Gå til innhold

Amming og smattelyder

Salvador

Anbefalte innlegg

Lillegutt på 5 uker lager masse smattelyder når han ammer, akkurat som om han mister vakuum og må ta nytt tak flere ganger. Jeg har blitt sår på brystvorten en gang og er redd for å å bli det igjen. Har lest at barn kan smatte litt om utdrivingsrefleksen er stor og melken kommer for fort, men han kan begynne å lage lydene helt på slutten av ammingen, så da kan det vel ikke være det? Han har samtidig med dette begynt å få en del luft i magen også.... :( er det noe jeg gjør feil? Holder jeg han kanskje feil under ammingen? Har noen tips til å få det til å bli bedre? Blir veldig frustrert når det oppstår.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det høres ut som om han bruker puppen som smokk.... Her kommer det smattelyder i massevis under amming, og jeg er en menneskelig smokk for tida. Når melka kommer for fort for henne, tyter det melk overalt (ut av munnen hennes), og hun svelger for harde livet, og trekker seg vekk fra brystet for å trekke pusten! Ikke noe smattelyder når det skjer, nei... Men er vel forskjellig for alle, ikke vet jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no

Har han lagd disse lydene hele tiden eller har han begynt med det nylig?

Er han sjekket for stramt tungebånd? Det er veldig vanlig med klikkelyder om barnet har stramt tungebånd, og også sår på brystet. Du kan ta en titt påhttp://ammehjelpen.no/artikkel/98/Tungeband-stramtkort  for mer beskrivelse og bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...