Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som er eksperter på søskenbarn? tror bare vi må bite det i oss og handle en likevel. Eldste er en stor gutt på snart 2,5 og baby kommer i løpet av den neste mnd. Har dere noen gode erfaringer? :-) blir til bytur, handling og evt om minste blir lik broren og bare vil sove på tur og storebror må være med til sin hvil. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144057209-s%C3%B8skenvogn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ha en vogn med reltivt stor sittedel til storebror du da, siden han allerede er 2,5år. Hva du velger kommer jo egentlig ann på hvor mye penger du legger i det, selges joen del billig brukt også. Men vær obs på at manege av denne typen vogner har veldig korte rygger i sittedelen og små bager.

Søskenvogner med lange sittedeler:

Babyjogger city mini double, city mini gt double, city elite double

Bumbleride indie twin

Easywalker duo

Mountain buggy duo og duette

Tfk twinner twist

Bumbleride eller tfk. Vi har tfk. 1 år og 3,5 og den er uunnværlig. Tar mindre plass i bagasjerommet ett emmaljunga vogna gjør den også. Veldig glad i håndbremsen :) men litt liten kalesje, der er bunnotering definitivt best, den er enorm. Skulle jeg kjøpt i dag ville jeg valgt bumbleride, selv om jeg er godt fornøyd med tfken

Takk for anbefalinger, og ja vi vil trenge en med lang aittedel. Storebror er bare ein cm eller to fra å måle en full meter. :-) sikkert derfor jeg har tenkt at det ikke kom til å bli nødvendig m en søskenvogn siden han virker så stor. :-) kan man forresten bruke bag og sportsdel fra singel vogner på noen av søskenbarnene? jeg har en urban jungle og en emm nitro City i dag. På emmaljunga vognene tror jeg ikke det går ihvertfall?

Annonse

Takk, men der har jeg ikke singelvogn allerede. :-) Men det så ut som en kjekk vogn. 

Hvilke av søskenvognene regnes for å ha den lengste sittedelen? Blir det kanskje TFKen det? Prøvd å lese meg litt frem, men det er ikke alt som er like lett og finne ut på nettet. 

Er TFKen veldig bakoverlent slik som MBen er forresten? Synes han mer ligger enn sitter i den uansett hva jeg gjør med ryggen. 

Tfk er vel den som har lengst rygg samt babyjogger vognene. De fleste tre hjulinger har litt tilbakelent sittestilling fordi ryggen følger rammen på vognen som luter litt bakover, kjent og irriterende problem på de fleste tre hjulinger det der ;)

Ja, jeg ser jo at det er et problem med alle 3-hjulingene. Var innom både Barnas Hus og Babyshop i går og så på vognene der. Alternativene for å få rettere rygg blir jo da Bugaboo Donkey eller Emmaljunga Monkey, men begge de er jo bittesmå i forhold. NitroCityen han bruker som sovevogn i dag er i minste laget, så da blir jo setet i Monkeyen alt for lite. 

Tror kanskje jeg lener mot City Mini GT Double. Vi målte, og den var 5 cm lenger i ryggen enn Tfk'en. Lunere skygge og et par tusen billigere totalt sett enn Tfk'en. Og selvfølgelig helt fantastisk at den tar så lite plass når den er lagt sammen. Jeg glemte og spørre hvordan den er å legge sammen med bag på. Må den tas av før den slås sammen kanskje? Ser det mest negative er at en sikkert må ha ut soveposer for å få slått den sammen. Ihvertfall vinterposer. Fleeceposer kan vel sikkert sitte på håper jeg. :-) 

Ja, jeg ser jo at det er et problem med alle 3-hjulingene. Var innom både Barnas Hus og Babyshop i går og så på vognene der. Alternativene for å få rettere rygg blir jo da Bugaboo Donkey eller Emmaljunga Monkey, men begge de er jo bittesmå i forhold. NitroCityen han bruker som sovevogn i dag er i minste laget, så da blir jo setet i Monkeyen alt for lite. 

Tror kanskje jeg lener mot City Mini GT Double. Vi målte, og den var 5 cm lenger i ryggen enn Tfk'en. Lunere skygge og et par tusen billigere totalt sett enn Tfk'en. Og selvfølgelig helt fantastisk at den tar så lite plass når den er lagt sammen. Jeg glemte og spørre hvordan den er å legge sammen med bag på. Må den tas av før den slås sammen kanskje? Ser det mest negative er at en sikkert må ha ut soveposer for å få slått den sammen. Ihvertfall vinterposer. Fleeceposer kan vel sikkert sitte på håper jeg. :-)

Jeg har city mini gt i singel vogn og den er knall god å trille og kalesjen er jo helt genial, funker på det meste underlag men man merker at den ikke har så mye fjæring. Det er vel en utpreget city vogn. Men den er veldig romslig ja og eneste ulempen med den synes jeg er at den mangler hevbart fotbrett så bena til barnet blir hengende litt ned. Jeg slår den sammen med pose i, bare skyver posen litt til side så jeg får tak i håndtaket, går fint det, men kan jo hende det blir litt vanskeligere med dobbel vognen.

Et godt valg vil jeg si, den er jo veldig lett og blir veldig liten og snerten sammenlagt, hadde nok gått for den om jeg skulle hatt dobbelvogn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...