Gå til innhold

Ach... et hus som jeg har blitt kjempeforelska i :) Jeg vet at hun som bor der er ganske gammel ..Er det frekt ringe og høre om hun vurder-

Anbefalte innlegg

er å selge?

er redd for å fornærme henne ...

Hvordan/hva ville dere sagt om dere hadde turd å ringe? :)

Kom gjerne med tips til hvordan starte samtalen ? Nabohuse står til salgs , men jeg har falt helt for dette andre huset :)

Anonymous poster hash: 85a17...f16

Fortsetter under...

Men , kunne jo vært slik at hun egentlig vil selge og kjøpe en leilighet men ikke orker å styre med alt som kreves av å legge ut til salgs osv ...

:)

HI

Jeg synes ikke det er frekt. Så lenge du er høflig og hyggelig så ser jeg ikke problemet. Hun sier ho bare nei hvis det ikke er aktuelt.

De fleste eldre vil jo gjerne slippe alt hagearbeid og flytte inn i leilighet da :) Dette huset har nesten grodd igjen av busker , trær og gress ....

HI

Annonse

Så lenge du ikke kjenner henne eller dere har felles bekjente er det jo ikke så farlig om du blir hun som hennes familie rister på hodet og ler av de neste 20 årene, men det må du nok regne med om du ringer. Skal du foreslå å kjøpe et hus på den måten og bli tatt seriøst,  ville jeg forvente å at du tilbød minst en milion over takst for et lite hus i et billig strøk, vesentlig mer for et i utgangspunktet dyrt hus.

Anonymous poster hash: 1da2a...d6b

Så lenge du ikke kjenner henne eller dere har felles bekjente er det jo ikke så farlig om du blir hun som hennes familie rister på hodet og ler av de neste 20 årene, men det må du nok regne med om du ringer. Skal du foreslå å kjøpe et hus på den måten og bli tatt seriøst,  ville jeg forvente å at du tilbød minst en milion over takst for et lite hus i et billig strøk, vesentlig mer for et i utgangspunktet dyrt hus.

Haha :) Kunne tenkt meg å tilby litt ekstra :)

Huset vi bor i nå fikk vi kjøpe til takst, uten at det ble lagt ut på markedet, nettopp fordi den gamle damen som bodde her før visste at vi gjerne ville ha det. Dette er en fin plass, stort hus, stor hage, fantastisk utsikt til havet, og det hadde nok gått over takst om det ble lagt ut. Men damen som bodde her var redd for at huset skulle havne i hendene på en riking som bare ville ha huset som sommerhus, hun ville ha en normal familie i huset sitt og likte tanken på løpende barneføtter i huset igjen.

Barna hennes ble ikke så glad da hun valgte å selge til oss på denne måten, siden hun nok kunne tjent mer penger på å legge det ut, men det var hennes valg. Hun flyttet til en liten leilighet på et eldresenter.

Vi kjente ikke damen som bodde her, men vi bodde lenger borti gata her så vi møtte henne jo på veien og ved postkassene også kjente hun svigerforeldrene mine. Mannen min sa rett og slett til henne at om hun vurderte selge noen gang måtte hun gi beskjed, og det gjorde hun :)

Anonymous poster hash: 024f5...3dc

Kan du ikke gå å ringe på isteden? Å si at dersom hun en gang vurderer å selge så er du veldig intr i å kjøpe det!

Dingdong! Damen åpner.

Du: hei! (Rekker ut hånden og presenterer deg) jeg kommer egentlig for å spørre om noe. Synes dette huset er utrolig flott, dersom du en dag bestemmer deg for å selge, kan du kontakte meg da?

Eller no i den duren?

Anonymous poster hash: dcdab...00b

Ja det er frekt, og ikke bare litt heller! Om damen ville sluppet vedlikehold og gressklipp, hadde hun nok helt sikkert klart å selge huset tidligere.

Annonse

Jeg syns ikke det er frekt. Hvis du på en høflig måte presenterer deg og hvorfor du vil snakke med henne så kan du jo ringe å si at du liker huset. 

Anonymous poster hash: 87b92...51f

Jeg vet ikke om jeg syns at det er frekt å spørre om hun skal selge en gang... 

Jeg har derimot en annen(lignende) historie om en mann som er hårreisende frekk. Han visste om en gammel enke uten arvinger som bodde i en diger villa. Han tilbød henne penger, mener det var 200 - 300 hundre tusen eller noe, mot at han arvet huset når hun døde. Og hun døde, og han eier nå et hus som er verdt flere millioner. 

Anonymous poster hash: f5728...e8a

Dette skjer vel i næringslivet hele tiden. 

Men dette er ikke næringslivet. Det er noens hjem.

Jeg har opplevd det selv at noen har ønsket å kjøpe huset vårt. Kan ikke si jeg ble sur, men familien ler jo litt hver gang vi ser denne personen, selv om det er 10 år siden.

Synes forslaget over var greit, jeg. Ring på, presenter deg, og fortell at du synes huset er veldig flott, og veldig gjerne vil kontaktes dersom det skulle bli aktuelt å selge det.

Ser ikke noe frekt med dette, så lenge du ikke påpeker at hun er gammel og nok kunne trengt noe mindre. Mine foreldre har et veldig flott og idyllisk hus, og de har flere ganger fått spørsmål om det er aktuelt å selge. det har det ikke vært, men har aldri hørt at det har blitt snakket om som noe latterlig. Tror faktisk de synes det er koselig at noenliker huset deres så godt. 

Anonymous poster hash: f73c8...a91
Gjest yrild

Jeg ville skrevet et brev. Det er ikke så pågående iom at hun kan lese det i ro og fred.

Skriv at du har forelsket deg fullstendig i huset og at hvis det mot formodning skulle vise seg at eier planlegger å selge de neste årene, så er dere veldig interesserte :-)

Jeg har opplevd det selv at noen har ønsket å kjøpe huset vårt. Kan ikke si jeg ble sur, men familien ler jo litt hver gang vi ser denne personen, selv om det er 10 år siden.

Dette synes jeg sier mest om deg og din familie. Hvorfor iall verden ler dere? Og det etter ti år??

Dette synes jeg sier mest om deg og din familie. Hvorfor iall verden ler dere? Og det etter ti år??

Er vel mest fordi dama var så skråsikker på at vi ville selge og ikke ga seg på første forsøk. Her var det ikke snakk om å be om at vi tok kontakt om vi en gang ville selge, men at hun "var villig til å gi en rimlig takst" mm. Hun var så overbevist om at vi ville juble over tilbudet at det var helt pinlig.

Er vel mest fordi dama var så skråsikker på at vi ville selge og ikke ga seg på første forsøk. Her var det ikke snakk om å be om at vi tok kontakt om vi en gang ville selge, men at hun "var villig til å gi en rimlig takst" mm. Hun var så overbevist om at vi ville juble over tilbudet at det var helt pinlig.

Men da er det jo snakk om noe helt annet. Det du opplevde var en pågående person helt uten sosiale antenner. Det er noe helt, helt annet å henvende seg på en høflig måte og stille et spørsmål.

Hvis du vil spørre damen, så gjør du det på en høflig måte, som noen over her skriver, at du ringer på til damen og spørr henne, slik at du kan møte henne og hun deg. Ikke ring på tlf, det synes ikke jeg noe om, DET er frekt og usaklig.

Anonymous poster hash: b81e2...f28

Ring på og si du syns hun har et fint hus. Gi en lapp med adresse og telefonnr henne og si at hvis hun kunne tenke seg å selge en dag så er det bare å ta kontakt.

Det er vel ikke frekt å fortelle noen at de bor i drømmehuset? Jeg ville nok også ringt på heller enn å ringe. Fortell at du synes huset hennes er perfekt og at du gjerne vil kontaktes hvis hun på et eller annet tidspunkt skulle ønske å selge det. Ikke si noe om alder, mangel på vedlikehold osv. Det er frekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...