Gjest Julia1984 Skrevet 15. juni 2013 #5 Skrevet 15. juni 2013 NEI!!! En moped er hverken "fugl eller fisk" i trafikken. En moped har lite i trafikken å gjøre, har selv sett mange stygge nesten ulykker. Mamma har vært sykepleier på akuttmotaket i 35 år og dette har vi fått prentet inn fra vi var små. Det er så mange ulykker hvor tenåringer på mopeder er involvert!!
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #6 Skrevet 15. juni 2013 Nei, det tror jeg ikke. Fordi vi bor midt i Oslo. Av samme grunn tror jeg ikke problemstillingen blir særlig aktuell. Anonymous poster hash: f2bdd...20a
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #7 Skrevet 15. juni 2013 Ja det gjør dem når den tid kommer, men tror nokk det blir mer aktuelt med traktor evt firhjuling siden buss å tog ikke er det letteste å kjøre her å jeg ikke har planer om å være taxi har selv hatt moped å ja det er lett å være den mest utsatte i traffikken men en utrulig frihets følelse. Anonymous poster hash: e8933...9f7
Gjest Hercule Poirot Skrevet 15. juni 2013 #8 Skrevet 15. juni 2013 Ja, det vil jeg tro de kommer til å få gjøre, når de blir gamle nok.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #9 Skrevet 15. juni 2013 Helst ikke, jeg ser heller at de tar lappen på lett sykkel og får seg en scooter eller sykkel med hundre hester så de slipper bli "sinker" i trafikken og på den måten utsette både seg selv og andre for fare i farlige forbikjøringer o.l. Men selvfølgelig skal de få ha det om de ønsker det. Anonymous poster hash: dac2a...9f6
skinnfilla Skrevet 15. juni 2013 #10 Skrevet 15. juni 2013 Ja, det gjør de;) farmor fiser rundt på en scooter , så kan vel ikke nekte jentene ,akkurat. Vi bor utafor by og det skal bli deilig å slippe all kjøring etterhvert;)
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #11 Skrevet 15. juni 2013 Nei. Det bestemte jeg meg for etter en samtale med tre kollegaer i helsevesentet, som jobber på akuttmottak og i ambulanse. De var helt klare i sin sak - deres barn skulle aldri få lov å kjøre moped. Jobber selv i helsevesenet og har sett noen skader etter mopedulykker, mye stygge skader, også i liten fart og på tilsynelatende "trygge" steder å kjøre.. Anonymous poster hash: 51f98...7e6
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #12 Skrevet 17. juni 2013 Jeg vet ikke enda, men alternativet er vel at de flytter på hybel, så sannsynligvis får de seg vel et eller annet sertfikat som 16-åringer Anonymous poster hash: bbaac...557
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #13 Skrevet 17. juni 2013 NEI. Det er HELT UAKTUELT. Jeg vil selvfølgelig ikke barna mine så vondt at jeg utsetter dem for den faren det er å brevege seg me dmoped i trafikken. Det får bli apoostrelenes heste, buss eller så henter jeg dem heller selv med bilen. Vil heller hente dem ofte enn å leve med at de omkommer eller blir kvestet for livet i en mopedulykke. Anonymous poster hash: 5a13d...535
fikas Skrevet 17. juni 2013 #14 Skrevet 17. juni 2013 Hvis det er det de vil ha, så! Men de får ikke ta mopedlappen, kravet er lettmotorsykkellappen. Og helst ønsker jeg at de heller kjører den type sykkel, om de absolutt må. Men å trulte rundt på moped i shorts og singlet blir helt og holdent uaktuelt! Skikkelige klær og utstyr er også ett krav!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #15 Skrevet 17. juni 2013 Nei! Når hun blir gammel nok og eventuelt kommer med ett slikt ønske, vil hun få hjelp til å ta lappen på lett motorsykkel. Det er mye tryggere. Bedre opplæring, kan kjøre i farten til resten av trafikken og det er naturlig å bruke ordentlig mc-utstyr (bekledning). oi - jeg ser du fikas er helt enig med meg! Godt det er flere av oss - det burde vært mange! Anonymous poster hash: e7e86...e88
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #16 Skrevet 17. juni 2013 Selvfølgelig når de blir gamle nok ! Ser helst at de tar lappen for lett sykkel da, og at de får lært seg å ferdes i trafikken så tidlig som mulig, dessuten er det jo lov når de er 16, vil lære de vett i trafikken lenge før den tid ! Anonymous poster hash: 15873...1a2
Caprica Skrevet 17. juni 2013 #17 Skrevet 17. juni 2013 Heller lettmotorsykkel, så de kan holde følge med trafikken. Vi bor på toppen av en mange km lang bakke, og jeg vet av egen erfaring sa jeg var 16 of kjørte moped, hvor sakte det går med moped i oppoverbakke...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 17. juni 2013 #18 Skrevet 17. juni 2013 Ja. eller lett motorsykkel. Men nå har ingen av mine vært interessert så langt. Og han som sykler lever nok farligere enn mopedistene også tror jeg. Men skal jeg nekte han landeveissykling?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2013 #19 Skrevet 17. juni 2013 Ja, men tror nok heller vi bidrar litt og kjøper lett motorsykkel i stedet. Anonymous poster hash: 92924...93b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå