Charlotte1988 Skrevet 16. juni 2013 #1 Del Skrevet 16. juni 2013 Noen andre med småtasser med dette? Min datter på 21 mnd har d, vi har vært klar over dette i et halvt år og gir ho derfor bare laktosefri melk og yoghurt og prøver å holde ho helt unna mat med vanlig melk. Men ho får stadig utslett og diarebleier likevel. Vi vet ho reagerer på gress og pollrn. Kan det være andre ting ho reager på, kryssallergi? Ho er bare testet for melk og egg (ingen utslag), men går på allerginedisin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thessi og lillemor Skrevet 17. juni 2013 #2 Del Skrevet 17. juni 2013 Det er sikkert at hun bare er laktoseintolerant og ikke er allergisk mot melkeprotein da? Min datter tåler ikke melkeprotein og vi må holde oss helt unna alle meieriprodukter. Utslett og diare er i alle fall typiske tegn på denne typen allergi, men det kan sikkert være mye annet også altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlotte1988 Skrevet 17. juni 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 17. juni 2013 Hvis ho bruker laktosefri melk og yoghurt er hun helt bra eller nesten bra mot diarebleier og kraftig utslett over hele kroppen med en gang ho får i seg noe vanlig melk/yoghurt så hudlegen mente d bare var å fortsette med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilla-Turkis Skrevet 18. juni 2013 #4 Del Skrevet 18. juni 2013 Det kan vel egentlig være alt og ingenting. Jeg har selv kryssallergi og merker ikke mye til dette i årstidene det er ingen eller lite pollen. Men type månedene juni,juli,august kan jeg reagere på ting jeg spiser fint ellers i året. Allergi er veldig vanskelig. En kan spise en ting uten å reagere, men summen av å spise flere ting en reagerer litt på kan gi utslag. Så vanskelig å da finne ut nøyaktig hva det er. F.eks jeg tåler eplejuice, fersken og nøtter hver for seg fordelt på 3 dager, eller fersken og eplejuice på samme dag, men ikke eplejuice og nøtter på samme dag.... Og hvis det er over moderat spredning av bjørkepollen samme dag så blir jeg plutselig innlagt hvis jeg får i meg mer enn ca 2 dl eplejuice så kommer da helt an på størrelsen på glasset jeg fikk det servert fra og jeg reagerte eller ikke.... ikke lett:) Har dere testet å kunne ut gluten? Ellers har jeg erfaring med at til og med ens eget blod (blodprøver) ikke slår ut på det en er hyperallergisk mot så at hudlegen kan ta feil kan jo også være en ting. Jeg ville testet å kuttet helt ut melk først jeg. Altså melkeproteinet. Kjederligt men er verdt å teste tror jeg. I hvertfall kutte mye ned på drikken og yoghurten og se. Og ellers mye stenfrukt er vanlig å reagere på ved pollen allergi hvis hun har spist frukt i det siste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå