eneleh_ Skrevet 17. juni 2013 #1 Del Skrevet 17. juni 2013 Jeg ringte akkurat helsestasjonen for å bestille jordmortime. Der fikk jeg beskjed at de ikke kan ta meg inn før i min 20 svangerskapsuke!? Er det ikke uke 16 som er "tommelfingerregelen"? Ser jo det at det er litt komplisert ved at jeg bor i en av Bergens trangeste bydeler, og det er kapasitetsproblemer (Legen min fortalte at hun hadde vært sykmeldt i en periode også). Det er jo også sommerferie, ikke det at det skal gå utover helsetilbudet til gravide... Jeg er litt usikker på hva jeg skal synes om det. Er ikke hysterisk eller supernervøs selv om det er min første graviditet... Vet jo heller ikke hva de gjør anderledes på helsestasjonen og hos fastlegen. Var på min forrige kontroll hos legen forrige mandag, uke 11, så da er det jo hele 9 uker fra denne kontrollen til jordmorkontrollen. Har vært på 2 kontroller hos legen til nå. Burde jeg bestille meg en legekontrolltime i mellomtiden? Erfaringer? Tanker? Og litt utenom --- Henvisningen til Ordinær UL i uke, går den av seg selv eller må jeg be han sende den? Legen har ikke nevnt noe om den på kontrollene jeg har vært. Akk, så mye nytt og ukjent det er å forholde seg til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057500-f%C3%B8rste-jordmortime-i-uke-20/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spire nr.2 <3 Skrevet 17. juni 2013 #2 Del Skrevet 17. juni 2013 Hei! Legen din sender henvisning til ordinær ul når du har vært der på kontroll:-) Om det er et vanlig svangerskap pleier man jo å ha den første kontrollen innen uke 12/i uke 12,og så er det ingenting mer før ordinær ul,og deretter kontroll i uke 24mener jeg å huske..!!Men,om du selv føler for en kontroll imellom der,eller om legen din har anbefalt deg av helsemessige årsaker å ha hyppige kontroller,så bestiller du deg en time! Det er vel først etter uke 20man begynner å følge graviditeten hver 4.uke,å deretter hver 2.uke når det nærmer seg.Dette er om alt er som normalt:-) Håper det ga deg litt svar:-) Lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057500-f%C3%B8rste-jordmortime-i-uke-20/#findComment-145443281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
eneleh_ Skrevet 17. juni 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 17. juni 2013 Hei! Legen din sender henvisning til ordinær ul når du har vært der på kontroll:-) Om det er et vanlig svangerskap pleier man jo å ha den første kontrollen innen uke 12/i uke 12,og så er det ingenting mer før ordinær ul,og deretter kontroll i uke 24mener jeg å huske..!!Men,om du selv føler for en kontroll imellom der,eller om legen din har anbefalt deg av helsemessige årsaker å ha hyppige kontroller,så bestiller du deg en time! Det er vel først etter uke 20man begynner å følge graviditeten hver 4.uke,å deretter hver 2.uke når det nærmer seg.Dette er om alt er som normalt:-) Håper det ga deg litt svar:-) Lykke til:-) Tusen takk for svar :-) Er jo så mye nytt å forholde seg til, så lett å bli forvirret i denne jungelen. Tror jeg bare lar det være, siden jeg skal jo etter sigende ha en ordinær UL før jordmor.. Ringte legekontoret i stad, så da skrev sekretæren et notis om at han skulle sende henvisning. Han hadde vist ikke gjort det enda. Og fant også svangerskapsomsorg-"håndboken", så er litt mer betrygget nå. Så er det bare å vente! :-) Kanskje det som er vanskeligst. Hehe.. Får heller bare bestille time hvis jeg merker noe rart. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057500-f%C3%B8rste-jordmortime-i-uke-20/#findComment-145443347 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå