Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Lurer på om det er noen som har opplevd det samme som meg. Jeg var inne til inseminasjon hos København fertilitetsklinikk i januar, og er nå gravid med trillinger.....Var hos gynekolog og tok ul før avreise, og den viste tre modne egg(fra 19 til 22 mm). Ringte klinikken og spurte hva jeg skulle gjøre, og fikk til svar at det var bare å komme om to og et halvt døgn. Jeg fikk forståelse av at de største eggene ville være "ute av produksjon" innen inseminasjon. De satset på egget på 19mm. Men her tok de feil gitt. Alle tre eggene ble befruktet og lever i beste velgående i magen. Ikke en ønskesituasjon, men de er selvfølgelig velkommen. Er det vanlig at klinikkene tar litt lett på antall egg? Vi har to barn fra før unnfanget på samme måte, men har aldri opplevd å ha så mange egg samtidig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde 4 store + flere små egg siste inseminasjon. Samme på første forsøk. To av dem vokser fint hos meg nå. Er heldigvis førstegangs jeg da. Var inseminert på Rikshospitalet.

Skrevet

Jeg hadde 4 store + flere små egg siste inseminasjon. Samme på første forsøk. To av dem vokser fint hos meg nå. Er heldigvis førstegangs jeg da. Var inseminert på Rikshospitalet.

Da tyder det på at de ikke tar så mye hensyn til det da. Vet at de som har ivf forsøk gjerne får satt inn kun ett befruktet egg. Skulle nesten tro at det skulle være likt for oss også. Men dette var definitivt siste runde for meg!!! Fem barn får holde :D

Skrevet

Oi, sånt som det der er nettopp hvorfor jeg får litt noia av å skulle prøve inseminasjon med hormonstimulering! Har kun hatt forsøk i naturlig syklus før, og har en nydelig gutt. Er IKKE innstilt på to-tre babyer på en gang..........! Jeg prøver å tenke at det er større sjanse for at ETT egg blir befruktet når det er flere egg der, da...:)

Skrevet

Ved IVF setter dem stort sett bare inn ett egg ja. Så jeg føler meg litt heldig med at det "bare" er to ;) To barn holder for oss.

Tror jo sjansen for iallfall ett befruktet egg er større når man har flere egg enn bare ett.

Skrevet

Inntrykket mitt er at de private klinikkene i Danmark har lav terskel for innsett av to egg ved IVF, og også setter inn tre dersom ett er av dårlig kvalitet. Så ja, det er kanskje utbredt. Men underlig at de sa eggene ville være ute av produksjon, det høres jo ikke så sannsynlig ut med bare noen millimeter i størrelsesforskjell. Da burde du blitt tilbudt/rådet til scanning før inseminasjonen i hvert fall.

Anonymous poster hash: 9c262...89c
Skrevet

Fra privatklinikk i Norge har jeg motsatt opplevelse ift dette enn dere tydeligvis har fra Danmark, og Rikshospitalet også. Jeg skulle insemineres i naturlig syklus, og hadde en stor og en mellomstor follikkel, og da vegret de seg en del for å gjennomføre bare med det. Kan legge til at det ble inseminasjon, men ingen graviditet...

Anonymous poster hash: d856f...fec
Skrevet

oj,såpass?!? Jeg har blitt avbrutt to ganger på riksen jeg da,da jeg skulle insemineres,pga for mange egg. De tok ikke sjansen når flere enn to var store,for nei,de blir ikke "bare borte". Men gratulerer med graviditeten da :) :) Lykke til videre.

Skrevet

Min erfaring fra Riksen er også at de er ganske restriktive, og helst vil avbryte om det er mer enn en til to follikler som er på vei.

Lykke til med trillingene!

Skrevet

Jeg venter på tilbakemelding fra Riksen nå, regner i grunn med å bli avbrutt pga for mange follikler :( Angrer på at jeg sa vi kunne prøve med hormoner!

Skrevet

I Danmark vet jeg de kan ta bort egg før ins hvis det er for mange så du ikke "kaster bort" en syklus. Rart de ikke gjør det på riksen også.

Jeg fikk anbefalt ovitrelle og pergotime av klinikken i Danmark da jeg skulle igang med inseminasjon. Eller jeg fikk bare resepten i posten. Var veldig skeptisk, for jeg var ikke så klar for 2. Snakket både med gyn og fastlege om det og begge sa at sansynligheten for flere var sååå liten og jeg hadde passert 36 år så jeg burde ta de for å øke sjansen for å bli gravid. Til tross for helt normale hormoner. Eggløsningsdagen screenet jeg ovariene før jeg dro, og det var 2 store follikkler. Ytret igjen min skepsis til tvillinger, men neida, vanligvis løsner bare det ene og undertrykker det andre. Og uansett om begge løsner så er sansynligheten liiiiiten for at begge blir befruktet og fester seg.... Fremdeles skeptisk, men ble inseminert. (Begge hadde løsnet da jeg kom til klinikken i DK.)

Nå har jeg i allefall toeggede tvillinger i magen. Og etter å ha vendt meg til tanken er jeg overlykkelig!! :) Jeg hadde uansett tenkt å reservere sæd til en til i tilfelle, men nå slipper jeg jo det.

Skrevet

Det hadde vært fint om de gjorde det på Riksen også ja...vårt forsøk ble avbrutt nå. Hadde fire store follikler og mange små, og det var uaktuelt å gjøre noe som helst. Ekstra kjipt siden det var siste mulighet før

sommeren!

Gratulerer med tvillinger - det blir sikkert fantastisk selv om det ikke var det du hadde tenkt deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...