Gå til innhold

Noen som vet hvilket hovedstad som har verdens lengste navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og vet du hvordan det skrives? Det er ikke lov å Google det opp! ;)

Anonymous poster hash: 8abed...8ce

Fortsetter under...

Skrevet

Er det antananarivo? Bare gjetter, har ikke googlet :)

Skrevet

Det kommer litt an på hva man teller. F.eks er det thailandske navnet på Bangkok ganske fantastisk, selv om de forkorter det til Krung Thep eller noe. Men på norsk vil jeg tro det er den i Brunei, og ja, jeg vet hvordan den skrives.

Anonymous poster hash: 9d60c...c1c
Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Ouagadougou eller noe slikt er det lengste jeg kommer på. Lærte navnet på barneskolen da det var morsomt å lære rare ting ;)

Skrevet

Det er Bangkok.

Skrevet

Jeg tenkte også på Ougadougou (Burkina Faso), men jeg tror egentlig ikke det er den. Tipper det er noen byer som har lengre navn.

Annonse

Skrevet

Jeg kommer som sagt ikke på noen med lengre navn enn Bandar Seri Begawan i Brunei på norsk. Men det offisielle seremoninavnet til Bangkok er som nevnt helt vanvittig - ti-tolv laaaange thai-ord.

Anonymous poster hash: 9d60c...c1c
Skrevet

Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Yuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Phiman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit

Anonymous poster hash: 77bd1...496
Skrevet

Det fulle navnet på Paraguay sin hovedstad er: "La Muy Noble y Leal Ciudad de Nuestra".

La Muy Noble y Leal Ciudad de Nuestra
Skrevet

Wow Paraguay sin var lang.

Jeg tippet også antananarivo - Madagaskar.

Anonymous poster hash: 15c31...407
Skrevet

Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Yuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Phiman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit

Hvor er dette?

Anonymous poster hash: 6b207...624

Skrevet

Hvor er dette?

Anonymous poster hash: 6b207...624

Krung Thep = Bangkok, sier seg nesten selv.

Anonymous poster hash: 176c8...085

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...