Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #1 Skrevet 16. juni 2013 Jeg elsker å sykle i sommerhalvåret. Delvis for treningens del, delvis for turen, for å komme meg ut av huset. Kan dessverre ikke sykle til jobb. De siste årene har jeg begynt å føle at jeg liksom ikke har "rett" utstyr og er litt flau over det. Har en hybrid damesykkel, som passer mitt bruk. Jeg liker å utforske nye veier og ruter og komme meg litt utenfor bebyggelsen. Veksler mellom asfaltveier, grus, stier og skogsveier. Jeg liker å se meg rundt og sitter derfor ganske oppreist. Har et bredt, behagelig sykkelsete som jeg sitter godt på. Sykler ofte ganske langt. Og starter alltid turen på gårdsplassen hjemme. I helgene er unga ofte med, og da må jeg ha barnesete og sykkelveske for niste og slikt. Jeg bruker bare vanlige treningsbukser, en lett vindjakke, refleksvest (gratis, med reklame), joggesko, en billig hjelm, osv. Har ikke penger til flere sykler eller spesielle treningsklær som ikke kan brukes til andre ting enn sykling. Jeg føler at andre syklister ser ned på meg! Det er jo liksom ingen andre som sykler kledd slik som meg! De ser så proffe ut alle sammen, der de kryper sammen på syklene i neongule drakter som om de skal være med i sykkelritt... Jeg har begynt å unngå de mest brukte veiene på dagtid. Hvis jeg skal sykle der blir det seint på kvelden. Hvorfor skal alle treningssyklister i Norge være så dønn seriøse? I Danmark og Sverige har jeg sett at moten går mer i retning av komfortable, kule og "gammeldagse" sykler, og folk sykler med et smil! Når kommer vi hit her tro? Anonymous poster hash: f18b5...c47
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2013 #2 Skrevet 16. juni 2013 Jeg hadde vel heller blitt flau om jeg skulle sykle rundt i en gul kondomdrakt.. Anonymous poster hash: d4577...359
DaTuMa Skrevet 16. juni 2013 #3 Skrevet 16. juni 2013 Jeg har damesykkel med 5 gir, kurv og bagasjebrett. Klarer meg strålende den den. Og fryktelig praktisk med den kurven. Ikke har jeg sykkedress heller. Samme greia er det jo i skisporet om vinteren. Folk fyker rundt med svindyre skitights og skreddersydde håndstropper på stavene.
Gjest @---;- Skrevet 16. juni 2013 #4 Skrevet 16. juni 2013 Sykkl og kos deg i antrekket du har Jeg er enkelte dager denne utstyrsfriken du henviser til i kondomdrakt og hele sulamitten. Andre dager drar jeg frem hybriden og kosesykler eller trener sammen med venninner. Når det gjelder andre syklister og utstyr så må jeg ærlig innrømme at de eneste jeg tenker over og reagerer på er de som kommer i en kondomdrakt som ser ut til å ha blitt skrudd på, samtidig som de sykler, helst tre i bredden, på en offroader som det ser ut som de holder på å føder, i en hastighet der bestemor sykler fra de på sykkelstien ved siden av. Nå høres jeg slem og stigmatiserendes ut. Men, lite provoserer meg mer en folk i trafikken som ikke viser hensyn...
Major HotLips Houlihan Skrevet 17. juni 2013 #5 Skrevet 17. juni 2013 Vet du, at det er et skille er ganske klart. Min mann sykler mye, offroad og for treningens skyld, og han sier at før han kjøpte seg sykkeljakke så hilste alle uten sykkeljakke og etter han kjøpte jakke så hilser alle med latterlig! Selv har jeg ikke sykkeljakke, men jeg sykler uansett og er i god form. Jeg bryr meg ikke om de der dønnseriøse syklistene og det syns jeg ikke du skal heller. Kos deg på turene dine
Isola&Lille+julegave Skrevet 17. juni 2013 #6 Skrevet 17. juni 2013 Jeg hadde heller blitt flau hadde jeg måtte sykklet rundt i det og på det proffe utstyret! Jeg har en comfy damesykkel med kurv og 5 gir som jeg elsker. Har aldri tenkt på å føle meg teit engang! Så sykl og kos deg med hevet hode og rak rygg!!
soleia Skrevet 17. juni 2013 #7 Skrevet 17. juni 2013 Eg er som deg, berre at eg av og til låner mannen si gamle sykkeljakke. Eg bryr meg ikkje om kondomdrakttypane som susar forbi. Har ikkje filosofert over om dei ser ned på meg, men trur nok dei synes eg er ei litt irriterande sinke i "trafikken" utan å vere like irriterande som dei som går med hundar i lange band som brukar heile bredda på turvegane. Men alle er me sporty, og ute og mosjonerar på vårt nivå Kos deg på sykkelsetet, og ikkje bry deg med kva utstyrsfrikane tenkjer
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 17. juni 2013 #8 Skrevet 17. juni 2013 Det JEG synes er flaut er å daffe rundt på ski/sykkel i utstyr til flere titusen kroner når man ikke er landslagsløper. Særlig halvfeite menn i førtiårskrise som leker Lance Armstrong midt på hovedveien er skikkelig patetisk
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #9 Skrevet 17. juni 2013 Skjønner hva du mener ; ) Føler seg jo som en tulling som er ute å sykler... Jeg har ikke vært ute på lenge pga baby. Men når jeg etterhvert skal ut igjen på mine småturer, så kommer jeg ikke til å investere i sykkelklær. Jeg hadde vel mest sannsynlig ikke lagt merke til deg ute i trafikken, evt så hadde jeg tenkt at det er godt å se noen med "normale" klær som er ute å sykler ; ) Anonymous poster hash: c4309...1a0
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #10 Skrevet 17. juni 2013 Jeg er som deg, sykler i det jeg finner nærmest ytterdøra. Bryr meg fint lite hva andre tenker da - du kommer aldri til å se meg i noe neongult uansett. Det jeg reagerer på når jeg er ute og sykler, er de som ikke bruker hjelm. Anonymous poster hash: 0d219...838
tinaibobla Skrevet 17. juni 2013 #11 Skrevet 17. juni 2013 Det som er flaut at noen tror de er proffsyklister bare fordi de har dyrt utstyr. Syns du skal ta på deg det du pleier å være stolt over at du ikke MÅ bukke under forr utstyrshysteriet for å nyte sykkelturene dine.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #12 Skrevet 17. juni 2013 Neida, det er ikke nødvendig i hele tatt. Kos deg med turene. Men for min del handlet det faktisk om motivasjon til å ut å trene om jeg både så og følte meg bedre. (jeg har racer sykkel da). Også handler det om tid for meg, jeg vil sykle raskere, og det gjør jeg med mindre luftmotstand. Kjøpte derfor veldig rimelige sykkelklær på Stormberg. Ikke dyrt kontra alt annet, fungerer utmerket Anonymous poster hash: 8d6f7...755
soleia Skrevet 17. juni 2013 #13 Skrevet 17. juni 2013 Jeg er som deg, sykler i det jeg finner nærmest ytterdøra. Bryr meg fint lite hva andre tenker da - du kommer aldri til å se meg i noe neongult uansett. Det jeg reagerer på når jeg er ute og sykler, er de som ikke bruker hjelm. Anonymous poster hash: 0d219...838 Synes du bør revurdere bruken av neongult, som har god effekt når det gjeld å bli sett i trafikken, men det må gjerne vere ein refleksvest som Hi brukar
Gjest sug lut Skrevet 17. juni 2013 #14 Skrevet 17. juni 2013 Hvorfor er det i det hele tatt et tema for deg hva andre tenker om noe så komplett uvesentlig? Hvordan kan noe sånt være "flaut" etter sjuendeklasse?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #15 Skrevet 17. juni 2013 Det JEG synes er flaut er å daffe rundt på ski/sykkel i utstyr til flere titusen kroner når man ikke er landslagsløper. Særlig halvfeite menn i førtiårskrise som leker Lance Armstrong midt på hovedveien er skikkelig patetisk Ha ha, kanskje det er min mann du har møtt på Anonymous poster hash: af4ee...141
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #16 Skrevet 17. juni 2013 Jeg sykler for å trene - og jeg velger sykkelklær fordi det er absolutt mest behagelig. Jeg sammenligner meg aldri med andre syklister eller andre trimmere generelt, for meg er det MIN komfort i treninga som gjelder. Ja, jeg har sykkelbukse og neongul jakke, jakka har kun EN funksjon - at jeg blir sett alle bilister, for jeg ønsker på ingen måte å bli kjørt ned på grunn av at jeg ikke blir sett tidsnok. Det har ingen ting med å være "proff" å gjøre, men å holde meg i live! Hvis det passer deg å sykle i andre klær så syns jeg det er supert for deg - det viktigste er at du kommer deg ut og koser deg på sykkelen. Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor folk er så opptatt av hva alle andre mener og syns. Hver enkelt tar valg som passer for seg. Og det er for guds skyld bra nok. Anonymous poster hash: 2b61c...e92
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #17 Skrevet 17. juni 2013 Jeg har en billig sykkel i sykkelverdenen ( ca 20000), men har ett sett med skikkelig sykkeltøy. Og det er kun fordi det er mest komfortabelt med padding i rumpa når man syklet 4-8 mils turer. Har og sykkeljakke fordi den er lett, vanntett og har sterk farge som er godt synlig. Men bryr meg da overhodet ikke om hva andre sykler i. Sykling er super trening uansett. Bare kos deg på tur du :-) Anonymous poster hash: 0817e...837
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #18 Skrevet 17. juni 2013 Jeg har en billig sykkel i sykkelverdenen ( ca 20000), men har ett sett med skikkelig sykkeltøy. Og det er kun fordi det er mest komfortabelt med padding i rumpa når man syklet 4-8 mils turer. Har og sykkeljakke fordi den er lett, vanntett og har sterk farge som er godt synlig. Men bryr meg da overhodet ikke om hva andre sykler i. Sykling er super trening uansett. Bare kos deg på tur du :-) Anonymous poster hash: 0817e...837 20.000 er da ikke billig i sykkelverden?? De som kan det mener jo du får en god sykkel for 10-15.000 og oppover. Mente du 2000? Anonymous poster hash: b359b...334
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #19 Skrevet 17. juni 2013 Jeg har en billig sykkel i sykkelverdenen ( ca 20000), men har ett sett med skikkelig sykkeltøy. Og det er kun fordi det er mest komfortabelt med padding i rumpa når man syklet 4-8 mils turer. Har og sykkeljakke fordi den er lett, vanntett og har sterk farge som er godt synlig. Men bryr meg da overhodet ikke om hva andre sykler i. Sykling er super trening uansett. Bare kos deg på tur du :-) Anonymous poster hash: 0817e...837 20.000 er da ikke billig i sykkelverden?? De som kan det mener jo du får en god sykkel for 10-15.000 og oppover. Mente du 2000? Anonymous poster hash: b359b...334 Nei. 20000 for en aktiv syklist som sykler en del sykkelløp er billig. Mange som sykler på sykler til mellom 40-100000. Jeg har ikke carbonsykkel engang. Anonymous poster hash: 0817e...837
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #20 Skrevet 17. juni 2013 Jeg skjønner deg, men håper du likevel kan trives på sykkeltur og heller bruke penger på noe du har bruk for. Hilsen ei som går på langrenn i snowbord-bukse Anonymous poster hash: 8eca2...c92
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #21 Skrevet 17. juni 2013 Syklet til jobb her en dag i vanlige klær følte meg så malplassert. Tør nesten ikke å sykle lenger siden jeg ikke har topp moderne sykkelklær... Anonymous poster hash: e8ef8...9aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå