Gå til innhold

Klinikk Husken/Privat IVF... Erfaringer og råd? flere i samme båt?

Anbefalte innlegg

God kveld til alle dere flotte jenter her inne på barn i magen!

Jeg ble medlem på denne siden i august/september 2012 og kunne ikke tenke meg hvor lang denne prosessen med å få barn faktisk skulle bli.
Nå har det gått over ett halvt år siden jeg sist var innom disse sidene.

Heldigvis ser vi litt lys i enden av tunellen nå, derfor er jeg så smått tilbake.

Vi har vært prøvere i snart 1 år, ganske nøyaktig 10 mnd.
I gang med utredning, som vi velger å gjøre privat.

Jeg har hørt mange flotte tilbakemeldinger fra andre som har vært til utredning og senere behandling hos klinikk Hausken, og etter mye lesing på klinikken sine sider og diverse forum, så er det ingen tvil om at det er denne klinikken vi skal benytte oss av.

Om vi skulle trenge IVF eller lignende så vil vi også gjøre dette privat,på klinikk hausken. Men i første omgang står utredning for tur.

Er det noen her som har erfaringer med privat IVF eller lignende?
Erfaringer med klinikk hausken?

Er det flere her som går en tid i møte med eventuell IVF/Assistert befruktning?

ønsker dere alle en finfin kveld og kjenner det er veldig fint å være tilbake på forumet igjen :)

Fortsetter under...

Heisann :-)

Etter 1 år som prøver, ble jeg utredet hos gynekologen min på Volvat. Fikk påvist PCOS og fikk et par runder med pergotime. Ble gravid etter noen måneder, men mistet dessverre i uke 7. Vi ble da enig med legen på Volvat at vi skulle gå for IVF. Hun sendte papirene til Haukeland og så fikk vi kopi. Vi ringte så Hausken og fikk time ganske raskt til samtale der. Tok med papirene da. Planen var å ta et forsøk der mens vi ventet på time hos Haukeland.

På samtalen hos Hausken fant de ut at jeg kunne starte rett på et forsøk, begynte på medisiner, men ble gravid igjen på egenhånd bare noen dager sener. Mistet dessverre i uke 9. Begynte på ny runde hos HAusken, siden den første vi betalte for ikke telte. Fikk ut masse egg og satt tilbake et egg og 8 stk på frys.

Ble ikke gravid på dette, men på første fryseforsøk ble jeg gravid. Men mistet dessverre igjen i uke 6. Da skulle jeg utredes mer, men pga av ferie var det ikke tid. Fant ut at vi da bare skulle prøve et fryseforsøk til, siden vi hadde så mange egg. Da ble det full klaff med to egg og tvillingene våre er nå 16 mnd og vi er evig takknemlig for den fantastiske jobben Hausen gjorde. Kjenner flere som har hatt forsøk på Haukeland, som senere har lykkes på Hausken og sier det er en helt annen opplevelse på den klinikken. De har det beste utstyret, blant de beste legene og hyggeligste personalet. Blir det aktuelt med IVF og dere har råd til å gå privat, vil jeg helhjertet anbefale Hausken!!

Skrev en del om historien min, slik at du ser at selv om veien er lang og nedturene mange og tunge, så kan man lykkes tilslutt :-)

Masse masse lykke til videre! :-)

quote name="(J) Emilie" post="145441633" timestamp="1371406201"]God kveld til alle dere flotte jenter her inne på barn i magen!

Jeg ble medlem på denne siden i august/september 2012 og kunne ikke tenke meg hvor lang denne prosessen med å få barn faktisk skulle bli.

Nå har det gått over ett halvt år siden jeg sist var innom disse sidene.

Heldigvis ser vi litt lys i enden av tunellen nå, derfor er jeg så smått tilbake.

Vi har vært prøvere i snart 1 år, ganske nøyaktig 10 mnd.

I gang med utredning, som vi velger å gjøre privat.

Jeg har hørt mange flotte tilbakemeldinger fra andre som har vært til utredning og senere behandling hos klinikk Hausken, og etter mye lesing på klinikken sine sider og diverse forum, så er det ingen tvil om at det er denne klinikken vi skal benytte oss av.

Om vi skulle trenge IVF eller lignende så vil vi også gjøre dette privat,på klinikk hausken. Men i første omgang står utredning for tur.

Er det noen her som har erfaringer med privat IVF eller lignende?

Erfaringer med klinikk hausken?

Er det flere her som går en tid i møte med eventuell IVF/Assistert befruktning?

ønsker dere alle en finfin kveld og kjenner det er veldig fint å være tilbake på forumet igjen :)

tusen hjertelig takk for ett langt og flott svar, Glow 2011!!
Iikke minst, gratulerer så mye med tvillinger etter en lang og tung vei!

Kan jeg spørre hvor gammel du er og hva årsaken til barnløsheten er? 

Det er klart du kan :)
Jeg er 25 og mannen er 28.

Vi har ikke funnet ut helt konkret hva som er "problemet" enda, men ønsker å sjekke dette privat for å finne ut hvorfor det ikke har klaffet på denne tiden.
Vi er fult klar over at enkelte trenger lengere tid på å bli gravide, og at vi ikke har tippet " 12 mnd grensen" enda.
Alikevel vil vi få sjekket oss for å kunne senke skuldrene litt og vite hvordan det ligger ann med både meg og mannen. Dette er, naturlig nok, noe som opptar mange tanker om dagen.

Jeg er veldig plaget med Urinveisinfeksjoner og får svært lett Nyrebekkenbetennelse. Har hatt 2 sykehusinnleggelser pga dette tidligere, og går nå på forebyggende behandling med vit.C og Hiprex.
Min fastlege trodde dette kunne være en medvirkende årsak til at vi enda ikke har lykkes med å bli gravid, og anbefalte oss videre utredning tiltros for at det ikke har gått 12 mnd enda.

Da har jeg vært i kontakt med Hausken :)

Da vi er bortreist en liten periode nå og de har ferie etterpå så ble timen satt til litt ut i Juli :)
Det gjør ingenting, vi er bare glad noen tar seg tid til å høre hva vi har å si og hjelpe oss på veien videre.

Jeg og mannen skal ta blodprøver før vi reiser inn, da den ene prøven må fryses ned så må vi inn til sykehuset først.
Alt i alt veldig greit å ha litt tiden på oss når det skal fylles ut papirer og tas prøver i forkant av undersøkelsen.

Mitt førsteinntrykk er allefall utrolig positivt!
Jeg møtte ei vannvittig hyggelig dame på telefon og hun var både imøtekommene og forståelsesfull.
Følte meg både sett og hørt.

Gleder meg til veien videre!

Ok..spør fordi jo yngre du er, jo større sjanser for suksess. Du er jo ung, og kommer sannsynligvis til å lykkes. 

Jeg ville ikke kastet bort penger på det private hvis jeg var deg.

Ja, Hausken er dyktig, sammen med de andre private klinikkene. (Selv er jeg ved en dansk privatklinikk.)

MEN du har rett på GRATIS behandling ved det jeg mener er norges fremste ivf klinikk, nemlig Rikshospitalet. Og 3 forsøk kan fort til til en ny 3pakk forsøk..og dermed har du lagt ut nærmere hundretusen på noe du har rett på....

Jeg har selv gått direkte til privatklinikk fordi jeg var så utålmodig, men summet meg og ba de om å henvise meg til riksen. Ville bruke mine rettigheter først. 

Annonse

Tusen takk for tilbakemelding,Vinden1!

Vi velger Hausken på bakgrunn av den enorme ventetiden i det offentlige, samt "samlebåndseffeksten" som ofte kan forekomme i det offentlige.
I denne situasjonen ønsker vi å bli så godt ivaretatt og sett som bare mulig, da det er en tung nok prosess som det er.

Ettersom jeg har lest meg til, å snakket med de som har vært i samme situasjonen, så anbefaler de å gå privat på det aller sterkeste.
Hausken har også resultater på godt over landsgjennomsnittet og går for å være en av de beste private klinikkene her i landet, og også ut av Norges grenser.
Det er IVF pasienter fra både danmark,Tyskland og England som sverger til  Hausken forann noen andre.

Javist har vi det offentlige i "bakhånd" og jeg forstår at noen syns det kan virke rart at vi går privat uten å ha forsøkt det offentlige først.
For oss er det somsagt veldig viktig at vi blir sett og hørt, tatt alvorlig og ikke minst ikke føler på noe samlebånd effekt.
Vi vil at denne prosessen skal bli så hyggelig som mulig.

En annen viktig ting i denne prosessen er at Økonomien tilsier at dette går bra.
Hadde vi ikke hatt den  Økonomien vi har,ville vi heller aldri kunnet gått privat.

Om det ikke skulle gå på 3 forsøk hos Hausken så vil vi selvsagt ta de 3 forsøkene vi har krav på i det offentlige, men først og fremst ønsker vi å gjøre dette privat.

Det er helt okei dersom dere har økonomi til det!! Da ville jeg også gått privat :) :) Man får vip behandling i det private sammenligna med det offentlige :) Dere kommer nok til å bli gravide :) :) Krysser fingre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...