Gå til innhold

Hvor mye har dere gått opp i vekt?

Anbefalte innlegg

Merker at kiloene kommer fortere nå i 3 trimester enn før. Men ungen veier jo mer, og fostervannet, morkaka osv. Er 35 uker og har gått opp 10 kg. Fikk litt sjokk da jeg hadde lagt på meg 3 kg på to uker, men er vel normalt. 

Hvor mye har dere gått opp, og dere som har vært gravide før, forsvant kiloene kjapt etter fødsel? 

Fortsetter under...

Annonse

Gikk lite opp de 2 første trimesterene, men nå legger jeg på meg 0,5-1 kg i uka. Var omtrent sånn forrige gang også. De som legger på seg mye har ofte mye vann og det raser av. Ca 13 kilo er vel det man sier graviditeten fører med seg (baby, fostervann, ekstra blod osv). Går du opp mer har generelt du lagt på deg litt, og går man opp mindre har du gått ned - veldig generelt sagt.

Kiloene gikk greit bort, men fasongen ble ikke helt lik

Tre kilo etter at vekta begynte å gå oppover, men jeg gikk ned mye de første tre-fire månedene så er fremdeles åtte kilo på minus fra startvekt. Trettien uker.

Sist gikk jeg opp femten totalt, de forsvant i løpet av de første par ukene etter fødsel.

29 uker og 5 kg. Gikk opp 11 og 15 kg de to forrige gangene, var nede i normalvekt i løpet av kort tid (noen uker 1.gang og kanskje et par mnd andre gang). Regner med å gå opp en del nå i 3.trimester.

Annonse

jeg har gått opp 7,3 kilo, er i uke 30+2 . Forventer at det nå begynner å gå mer oppover, merker at dager med varme å fint vær så blir det mye mer vann i kroppen å at da vekta kan finne på å hoppe opp et kilo for så å vere ned et kilo dagen etter. Men er veldig fornøyd med vektoppgangen. la på meg 25 kilo med første. å håper å ikke gå opp like mye denne gangen.

33+2 og opp 7 kilo.

Gikk ned voldsomt mye i starten grunna hyperemesis. Uten det tror jeg at jeg hadde vært mye tyngre nå.

Når vekta bikker 100, om noen kilo, så har samboeren lovt vi skal gjøre en fin ting ut av det. Jeg gruer meg:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...