Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi har en liten frøken på 8 måneder, og hun er relativt blid og fornøyd hele dagen! :) Har nå gått til innkjøp av en liten trille da det blir mer pes enn hjelp å ta ut den store vogna hver gang vi er på butikken å lignende, så det har hjulpet mye for ryggen/bekken! :) Men jeg sliter forferdelig mye med kynnere, ettersom jeg løper/krabber rundt på gulvet hele dagen etter en liten turbo som skal rive, klatre og ta på alt hu ikke får lov til :P Syns det er fint at hun er så aktiv og liker å utforske, men kan jo ikke rydde ned hele stua heller! :P Det er lite hjelp å få hjemme, samboeren har jobb ett par timer hjemmefra og reiser klokka 6 om morgenen og kommer hjem tidligst 6 på kvelden...! Så han drar før hun står opp og kommer hjem kanskje 30 min før hun skal i seng.. De to gangene hun sover på dagen har jeg ikke sjans til å slappe av, da må jeg ta oppvask, klesvask og annet husarbeide som må gjøres! Jeg er nå i uke 20, og lurer på hvordan dette kommer til å gå etterhvert!! Jeg er redd at kynnerene skal føre til noe mer etterhvert, da jeg fødte for tidlig sist.. Noen tips? Hva gjør dere andre som har barn fra før? :) Hvordan får dere slappet av nok? :)

Fortsetter under...

Uffameg, jeg skjønner godt du er sliten! Jeg har jo to fra før, men kan ikke sammenlignes uansett for de er 7 og 5 og går i bhg. og skole hver dag, så nå når jeg er sykmeldt får jeg slappe veldig godt av. Hadde en del kynnere for inntil en uke siden, men nå har de avtatt. Kjenner at stress (særlig psykisk faktisk) gjør det verre.

Har du søkt bhg.plass for henne til høsten? Det hadde nok vært det beste for din del, så du hadde fått slappet av litt mer på dagtid. Men å søke er vel for sent nå, i hvert fall de fleste steder... Nå er ikke jeg noen forkjemper for at så små barn skal gå i barnehage, men i din situasjon ville jeg likevel hatt bhg.plass 2-3 dager i uka i hvert fall. Hvor lange dager kan man jo styre selv.

Ellers bør du i hvert fall sørge for at mannen tar over hjemme når han kommer hjem, slik at du kan ta fri resten av kvelden. Ja, jeg vet det høres ut som et slit for hans del også, men om du fødte for tidlig sist bør du unngå at det samme skjer igjen :)

Takk for gode råd :) Får liksom så inmarri dårlig samvittighet ovenfor samboeren da han har vært på jobb hele dagen og kommer rett hjem til kaos hjemme, og legging og rydding! Men han må jo på en måte ta sin del av kaka og.. Føler han tenker at jeg bare går hjemme å slapper av og daffer, hvis jeg finner på å ta meg en hvil isteden for å ta f.eks. klesvaska.. Han ser jo veldig ofte hvor utslitt jeg er, men jeg ser jo også hvor sliten han er noen dager! Det går mest på samvittigheten min.. Men jeg bør jo tenke på knøttet i magen og! ;) Jeg får ta en prat med han om det, kanskje det blir lettere! :)

Annonse

Gjest flykræsj

Vi har vaskehjelp en gang i uken. Synes det er vel anvendte hundrelapper!! Ellers må jeg si at jeg, og de fleste andre jeg kjenner, senker skuldrene mtp husarbeid når barna er små. Det flyter litt med rot både her og der, men skal man ha det tipp topp tar det mye tid og krefter. Bare det er sånn halvveis greit holder det for meg. Jeg er enig med de over at mannen også hjelper, men det er naturlig at han også er sliten etter lang dag. Å gjøre husarbeid 2-3 timer hver dag er uansett uaktuelt for min del, det gjelder om jeg er 100% i jobb eller i permisjon.

Ikke slit deg ut helt. Tenk på den lille i magen.

Bli heller enige om å rydde sammen på kvelden og heller lag dere en felles vaskedag i helga hvor dere tar i et godt tak sammen og vasker grundig. Alt hjelper :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...