Eliane Skrevet 16. juni 2013 #1 Del Skrevet 16. juni 2013 Her er det mm når han vil ha. Nestle havregrøt bringebær/banan til frokost ca 8 Hjemmelaget middag ca 11.30/12 Noe frukt/fruktbeger ca15/16 Nestle havregrøt naturell til kvelds ca 18 Pupp ca halv 8,11,15,19+ noen ganger om han våkner på natta. Til måltid får han vann. Er dette mye? Passe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 16. juni 2013 #2 Del Skrevet 16. juni 2013 Kommer ikke det litt an på hvor mye han får i gangen? Men hvis jeg går ut i fra at han har normal vekt til en gutt i den alderen og at det er snakk om full porsjon grøt og rundt 70g middag, et beger frukt. Så vil jeg kanskje si at jeg håper du har rikellig med melk og at han tar rikelig. Jeg synes kanskje det virker litt lite... Uten at jeg vet det da du ammer og man ikke vet hvor mye barnet tar. Hvis jeg skulle justert noe så hadde jeg byttet om middagen og fruktmåltidet og begynt med brødskive i tillegg til frukten. Men kanskje har du masse melk enda så det ikke er nødvendig, hva vet vel jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliane Skrevet 16. juni 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 16. juni 2013 Har endel melk,og det er 110 gram i middag. Han er 7,5 mnd og har passert 10 kg. Kanskje han får for lite mat? Har liksom aldri slått meg siden han er så stor. Full porsjon grøt morgen og kveld. Jeg skal gi han litt brødskive med frukt,begynner i morgen! Takk for hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisse_01 Skrevet 16. juni 2013 #4 Del Skrevet 16. juni 2013 Gutten min er 8,5 mnd. Vi gir han mat slik: Når han våkner i 5-6 tiden: 200 ml MME Kl 9: 1-1,5 porsjon grøt+vann Kl 12: 200 ml MME og litt frukt Kl 15: middagsglass +vann Kl 1730: 1-1,5 porsjon grøt +vann Kl 1830: 100ml MME Helsesøster sa det var en kjempe god matplan til mitt barn. Alle er jo forskjellige Han var 10 kg og 73,5 cm på 8 mnd kontrollen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puppen og lillemor Skrevet 17. juni 2013 #5 Del Skrevet 17. juni 2013 Min på snart 8 måneder og 9,5 kg fikk omtrent det samme som din til for noen dager siden,, da var han sutrete og tydelig mer sulten.. Vi byttet da om på måltidene midt på dagen - får nå brødskive og fruktmos ved 12-tiden, og middag (et helt glass) ved 16-tiden! Grøt morgen og kveld! Mm morgen, midt på dagen og til kvelds! Får gjerne litt smaksprøver innimellom i løpet av dagen, og kanskje en kavring eller noe å gnage litt på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente+Oktoberbarn Skrevet 17. juni 2013 #6 Del Skrevet 17. juni 2013 Min er snart 8 mnd og har inntil nylig vært uinteressert i fast føde. Men nå begynner det å løsne. Har fortsatt rikelig med melk, så han ammes så ofte han har lyst. Nå ser dagen ca slik ut: 05.30/06.00 mm 08.00/09.00 1 brødskive + mm om han vil 12.00/12.30 Grøt 2/3 porsjon + mm eller vann 15.00 Frukt og mm (middag har vi ikke på plass enda) 17.00/17.30 Grøt 2/3 porsjon og vann 18.30/19.00 Mm på sengekanten 22.30/23.00 MM I tillegg ammer han1 til 2 ganger på natten. Jeg tror nok du merker om du gir for lite for da vil det nok bli mye sutring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ina.89 Skrevet 17. juni 2013 #7 Del Skrevet 17. juni 2013 Vår lille på 8 mnd har det slik: 06/07: ammer 08/09: grøt/vann fra tutekopp 11/12: brødskive/frukt/vann 13/14: middagsglass/vann 16/17: frukt 18/19: grøt/vann 19: ammer Vann tilbys hele dagen. Jeg har lite melk igjen og slutter nå og amme morgen og kveld. Tror dere det blir for lite væske pr dag da? Hun liker ikke mme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliane Skrevet 18. juni 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 18. juni 2013 Han er ikke sutrete i det hele tatt,heldigvis. I dag fikk han skive med leverpostei også. Det gikk ned på høykant! Han er stor da, 75 cm og 11 kg, så han har i alle fall fått nok melk frem til nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 19. juni 2013 #9 Del Skrevet 19. juni 2013 Her der det ikke mye fast føde som går ned ennå. Hun er 7 1/2 mnd. Håper det løsner snart her også. Hun liker å spise men tøyser og vil holde skjeen selv noe som gjør at det bare blir lek Vi tar det med ro og gir henne mm så mye hun vil. Hun er god og mett med mm men ønker å gi henne mer fast føde på grunn av jern. jaja det kommer vel etterhvert. Vi prøver å gi 3 måltider med fast føde hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DolphinGirl Skrevet 19. juni 2013 #10 Del Skrevet 19. juni 2013 Her er gutten snart 7 mnd, og vi begynte med smaksprøver noen dager før han ble 6 mnd. Tok et par uker før han skjønte hvordan man svelger dette rare som kom i munnen, og fortsatt spiser han bare noen få skjeer grøt til frokost/formiddagsmat med litt fruktpure, og noen få skjeer most gulrot, søtpotet etc til middag. Spiser fortsatt mest mm, og får så ofte han vil. Tror ikke det er så viktig hvllken mengde de får i seg, det kommer etter hvert, og det er nok ikke et nødvendig mål at de har fulle porsjoner like etter at de har fått introdusert fast føde. Ifølge min helsesøster var iallfall det viktigste at tilvenningen skjer gradvis, og det gjorde ingenting at måltidene fortsatt består mest av morsmelk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IHHE Skrevet 20. juni 2013 #11 Del Skrevet 20. juni 2013 Min på 7mnd får: 06/07 - 200ml MME 09 Grøt + 100ml MME 12 En brødskive og et fruktbeger + vann 15/16 hjemmelaget middag + vann 18.30 - grøt Får 200ml MME på fanget i sengen som er ca kl 19 =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 20. juni 2013 #12 Del Skrevet 20. juni 2013 Snuppa er nettopp blitt 7 måneder og vi har hatt fast føde ganske lenge. Frokost: Havregrøt og vann Lunsj: Skive med leverpostei eller kaviar, vann, frukt og litt melk hvis hun vil hatil slutt.. Middag: Potet med saus og forskjellige grønnsaker (har ikke prøvd så mye kjøtt enda) Kvelds: Havregrøt med banan/bringebær i. Er hun småsulten mellom måltidene får hun som regel frukt eller litt melk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 20. juni 2013 #13 Del Skrevet 20. juni 2013 + at hun spiser 1 gang om natten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjempeanonym Skrevet 20. juni 2013 #14 Del Skrevet 20. juni 2013 Her der det ikke mye fast føde som går ned ennå. Hun er 7 1/2 mnd. Håper det løsner snart her også. Hun liker å spise men tøyser og vil holde skjeen selv noe som gjør at det bare blir lek Vi tar det med ro og gir henne mm så mye hun vil. Hun er god og mett med mm men ønker å gi henne mer fast føde på grunn av jern. jaja det kommer vel etterhvert. Vi prøver å gi 3 måltider med fast føde hver dag.Her ble det mye tull og tøys i forbindelse med grøtmåltidet som jeg gir småen, for han vil klare sjøl og spise sjøl og grep etter skeien hele tiden. Så en kveld ga jeg han en egen skei som han fikk pittelitt grøt på og måltidet ble plutselig hundre ganger roligere. Han tror at han spiser sjøl fordi han har en skei som han putter inn i munnen av og til og er storfornøyd, og han gaper og spiser fint når jeg mater han. Bare et lite tips som er verdt å prøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Subwoofer Skrevet 20. juni 2013 #15 Del Skrevet 20. juni 2013 Hvordan får dere ungene deres til å spise brødskive når de er så unge? Her blir det brekking, nesten spying og det spyttes ut med en gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 21. juni 2013 #16 Del Skrevet 21. juni 2013 Hvordan får dere ungene deres til å spise brødskive når de er så unge? Her blir det brekking, nesten spying og det spyttes ut med en gang Snuppa mi, på 5mnd, suger det i seg med stor iver, Bruker små biter da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Subwoofer Skrevet 21. juni 2013 #17 Del Skrevet 21. juni 2013 Hvordan får dere ungene deres til å spise brødskive når de er så unge? Her blir det brekking, nesten spying og det spyttes ut med en gang Snuppa mi, på 5mnd, suger det i seg med stor iver, Bruker små biter da. Her er det ikke så lett Han syns brød, og egentlig all mat som ikke er most, er kjempe ekkelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 21. juni 2013 #18 Del Skrevet 21. juni 2013 Hvordan får dere ungene deres til å spise brødskive når de er så unge? Her blir det brekking, nesten spying og det spyttes ut med en gang Snuppa mi, på 5mnd, suger det i seg med stor iver, Bruker små biter da. Her er det ikke så lett Han syns brød, og egentlig all mat som ikke er most, er kjempe ekkelt Hva om du myker opp det med melk? Du kan også prøve pålegg som han liker, f.eks. fruktmos ol. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eliane Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #19 Del Skrevet 25. juni 2013 Min moser det med gommene,brødet altså. Han har knekt den koden nå,gikk jo temmelig fort det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
November-spire-79 Skrevet 26. juni 2013 #20 Del Skrevet 26. juni 2013 Her der det ikke mye fast føde som går ned ennå. Hun er 7 1/2 mnd. Håper det løsner snart her også. Hun liker å spise men tøyser og vil holde skjeen selv noe som gjør at det bare blir lek Vi tar det med ro og gir henne mm så mye hun vil. Hun er god og mett med mm men ønker å gi henne mer fast føde på grunn av jern. jaja det kommer vel etterhvert. Vi prøver å gi 3 måltider med fast føde hver dag.Her ble det mye tull og tøys i forbindelse med grøtmåltidet som jeg gir småen, for han vil klare sjøl og spise sjøl og grep etter skeien hele tiden. Så en kveld ga jeg han en egen skei som han fikk pittelitt grøt på og måltidet ble plutselig hundre ganger roligere. Han tror at han spiser sjøl fordi han har en skei som han putter inn i munnen av og til og er storfornøyd, og han gaper og spiser fint når jeg mater han. Bare et lite tips som er verdt å prøve Takk for godt tips Vi bruker to skeer nå, og hun synes det er stas Fortsatt lite hun får i seg, men hun glimter til innimellom å spiser opp den lille porsjonen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apple80 Skrevet 26. juni 2013 #21 Del Skrevet 26. juni 2013 Hvordan får dere ungene deres til å spise brødskive når de er så unge? Her blir det brekking, nesten spying og det spyttes ut med en gang Vet ikke om det bare må komme av seg selv når barnet er klar for det? Gutten min elsket det fra første stund. Tror han bare var klar.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Subwoofer Skrevet 26. juni 2013 #22 Del Skrevet 26. juni 2013 Hvordan får dere ungene deres til å spise brødskive når de er så unge? Her blir det brekking, nesten spying og det spyttes ut med en gang Vet ikke om det bare må komme av seg selv når barnet er klar for det? Gutten min elsket det fra første stund. Tror han bare var klar.. Det har begynt å bli bedre nå. Nå åpner han munnen når vi tilbyr han noe, så prøver han så godt han kan å tygge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå