Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #26 Skrevet 15. juni 2013 jo flere man deler alt mulig med hvor mindre selektiv er man som person, noe som ikke alltid er et positivt trekk Anonymous poster hash: d14bf...14c
mams87 Skrevet 15. juni 2013 #27 Skrevet 15. juni 2013 Så barnslig å "samle" venner på facebook. Hvem som helst kan ha mange hundre, bare de begynner å akseptere folk de bare traff et par ganger i livet. Jeg har selv sånne på min liste, fordi jeg klarer ikke å la vær å akseptere, synes det er ubehagelig. Jeg har over 200, men har selv veldig lite venninner. Har egentlig bare et par som jeg kan si er mine venninner, resten kjenner meg gjennom skolen, jobben og mannen min...skulle ønske jeg kunne slette alle jeg ikke føler er ekte venner uten å føle meg uhøflig.
Solstrålen+englejenta Skrevet 15. juni 2013 #28 Skrevet 15. juni 2013 Ingen kan ha 400-1000 venner. Men hadde jeg vært uktitisk kunne jeg lett hatt et slikt antall selv. Synes det er positivt å ha få fbkontakter, jeg. Overfladiske venner er det ikke kult å ha verken på nett eller i der virkelige liv
Lille- MO Skrevet 15. juni 2013 #29 Skrevet 15. juni 2013 Så barnslig å "samle" venner på facebook. Hvem som helst kan ha mange hundre, bare de begynner å akseptere folk de bare traff et par ganger i livet. Jeg har selv sånne på min liste, fordi jeg klarer ikke å la vær å akseptere, synes det er ubehagelig. Jeg har over 200, men har selv veldig lite venninner. Har egentlig bare et par som jeg kan si er mine venninner, resten kjenner meg gjennom skolen, jobben og mannen min...skulle ønske jeg kunne slette alle jeg ikke føler er ekte venner uten å føle meg uhøflig. Jeg "samlet" før.. men så ble jeg gravid og ville bli mer privat. slettet over 100 venner og nå har jeg 240 igjen. Dette er mennesker jeg stoler på, og liker å ha kontakt med. Veldig mange av de er familie. Det er ikke uhøflig av deg å slette noen. Ta vekk de du absolutt ikke har kontakt med på facebook, det er jo en gyldig grunn det. De merker det sikkert ikke engang
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #30 Skrevet 15. juni 2013 Dette var dagens Jeg har 500 "venner" på facebook fordi jeg primært bruker facebook til interesser/hobbyer, har derfor kontakt med likesinnede verden over, særlig fra USA. Beste samlingsstedet til å prate om nerdeting Å definere folk ut fra hvor populære de er ut fra antall venner på facebook er noe av det dummeste jeg har hørt faktisk. Anonymous poster hash: 4c9c0...2b0
☆☆☆ Skrevet 15. juni 2013 #31 Skrevet 15. juni 2013 Seier vel berre noko om kor fjerne bekjentskapar ein legger til på facebook.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #32 Skrevet 15. juni 2013 Jo flere venner på facebook, jo mer overfladisk er man. Man har jo ikke tid til å pleie alle disse "vennene". Folk som trenger å ha en slik liste prøver å fremstå som mer poppis enn de er osv. Har man mer enn 100 venner så synes jeg man er litt teit. Man bør jo sile litt og bare ha de man virkelig vil ha tid til der. Anonymous poster hash: 1c9be...196
Gjest sussie77 Skrevet 15. juni 2013 #33 Skrevet 15. juni 2013 Det hørtes utrolig barnslig ut å si...
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #34 Skrevet 15. juni 2013 På en måte er jeg litt enig. Overdrevent mange venner betyr at du er en utadvent person som hilser på flest mulig folk og har en stor omgangskrets, og synes det er om å gjøre å dele alt med de du knapt har hilst på, søker gjerne opp hele nachpielet etter fest for å legge til som venner. Mange venner betyr at du er passe utadvent og foretrekker å ha venner på facebook selv om man ikke kjenner vedkommende så godt, men likevel ikke deler alt med alle, og er heller ikke så ivrig på å søke opp folk på facebook. Få venner betyr som regel at man er normalt til lite utdadvent, og/eller at man er selektiv med hvem man er venn med på facebook, og er litt mer reservert på den måten at man ikke ønsker å dele all facebookinformasjon med folk man knapt kjenner. Selv hadde jeg ca 200 venner for en tid tilbake, men har godt over halvert vennelisten ved å slette folk jeg har gått på skole med og liknende uten å prate med lengre, og har nå kun de som jeg har pratet med fysisk eller på sms/facebook siste året/ to årene (mer enn bare hei) på facebook (+ all familie). Sjelden nå for tiden at jeg aksepterer nye venneforespørsler. Jeg har uansett stilt det inn slik at ingen andre enn meg selv ser hvor mange venner jeg har, eller hvem som er vennene mine. Men ingen regel uten unntak. Uansett så hørtes hun venninnen din ut som hun er veldig opptatt av å ha mange venner. Sikkert bare en brøkdel hun egentlig kjenner der. Anonymous poster hash: b2b1e...3f2
Puma - sprekker snart! Skrevet 15. juni 2013 #35 Skrevet 15. juni 2013 Jeg avviser de fleste venneforespørsler og har kun rundt 100 i et nært nettverk knyttet til min profil. Tenker at de som har 500 venner og masse poster om seg selv er veldig ukritiske og jeg vil ikke ha disse på min liste. Fordommer? Ja.
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 15. juni 2013 #36 Skrevet 15. juni 2013 Hva tenker du om meg som har 270 venner da? Anonymous poster hash: cff16...cad Jeg ser ikke poenget eller nødvendigheten med å ha mange hundre venner på facebook. For IRL er de jo ikke venner! Det er folk man har gått på skole med, jobbet med, fjerne slektninger osv. Ikke folk man lenger omgås. Har ei venninne som sender venneforespørsler til ALLE hun har hilst på i forskjellige settinger. Ergo ikke folk hun egentlig kjenner. Jeg synes det vitner om å være en smule ukritisk når målet er å få flest mulig venner på fb.
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #37 Skrevet 15. juni 2013 Jeg har rundt 60 på min liste og det er faktisk flere jeg godt kunne slettet... vet ikke hva det sier om meg, men er nå fornøyd med de vennene jeg har jeg,da... Anonymous poster hash: 6a338...d29
Anonym bruker Skrevet 15. juni 2013 #38 Skrevet 15. juni 2013 Vi bruker vel Facebook til forskjellige ting da. Jeg aner ikke hvor mange venner jeg har. Antallet interesserer meg ikke, men jeg vet såpass at det er godt over 500. Det betyr ikke at jeg er overfladisk og ikke har venner i det virkelige liv. Jeg har flyttet rundt en del og har venner i mange byer og land. Mange er bekjentskaper, som jeg liker å holde kontakten med. Jeg har som regel at jeg ikke aksepterer folk om jeg ikke ville stoppet opp og pratet med dem om jeg traff dem på gaten. Noen ganger sletter jeg folk. Det er oftest de jeg har gått på skole med i oppveksten, som jeg ikke egentlig kjenner eller har noen interesse av å følge med på nå. Jeg har heldigvis ingen FB-venner som legger ut tåpelige private meldinger som jeg av og til leser om her. De hadde gått rimelig fort til slettings.. Anonymous poster hash: 39b90...273
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå