Gå til innhold

2 spm. Ett om trøbbel ved amming og ett om tannfrembrudd. Baby 7 mnd

Anbefalte innlegg

I ca 1 uke har mini begynt å dra brystvorten utover når han ammer. Jeg "dytter" hodet inn mot puppen igjen, men han bare lener hodet bakover og dermed drar han også med brystvorten. Dette begynner å gjøre vondt. Og han slipper oftere tak. Mini er 7 mnd + 1 uke. Noen som vet hva dette kommer av? 

Kan det ha sammenheng med at han har begynt å få tenner? Og når vi er inne på tannfrembrudd kommer jeg inn på neste spm. Det har gått hull på tannkjøttet på begge tenner nede, samt at det stikker opp en liten tannspiss. Men den har vært der i 3 dager uten å komme noe lenger opp. Det gjør nok vondt da han er meget sutrete om dagen. Noen som vet hvor lang tid det tar fra en liten spiss har meldt sin ankomst, til en, eller begge tenner bryter igjennom?

Takker for svar!

Fortsetter under...

mini er her nettopp blitt 6 mnd og gjør akkurat det samme! han nekter og ligge å amme. Vrir ser rundt, bakover med puppen i munnen. Han har holdt på slik en god stund nå, litt over en måneds tid? vet ikke om det har noe med tannutbrudd å gjøre. Her har det ikke kommet opp noen tenner enda, men han har fått en del klumper i gommen. Er veldig intens og kavende om dagen. Sover dårlig og våkner opptil flere ganger å hylgråter. I natt var et mareritt!

mini er her nettopp blitt 6 mnd og gjør akkurat det samme! han nekter og ligge å amme. Vrir ser rundt, bakover med puppen i munnen. Han har holdt på slik en god stund nå, litt over en måneds tid? vet ikke om det har noe med tannutbrudd å gjøre. Her har det ikke kommet opp noen tenner enda, men han har fått en del klumper i gommen. Er veldig intens og kavende om dagen. Sover dårlig og våkner opptil flere ganger å hylgråter. I natt var et mareritt!

gått hull på gommen her også. så det nå når jeg gav han mat. er helt umulig å amme..

Min er også vanskelig å amme om dagen, vrir seg mye bakover. To tenner nede kom da hun var 4,5 mnd, nå er hun seks mnd. Så denne adferden kan ikke skyldes på tennfrembrudd hos oss i alle fall. Tror det har noe med alderen å gjøre.

Og det er mye nattvåkning og pupp. Ei heller er det tenner sin skyld, reflux etc... Mor kjører avvenning fra nattamming i løpet av sommeren. Må bare psyke meg opp litt først, for hun kommer til å bli rasende! :)

Etter to egne unger, og etter å ha fulgt dette forumet en stund har jeg observert at 6-8 mnd er en typisk kneik når det kommer til amming, og at det krever litt insats å komme over denne. Det er mye som skjer i kroppen til den lille på denne tida - mange lærer å rulle og etterhvert å komme seg forover, og verden rundt blir stadig mer spennende. Tenner kan som nevnt også være plagsomt. Da er det ikke alle som skjønner at de må ta seg tid til å spise av og til :) Prøv å amme når babyen er søvnig før eller etter soving, eller begge deler. Og selv om du er j...g sliten av nattamming og begynner å tenke på å trappe ned, kan de være lurt å holde ut denne tida med tanke på produksjonen. Ofte tar de igjen for det de ikke spiser om dagen om natta. 

Nå er min yngste gutt snart 11 mnd, og han er tilbake til sitt puppeentusiastiske jeg (har vært det et par mnd)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...