Gå til innhold

Ei venninne sier at antallet venner på facebook sier mye om hvem du er

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker du om meg som har 270 venner da?

Anonymous poster hash: cff16...cad
Skrevet

Tull og tøys!

Anonymous poster hash: 456e9...970

Skrevet

Jeg er ikke enig med din venninne.

Anonymous poster hash: 2735c...605
Skrevet

Jeg er heller ikke enig, men hva mener hun antallet skulle si om personen?

Anonymous poster hash: b5d8d...c9a
Skrevet

Hun har nærmere 400. Tror hun sa det for at jeg skulle føle meg dårligere enn henne. Hun understreket MYE.

Jeg avviser forespørsler fra folk som er uaktuelle å ha på vennelisten, hun legger tydeligvis til alle. Hun kunne en annen gang fortelle om en litt rar på lista hennes som bare hadde 200 venner. 

Skrevet

Lurer på hva hun legger i det? En bekjent av meg har over 1500 venner på face. Da han hadde bursdag var det ikke en eneste gratulasjon på veggen hans. Hva sier det?

Anonymous poster hash: f5f03...46b
Skrevet

Jeg tror vennina di har det dårlig med seg selv og må heve seg over deg for å føle seg bedre. Har hun mange ordentlige venner irl? Høres jo ut som om hun er 17 og litt barnslig. Da jeg var 17 godkjente jeg alt og alle. Det var stas med mange venner på face. I dag har jeg ryddet litt opp i lista og tenker egentlig jo, færre jo, bedre.

Skrevet

Bedre å ha 100 som er ordentlige venner og folk du faktisk kjenner enn å ha 1000 som mer enn halvparten man ikke engang vet hvem er.

Anonymous poster hash: 456e9...970

Skrevet

Hun har det ikke bra med seg selv nei, det er ikke det eneste hun kritiserer med meg. Stoler ikke på henne.. Føler at hun vil prøve å jekke meg ned litt hvis hun føler at jeg har det bedre enn henne..

Skrevet

hehe, jeg har akkurat 200 venner på face, men jeg føler meg ikke akkurat venneløs. Jeg er både utadvendt og populær. Jeg har avslått veldig mange forespørsler og legger ikke til folk jeg knapt har hilst på. De jeg har som venner på facebook har en eller annen gang i livet betydd mye for meg og mange av dem snakker jeg med regelmessig.

Skrevet

Er noe enig, men sikkert ikke på samme måten.

Jeg synes det ser bedre ut med få venner.

Har du mange blottlegger du livet ditt for alle og enhver.

Har du noen få er du mer selektiv, og jeg tenker at det er sikkert litt oppegående mennesker ;)

Ser de med høyest utdannelse i min omgangskrets har enten ikke Facebook, eller har få venner og unngår å poste så mye meningsløst ;)

Anonymous poster hash: 56820...520

Skrevet

Hun har det ikke bra med seg selv nei, det er ikke det eneste hun kritiserer med meg. Stoler ikke på henne.. Føler at hun vil prøve å jekke meg ned litt hvis hun føler at jeg har det bedre enn henne..

Synd for henne at hun ødelegger de få vennskapene hun har med å holde på sånn.  Heldigvis vet du bedre, dette er ikke noe å bry seg med.

Skrevet

Barnslig hun er da. Jeg kjenner en som har 1500 venner men ensom for det.Smarte mennesker bruker ikke mye tid der heller.

Anonymous poster hash: 73e61...ae6
Skrevet

Hoho... Jeg er viggo-venneløs for jeg ha'kke facebookkonto en gang. Lurer på hva det sier om meg. Eller ikke.

Anonymous poster hash: 7726a...9a1

Skrevet

Da bør hun få seg ett liv!

Jeg for min del har vel 10 "venner" på fjesboka. Har ingen store planer om utvidelser. Er det noen nære og kjære som spør, så svarer jeg ja. Fjerne bekjentskaper fra studietid osv (altså sånne jeg ikke var tett innpå) svarer jeg aldri på.

Bruker ikke fjesboka til annet enn å holde meg oppdatert på ett par diskusjonsforum.

Og jada - jeg har et sosialt liv og venner IRL

Anonymous poster hash: 7924d...fca
Skrevet

jeg har rundt 100 venner på facebook fordi jeg IKKE ønsker at hvem som helst skal vite ting om mitt privatliv og ha tilgang til bilder/informasjon om mine barn. Jeg har derfor kun nærmeste kollegaer, venner (de jeg faktisk prater med) og familie. Det skal faktisk litt til for at jeg godtar venneforespørsler. Er jeg ensom eller venneløs? Nei overhodet ikke, møter kjentfolk overalt og er svært utadvent som person. Men jeg har en jobb som innebærer risiko dersom informasjon om meg spres rundt (bosted, navn på familiemedlemmer osv) til ukjente og må håndtere sosiale medier med stor grad av fornuft.

Anonymous poster hash: 9a9dc...2ce
Skrevet

Jeg har 400 venner på fb. Det er venner, kollegaer, tidligere arbeidskollegaer, tidligere skolekammerater, naboer osv..

Jeg syns det er koselig å ha muligheten til fortsatt å ha kontakten med de.

Etter endel år på skole, i jobb og flytting, har det blitt endel bekjentskaper.

I tilegg jobber jeg i helsesektoren med mange kollegaer.

Jeg har gått over vennelista mi flere ganger, og det er vel max 10 personer jeg har slettet, da jeg liker å se og lese på hva de andre gjør. ( tidligere klassekammerater som gifter seg, får barn, ferier osv) Jeg syns det er koselig å lese.

Men de som legger ukritisk til folk bare for å ha mange venner på fb sjønner jeg ikke.

Jeg har avvist mange også. Folk jeg ikke har interesse av:)

Skrevet

Kan man se antall venner lenger? Jeg finner ikke ut hvor mange jeg har..

Anonymous poster hash: b968c...093

Skrevet

Jeg har litt over 100  B)

Anonymous poster hash: 13de8...dd3
Skrevet

Jeg er forsåvidt enig med din venninne - men med motsatt fortegn. Vi leier ut to hybler i kjelleren, og nesten hver høst får vi nye leieboere pga studiestart. Etter visning pleier jeg å sjekke om de aktuelle leieboerne er på fb. Har de typ 1000 venner på fb, luker jeg de bort i utvelgelsesprosessen. For meg er det negativt å ha så mange venner på fb, ser for meg masse fester og styr, samt at de er litt ukritiske. Trenger selvsagt ikke være sånn, men det er nå mitt privilegium som utleier å tenke slik :)

Anonymous poster hash: 65b9e...06d
Skrevet

Jeg er også enig med venninnen din med motsatt fortegn. Synes ikke det er om å gjøre å ha bøttevis med venner på FB. Jeg er ikke en superbruker, men vil ikke dele det jeg deler med "hele verden". For meg ligger terskelen på hvem jeg ville snakket med hvis jeg møtte dem tilfeldig på gata. Vil jeg ikke det, er de heller ikke venner på FB. 

Skrevet

Hva angår venner så er det ikke kvantitet, men kvalitet som teller.

Gjest yrild
Skrevet

At venninnen din ikke har så veldig rett :-)

Skrevet

Ha ha ha, sorry altså, men det hørtes veldig fjortiss ut :D  Facebook sier ingentingen  om deg som person spør du meg.

Skrevet

klart det sier noe om deg som person. Jeg har 30 mennesker på facebook, enten nære venner eller slekt (og langt fra all slekt) hva sier det om meg jo jeg er ikke interessert i å dele om meg selv til hele verden.

Nå skal det sies at jeg omtrent aldri legger ut noe som helst på facebook heller.

Om noen har 200 eller 400 venner på vennelista si så tenker jeg ikke noe forskjell på disse men jeg tenker at de er personer som er mer åpene en det jeg er. Klart da kommer det an på hvor mye personen faktisk legger ut.

Om man har 400 venner og legger ut bilder og statuser i fleng så er det tydelig at man er en person som er opptatt av å bli sett og eller som mangler noen sperrer

Og samme hva man sier så har man ikke 400 venner om man har 400 stykker på facebook. Da har man noen venner, noen familie/slekt og en hel haug man muligens har hatt med å gjøre en gang.

Anonymous poster hash: d14bf...14c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...