DaTuMa Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 Har kjøpt meg en tempurpute som man kan ha på stol, i bil eller liknende. Den er høyere bak en foran sånn at man får litt bedre vinkel på bekkenet. Det er mye mindre vondt å sitte med den puta. Jeg betalte 800kr for den, og det er den verdt.
Queenmee Skrevet 13. juni 2013 #2 Skrevet 13. juni 2013 Jeg har fått låne en sånn på hjelpemiddelsentralen hvor jeg låner krykkene mine. Jeg liker den ikke, og bruker den kun når jeg sitter på kjøkkenstol, og da mest fordi rumpa får vondt av å sitte på stolen.. Den har ellers ingenting for seg. Men godt tips! Bare nevner at jeg hadde blitt irritert om jeg måtte betale 800 kr for noe jeg ikke har utbytte av.
DaTuMa Skrevet 13. juni 2013 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2013 Kunne jeg fått lånt på hjelpemiddelsentralen? Hvorfor har ingen fortalt meg det? Hvor tok du kontakt for å få hjelpemidler? Synd du ikke hadde utbytte av den da....
Queenmee Skrevet 13. juni 2013 #4 Skrevet 13. juni 2013 Ringte rett til hjelpemiddelsentralen jeg, da hverken lege eller jordmor kunne fortelle meg hvordan jeg kunne få tak på krykker. Google hjelpemiddelsentralen i din kommune:) Jeg vosste heller ikke det før jeg spurte på facebook om noen visste hvor jeg kunne låne krykker. Synes det er rart at jordmødre og leger ikke sier noe om det!
DaTuMa Skrevet 13. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2013 Ja de burde da kunne informere om sånne ting. Blir jo like dumt som når man skal stå 6 mnd på venteliste for å få fysio for bekkenløsninga.
Queenmee Skrevet 13. juni 2013 #6 Skrevet 13. juni 2013 Må du det? Jeg har visstnok krav på gratis fysio fordi jeg har gangvansker, men det har ikke lege informert meg om. I tillegg gjelder det bare kommunefysipterapaut, ikke private. Dermed måtte jeg ha venta en evighet OM jeg hadde fått henvisning, fordi jeg ikke har råd til privat fysio..:/
DaTuMa Skrevet 13. juni 2013 Forfatter #7 Skrevet 13. juni 2013 Kommer ann på hvor man bor. Alle som har avtale er fulle. Ringte rundt ved juletider og fikk beskjed om å ringe noen andre, fikk ikke stå på venteliste engang. Rart at ikke systemet fungerer litt bedre. Mange med bekkenplager som er sykmeldt, kunne nok vært i jobb om de fikk behandling med en gang. Kanskje ikke fulltids, men ihvertfall gradert. Når man ringer en med avtale og får beskjed om at ventetiden er 6 mnd, så du får ikke plass på venteliste engang....men om du betaler selv? Jo da kan du få time imorgen.
Queenmee Skrevet 13. juni 2013 #8 Skrevet 13. juni 2013 Er vel dt som er baksiden med mye privatisering og dårlige betalte kommunale jobber... Uten at vi trenger gjøre dette til en politisk tråd:P Vi får klare oss som best vi kan med de hjelpemidlene og den hvilen vi har til rådighet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå