Gå til innhold

Hvem skal en tro på, hvilket utsagn er rett ang pupper før fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flere gang fått høre at en ikke må stimulere puppene ukene før fødsel fordi dette kan påvirke og sette i gang fødsel.

Men.. så får jeg høre nå at jeg bør gni og ta på puppene slik at de er forberedt på amming.

Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: d5202...033
Skrevet

Har aldri hørt om å gni og ta på puppene for å forberede amming.

Jeg gjorde ingenting og alt gikk fint med amming.

Anonymous poster hash: afab1...7ff

Skrevet

Brystvortestimulering kan sette i gang fødsel.

Har over hode ingen hensikt å to at du kan forberede brystvortene på amming.

Anonymous poster hash: 5e977...a3a
Skrevet

Det er vel godt kjent at stimulering av brystvortene kan sette igang en fødsel. Å "herde" eller forberede dem til amming har jeg derimot aldri hørt om...

Anonymous poster hash: 9aea3...7c5

Skrevet

Er det snakk om "kosetafsing" eller klyping? Hørte om ei som ble kløpet hardt i puppen av jordmora :P

Anonymous poster hash: f5c56...c3b

Skrevet

Du klarer IKKE å herde dem!

La dem være i fred. Brystvortestimulering kan visst føre til veldig vonde styrtfødsler.

Anonymous poster hash: 00517...fcd

Skrevet

ETTER fødsel kan du stimulere brystene litt før du skal legge til barnet for å forberede de på amming, men FØR fødsel bør du ikke finne på å stimulere de. Som de over her sier kan du provosere frem en styrtfødsel eller i det minste rier.

Anonymous poster hash: 4f9d2...510
Skrevet

Da burde man jo egentli stimulere brystvortene når det nærmer seg termin, for å slippe å gå over?

Anonymous poster hash: 0d2d2...778

Skrevet

Da burde man jo egentli stimulere brystvortene når det nærmer seg termin, for å slippe å gå over?

Burde er vel feil ord å bruke.. Det er kjent at brystvortestimulering kan gi rier, men det anbefales ikke. Grunnen er at det er ikke noe poeng å forte på kroppen, du risikerer bare å få en mengde masrier.

Anonymous poster hash: 86901...64e

Skrevet

Nei!

Det kan være farlig å gjøre det før en er moden.. 

Men under fødsel har jeg hørt flere har gjort det for å få fremgang. Men IKKE før en er moden, det kan være en setter i gang fødsel før barnet er modent, og det kan gjøre større skade enn å vente på en fødsel som setter i gang av seg selv. 

Anonymous poster hash: 4f9d2...510

Skrevet

Så fryktelig farlig tror jeg ikke det er, men det har ingenting for seg i følge fagfolk, det kan bare gjøre vondt verre...

Anonymous poster hash: 512c3...84d

Skrevet

...det har dessuten ikke noe for seg å tafse på brystvortene med tanke på å "herde" dem for amming - det er ikke brystvortene som skal suges på. Om taket er riktig er brystvorten fri i barnets munn, og man unngår sårhet.

Anonymous poster hash: 08ff6...061
Skrevet

Jammen, jammen, jammen ...

Har fulgt denne tråden og nå MÅ jeg bare spørre: Betyr det at puppene er helt "off limits"? Ikke lov til å stryke eller klå forsiktig eller noen ting??

Jeg hadde en forestilling om det det skulle sterkere saker til for å sette i gang en fødsel ...

Skrevet

Brystvortestimulering/amming trigger sammentrekninger i livmor. noe som er kjekt etter fødsel for da trekker den seg raskere tilbake. Før fødsel derimot kan man risikere å få en haug med vonde lurerier som ikke fører til noe godt..

Anonymous poster hash: e0c01...02e
Skrevet

Jammen, jammen, jammen ...

Har fulgt denne tråden og nå MÅ jeg bare spørre: Betyr det at puppene er helt "off limits"? Ikke lov til å stryke eller klå forsiktig eller noen ting??

Jeg hadde en forestilling om det det skulle sterkere saker til for å sette i gang en fødsel ...

Neida, her snakkes det om litt røffere behandling enn nusselige små kjærtegn, så vidt jeg har hørt ;) 

Men enig i at man bør være forsiktig.

Styrtfødsel og masrier er ikke noe som frister.

Skrevet

Jeg har ei venninne som gikk gravid og fødte i Danmark for ca 14-15 år siden. Der hadde hun fått beskjed fra jordmor på kontrollene før fødselen at det kunne være lurt å massere/ta på brystvortene i ukene før fødsel, for å "herde" brystvortene/forberede dem på ammingen. Virka som at det var slik alle gravide fikk beskjed om. Så ja, jeg har hørt om dette jeg også..! Men reagerte på det når hun sa dette, av samme grunn som andre over her nevner. Spørs om det er noe de har gått bort fra i Danmark også nå (håper jeg!)

Anonymous poster hash: a035f...f3e

Skrevet

Da jeg gikk gravid med førstemann for 8 år siden fikk jeg en brosjyre om amming hvor det stod at man burde herde brystvortene i svangerskapet før ammingen! Men jeg fulgte ikke det rådet da, og har aldri gjort det. Men tror da virkelig det skal sterke saker til for å sette igang fødsel jeg også :P Sammentrekninger i livmor får man da ofte ved orgasme også og under "forspillet" når man blir tent, så skal man liksom holde seg borte fra sånt også da mener dere???

Anonymous poster hash: beb9a...4b1
Skrevet (endret)

Halloen, litt overdrevent dette med brystvortestimulering og igangsettelse av fødsel.

Det finnes de som får barn så tette at de fortsatt ammer da neste blir født, du får vel ikke hardere stimulering enn dette, det starter nok ikke fødsel og ihvertfall ikke før kropp er moden...

Jeg får barn med 16 måneders mellomrom og ammer, kommer til å amme til jeg ikke orker mer og kanskje helt til fødsel. Det er verken farlig eller uvanlig...

Endret av Myrsnipa_med_en_av_hver_+?
Skrevet

Da jeg gikk gravid med førstemann for 8 år siden fikk jeg en brosjyre om amming hvor det stod at man burde herde brystvortene i svangerskapet før ammingen! Men jeg fulgte ikke det rådet da, og har aldri gjort det. Men tror da virkelig det skal sterke saker til for å sette igang fødsel jeg også :P Sammentrekninger i livmor får man da ofte ved orgasme også og under "forspillet" når man blir tent, så skal man liksom holde seg borte fra sånt også da mener dere??? Anonymous poster hash: beb9a...4b1

Orgasmer, sammentrekninger og kynnere er jo med på modningsprosessen, jeg tar gladelig mot det for å slippe å være umoden ved termin... :)

Skrevet

Halloen, litt overdrevent dette med brystvortestimulering og igangsettelse av fødsel.

Det finnes de som får barn så tette at de fortsatt ammer da neste blir født, du får vel ikke hardere stimulering enn dette, det starter nok ikke fødsel og ihvertfall ikke før kropp er moden...

Jeg får barn med 16 måneders mellomrom og ammer, kommer til å amme til jeg ikke orker mer og kanskje helt til fødsel. Det er verken farlig eller uvanlig...

Farlig er det nok ikke, men helt unødvendig å mase på kroppen slik.

Dessuten er det ikke gitt at alle kan amme og gå gravid samtidig, min kropp tålte det ikke. Jeg ble gravid to ganger mens jeg ammet førstemann, mistet tidlig begge ganger. Da kunne jeg kjenne hver gang jeg ammet at livmoren trakk seg sammen. Det var ikke aktuellt å slutte å amme da han bare var 2 mnd. Jordmor forklarte meg det med at noen kropper reagerer svært sterkt på den stimuli pluss at det er hormoner i sving når man ammer.

Anonymous poster hash: 86901...64e

Skrevet

Når jeg gikk gravid med eldste vår så fortalte svigermor at hun hadde herdet brystvortene sine når hun gikk gravid med sine barn. Da hadde hun brukt sånn neglebørste som man fjerner skitt under neglene med hardt på brystene. Skal sies at den dama har smerteterskel jeg ikke engang ønsker meg.. :o

Jeg klemte/pellet på brystene når jeg var ca 5 mnd på vei med eldste, da kom det sånn råmelk ut av brystene. Det slet jeg med i ettertid helt til fødsel (og selvfølgelig etter fødsel men da var det jo melk som lakk). Så med minste lot jeg dem være og da fikk jeg ikke det problemet før helt i slutten av svangerskapet og det kunne visst også være litt pga jeg gikk 13 dager over termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...