Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min er 10 mnd og liker ikke klumper i maten, så hvis vi skal kjøpe middagsglass så må vi kjøpe 6 mnd glass :-P Men pleier og lage maten selv da, men den må finmoses med stavmikser :-) Min er litt rar da.. hehe, spiser brødskive og småbiter av middagsmat (med hendene), men skal det inn med skje så må det være helt finmost :-)

Annonse

Har opplevd det samme. Hadde bare fortsatt på 6 mnd., og så innimellom forsøkt meg på mnd. Evt kokt litt grønnsaker og blandet i 6mnd.-glassene slik at du lager noen få klumper selv. Ikke så mye at han ikke vil spise, bare akkurat så han får prøvd seg litt. Går seg til, vi brukte 6mnd.-glass til hun var 10 mnd., og så ville hun plutselig spise ALT...!! Pølser, kjøttboller, pizza - you name it. Best å stresse minst mulig med det, så kommer det nok etterhvert ;)

Det samme har jeg opplevd. Har erfart at han brekker seg mer av HIPP sine middagsglass for 8 mnd, tror det er noe med at de klumpene er mer definerte eller harde? Jeg har også hatt suksess med å blande mellom 6 mnd glassene og 8 mnd glassene ;)

Jeg tenker da att dem rett og slett ikke er helt klar, prøv igjen om noen dager. man må huske på att babyer er vant til og bare svelge det dem får i munnen, ikke å tygge det. og baby refleksen er som den er da dem brekker seg :) så ikke noe å bry seg med:) Det er bare og prøve igjen og plutselig er dem vant med biter i maten =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...