Gå til innhold

Ach... et hus som jeg har blitt kjempeforelska i :) Jeg vet at hun som bor der er ganske gammel ..Er det frekt ringe og høre om hun vurder-

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er helt ok - om du tar personlig kontakt. Da får du vel også et klarere svar, tenker jeg. Kan jo hende det er noen i familien hennes som skal overta eller noe, og det er jo greit å vite slik at dere evt kan se etter noe annet?

Anonymous poster hash: 8d300...149

Fortsetter under...

Jeg synes det er helt ok - om du tar personlig kontakt. Da får du vel også et klarere svar, tenker jeg. Kan jo hende det er noen i familien hennes som skal overta eller noe, og det er jo greit å vite slik at dere evt kan se etter noe annet?

Anonymous poster hash: 8d300...149

Oj vi tenkte og skrev likt!

Anonymous poster hash: 7970b...da0

Ja det er frekt. Folk gjør dette mot min mormor ofte, hun er jo en eldre dame med enebolig og stor tomt i et attraktivt område.

Hun liker det ikke og folk er ganske pågående. De sender både brev og ringer på. Anbefales ikke! Ta hensyn til damen som bor der!!!! Og vent til det eventuelt kommer for salg en dag.

Anonymous poster hash: a4bec...15b

Enig med #29. For min bestemor var skrekken at hun skulle miste huset før hun døde, de gamle må få bestemme selv om/når de vil ut av huset. Ellers elsker jeg og gamle hus!!

Anonymous poster hash: 19cd3...b2e

Dette skjer vel i næringslivet hele tiden.

Anonymous poster hash: 87b92...51f

Men dette er ikke næringslivet. Det er noens hjem.

Jeg har opplevd det selv at noen har ønsket å kjøpe huset vårt. Kan ikke si jeg ble sur, men familien ler jo litt hver gang vi ser denne personen, selv om det er 10 år siden.

Anonymous poster hash: 1da2a...d6b

Så dårlig humor dere har da!

Anonymous poster hash: 35a09...56b

Annonse

Dette skjer vel i næringslivet hele tiden.

Anonymous poster hash: 87b92...51f

Men dette er ikke næringslivet. Det er noens hjem.

Jeg har opplevd det selv at noen har ønsket å kjøpe huset vårt. Kan ikke si jeg ble sur, men familien ler jo litt hver gang vi ser denne personen, selv om det er 10 år siden.

Så dårlig humor dere har da!

Anonymous poster hash: 35a09...56b

Mulig det, men så lenge jeg har omtrent samme humor som dem jeg omgås plager det ikke meg.

Nå lurte jeg seriøst på om fortsettelsen av overskriften skulle være "er det frekt å ringe å høre om hun vurderer å dø snart". Huff, hehe.

Men hvis jeg var deg så hadde jeg tatt kontakt med henne og spurt. Da vi hadde bygd hus og skulle ha verdivurdering så spurte t.o.m megleren oss om vi kunne tenkt oss å selge, og det etter å bare ha bodd her 1 år. Gjør vel ingenting det.

Anonymous poster hash: 95aa9...884

Start samtalen med: " Unnskyld meg, men jeg liker huset ditt veldig godt, og ser at du er gammel og kanskje for gammel til å klare å ta deg av et så stort hus med hage. Kanskje du vil selge deg til noen? Meg for eksempel???"

Syns jeg ser det...

Anonymous poster hash: 3e071...01f

Start samtalen med: " Unnskyld meg, men jeg liker huset ditt veldig godt, og ser at du er gammel og kanskje for gammel til å klare å ta deg av et så stort hus med hage. Kanskje du vil selge deg til noen? Meg for eksempel???"

Syns jeg ser det...

Anonymous poster hash: 3e071...01f

Om du tar vekk det frekke i forslaget ditt, så er det jo ikke så dumt?

Om du ringer på og presenterer deg høflig og skryter av huset og tomta, og du med all respekt spør fordi du rent ut er nysgjerrig på om hun går med planer om å selge, så bør det ikke være noe galt i det. Du bør jo ikke akkurat tilby henne å kjøpe det der og da, liksom... Men som noen nevner over her, så kan det være fare for at damen er blitt plaget med uhøflige forespørser før, og at du blir siste dråpen, og du bør være klar over at det kan komme uønskede reaksjoner.

Anonymous poster hash: c64e4...e85

Jeg synes ikke det er frekt, så lenge man ringer på, presenterer seg skikkelig og spør på en høflig måte. Si noe slikt som er blitt foreslått flere ganger i tråden her, at du synes huset hennes ser veldig flott ut, og at dersom hun vurderer å selge det etterhvert, er dere veldig interreserte i å kjøpe. Og så spør du henne om du kan få gi  henne en lapp med kontaktinformasjonen din, som hun kan ha liggende dersom det skulle bli aktuelt.

Det er ikke frekt. Vet om flere som har kjøpt hus ved å ringe på døren. Men ofte får man da en heftig ryddejobb med på kjøpet...

Du ringer på DØRA:...Og snakker med henne. Vær ærlig og si at du liker huset, og at du derfor var nysgerrig på hvem som bodde der.

Folk selger og kjøper hus og flytter jo hele tiden, nå til dags. Det være seg fordi man blir eldre og ønsker noe letter vedlikeholdt, man flytter nærmere familie, man finner ny partner og vil kjøpe noe sammen osv osv...Derfor var du rett og slet nysgjerrig på hvem som bodde der og om det er mulighet for at det skal selges snart, eller om det ER solgt.....

Om det viser seg at hun faktisk holder på og vurdere det,- ville jeg prøvd og få til et salg/kjøp uten bruk av meglere...JEg har et par "skrekkhistorier" hvor noen skulle selge hus, og de ble kontaktet av interessenter som tilbød en ok pris for huset..Så kom meglere til og sa de kunne selge huset for en MYE bedre pris. Visning ville føre til flere interessenter, og flere og bedre bud..:Enden på visa var at husene ble solgt for 200 000 og 250 000 MER enn hva som ble gitt i bud FØR megler kom...Men selger satt igjen med MINDRE inn i  banken etter at megler hadde tatt sitt honorar,- og kjøper hadde betalt en god del mer for huset de ville ha....Ingen vinn-vinn for andre enn megler..Dette er faktisk SANT!!!

Litt papirarbeid er det ved eiendomgskjøp, og man bør passe på en god avtale som funker for BEGGE parter. FInnes flust av det på nettet og forbrukersider rundt om,- då det er fullt mulig, litt tidkrevende,men gitt at man kan spare/tjene lett mellom 50 og 100 000 på det, så kan man streve litt....:)

ALtså, snakk "face to face" med damen. Er så mye mer sympatisk og ærlig enn og ringe eller skrive brev..

Anonymous poster hash: 9b1fb...974

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...