våken mellom duppene? (5-6mnd)

Anbefalte innlegg

Snuppa her er akkurat blitt 5mnd og er våken ca 2 timer mellom hver dupp. Må drøye tiden til 2,5 tmer av og til hvis hun sover litt kort dupp. Hun er ikke så god på disse lange duppene. Håper det kommer snart. :wacko:

Fortsetter under...

mini her er nettopp blitt 6 mnd. Han sover tre ganger for dage. Går ca. 2-3 timer mellom hver dupp.

våkner 06.00, sover 08.00

våkner 08.30 , sover igjen 11.30

våkner 13.00, sover igjen 15.30-16.00
(dette er ca. tider +/- 30 min-1 time)

Legges 19.30

I dag våknet han 06.00, sov 08.00-09.10 og igjen 10.30-11.40.. så litt forandring  forekommer

Hvordan får dere barna deres til å sove om dagen? Tar dere å legge dem i sengen/vognen når dere ser dem blir trøtt? eller kan de finne på å sovne f.eks på babygymmen?
Jeg skulle ønske mini hadde 2 lange istedenfor 2 korte og en lang dupp, men jeg tror at etter hvert som han vokser til vil han kutte ut den siste duppen..

Endret av Happypregnant

Det går gjerne ett sted mellom 2-2,5 time med våkentid så er det en dupp, hun pleide å ta to korte og en lang mens nå er det bare tre korte dupper, type halvtime...

Min sover første duppen i sin egen seng, legges når trøtt, stryker over hodet til hun sovner

Dupp to og tre er i vogn ute :)

Min er 6 mnd forresten :)

Endret av TS171212

Min er 6 mnd om en uke og er våken ca to timer mellom hver dupp. Inntil nylig kunne det like gjerne være 1,5 timer, og det er bare den siste uka at vi har gått fra 4 til3 dupper. Nå holder han seg med et nødskrik våken fra siste dupp (i dag varte den til ca 4) til leggetid 18.30-19. Men duppene varer max en time, skulle gjerne sett at i alle fall en av de var lengre!

Annonse

Min er også nettopp 5 mnd og har ca 3 dupper med 2-3 timer våkentid i mellom. Noen dager sover hun en lang lur på ca 2 timer, andre dager er det korte lurer og da er hun mer gretten og det blir flere "puppedupper" da jeg ammer.

Min er 9 mnd og har hatt 3 korte dupper frem til nå, hvor vi kuttet ned til 2 dupper. Da sov han myye lenger og det var deilig.

Står opp kl 06

Dupp 1 kl 09-11

Dupp 2 kl 14- 16

Legge tid 18.30/19.00

Dette vil jeg også ha!  :)

Men ikke den stå opp klokke 6 biten. DET BLIR IKKE AKTUELT! (ingen morgenfugl)

Mini på 6 måneder lar det gå 2-3 timer mellom hver gang hun sover.
I dag stod vi opp kl 6, og første lur var fra 8-9.30. Hun sovnet igjen 11.30, og våkner nok ca kl 13.
Neste gang hun sover er da rundt 15-1530.
Stort sett ser dagene slik ut, i og med at hun våkner til samme tid hver dag :) 

Gullet mitt er 5 måneder og er våken ca 2-3 timer mellom hver dupp. Nå i det siste så sover han lengre, eneste forandring jeg gjorde var å fjerne lammeullen i vogna. Han sover alle duppene i vogna.

Han står opp en gang mellom 7 og 9 og legger seg så nærme 20 som vi får til i forhold til siste dupp. Men aldri seinere enn kl 20.

Her er det ennå 4-5 dupper. Mini blir straks 6 mnd. Som regel på kun 30 min, da blir det 5 dupper. Men så står vi opp i 6-6:30 tia.

Legger han 18:30-19, alt etter hvor lenge siden siste dupp. Han blir trøtt etter ca 1,5 time, men jeg forsøker å strekke det til 2 timer.

Da han var 3 mnd begynte jeg å trille tur på minst 1 time hver dag til samme tid, gjorde dette i 2 mnd, men vi fikk ikke noe resultat i form av lengre dupp midt på dagen... Så håper det kommer med alderen. Venter og venter...

Vi sover sammen i vår seng den første duppen. De øvrige er i vogna. Kanskje jeg også skal ta ut lammeskinnet!?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...