Gå til innhold

Skal ikke babyen få mindre plass snart? SÅÅÅ aktiv! erfaringer takk. 3-4 uker igjen...

Anbefalte innlegg

Skjønner ingenting, enten må jo ungen være veldig liten eller?! 3 uker til terminen og de siste 2 mnd har det vært så mye liv døgnet rundt, ungen turner og vender seg konstant, til moren sin fortvilelse. for det er dritvondt og sliter meg ut! Våkner på natta av det og får verken  sove på kvelden eller på dagen (når jeg har fri) pga det...

skjønner ingenting, kan det være bra eller misstrives han inni der, er stressa?!!

Burde ikke jeg få dette sjekket?! noen med erfaringer?!

Fortsetter under...

Legen min sa til meg at det aldri kan bli for mye liv! Min har også god plass, og har ligget et hakk under kurven hele veien. Førstemann var motsatt; rolig og stor og dårlig plass. Måtte til fysio et år pga det... Så på en nettside at både lite og mye liv burde undersøkes, men jeg velger å stole på overlegen på føden! Han kan jo dette!!!

Er det barn nr. 2, 3 eller noe?

Jeg var på sjekk på Riksen for noen uker siden pga lite liv, og da sa jordmor at når det har vært en baby i magen tidligere er det større plass inni der selv om magen ikke nødvendigvis er større på kurven. Det er derfor bedre plass til å snu seg rundt lenger.

Førstemann her hadde dårlig plass lenge og fikk ikke snudd seg, denne vrir seg som en ål døgnet rundt:)

Endret av Håpernestegang

Ja jeg vet ikke! Føler at dette heller ikke er bra for ungen som ALDRIG slappet av og blir bekymret selv om legene sier At mye liv er bra! mye liv er sikkert bra men det her er ekstremt!!! Det går ut over søvn og humør og jeg er psykisk og fysisk utslitt! Skal til jordmor på tirsdag... Kan de ta noen form for stress tester?! Er jo ikke så lenge til jeg er i mål, men makter ikke 3 uker til med dette:/ nr 2. Nr1 var kjempe rolig sånn normalt tror jeg... Ja det er greit at det er større plass. Men kan ho ikke være bra for barnet og aldrig slappe av?!:/

I prinsippet deler du og ungen litt på ditt stressnivå, så jo mer urolig du blir - jo mer urolig blir ungen. Mye liv skal ikke være farlig, bare veldig slitsomt

Annonse

Jeg har det også sånn. Spark og turning i magen døgnet rundt. Våkner mange ganger hver natt pga mye åling rundt og hikking. Velger å tro at det er et skikkelig sunnhetstegn. Det sa både fødselslegen på sykehuset og jordmor. Det viser at barnet har energi og nok næring til å orke å bevege seg:) 

Forstår at det er plagsomt, men alternativet med bekymring av for lite liv er så mye verre:) 

Ja jeg vet ikke! Føler at dette heller ikke er bra for ungen som ALDRIG slappet av og blir bekymret selv om legene sier At mye liv er bra! mye liv er sikkert bra men det her er ekstremt!!! Det går ut over søvn og humør og jeg er psykisk og fysisk utslitt! Skal til jordmor på tirsdag... Kan de ta noen form for stress tester?! Er jo ikke så lenge til jeg er i mål, men makter ikke 3 uker til med dette:/ nr 2. Nr1 var kjempe rolig sånn normalt tror jeg... Ja det er greit at det er større plass. Men kan ho ikke være bra for barnet og aldrig slappe av?!:/

Jeg drikker en kopp "relaxing-te" hver kveld, fyller eventuelt på med en kopp kamillete etter det. Babyen roer seg og jeg får sove :)

Kanskje noe for deg?

Min blir mer og mer aktiv har en uke igjen. I går var s helt Texas i magen så ble faktisk dårlig av d for var så ubehagelig. Min ligger 4-6% under i vekst men er jo da godt innenfor normalen. Er egentlig bare glad til for er jo verre om d er rolig hadde blitt mer stressa av d.:)

Kanskje du og babyen får for mye oksygen? Det er tilfelle her nemlig. Det er ikke farlig for baby, men gjør at aktivitetsnivået blir høyere. Jeg har 2 uker igjen til termin, og har i tillegg en stor baby. Likevel er det MYE liv. Hele døgnet. Jeg har vært mye på sykehus i det siste, og når de prøver å måle hjertelyd etc med de elektrodene(?) på magen, så hopper de av igjen, fordi baby sparker de av! Jeg har til og med blåmerker øverst på magen, fordi junior sparker i stykker ribbeina mine.. :/ Så, selvom de får dårligere plass er det likevel veldig elastisk der inne.. Baby har det nok veldig fint i magen din :)

Huff ja vi får gjennomgå :P mye oksygen ja?! ikke vet jeg.. men legen flirte av meg sist for han var så vidt borti magen å her ble det full rulle.. har du fått målt babyen ?! jeg får vel bare holde ut de siste ukene med lite søvn og sår mage.. Bare synd lunta er så kort at det går utover de hjemme :/....

Skulle bare ønske jeg fikk noen oppfølging så jeg slapp bekymre meg.. menmen..

Annonse

Huff ja vi får gjennomgå :P mye oksygen ja?! ikke vet jeg.. men legen flirte av meg sist for han var så vidt borti magen å her ble det full rulle.. har du fått målt babyen ?! jeg får vel bare holde ut de siste ukene med lite søvn og sår mage.. Bare synd lunta er så kort at det går utover de hjemme :/....

Skulle bare ønske jeg fikk noen oppfølging så jeg slapp bekymre meg.. menmen..

Ja, om du er veldig tung i pusten, så puster du mye mer. Dermed får baby masse O2! ;) Ja, de målte baby for 2 uker siden og hun veide da 3 kg. Så de regner med 4,5 kg til termin. Og over 5 kg om jeg går 10 dager over som sist! :-O Skal derfor inn på torsdag og blir mest sannsynlig satt igang da. :)

Skjønner hva du mener. Kort lukte her også. Er 100% sengeliggende, så mannen må ta seg av alt. Skal bli godt å bli ferdig. Kan du ikke be om en henvisning til føden da? Si at du er konstant bekymret og trenger en bekreftelse på at baby har det bra? :) Masse lykke til! Fødsel er rett rundt hjørnet nå :)

Å lykke til :) håper du blir satt i gang da:) synes ikke gravide skal gå å pines, man skal jo tross alt ta vare på det nye familiemedlemmet på utsiden å!. Ja er verst for barna når man går så kort lunte de har ho ikke gjort noe. 100% sengeliggende høres helt forferdelig ut, stakkars deg. Har vært hos legen uten hell eller blitt tatt på alvor, skal til jordmor på tirsdag satser på at hun kan hjelpe? Eller må d få via legen?! Ja de sier jo at d ikke kan bli for mye liv, men man bekymrer seg forde:/.. Masse lykke til, si ifra om du blir fødende og mamma før helgen :) spennende;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...