Gå til innhold

Har dere tips til hvilken brystpumpe som er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk!!

Hilsen en forvirret første gangsgravid som driver research :)

Fortsetter under...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg får ofte til svar at det er Medela swing, men mange er også veldig fornøyd med Avent sin. Jeg tenkte å kjøpe Medela swing, den doble, både fordi pumpingen går fortere unna,og fordi man visstnok produserer mer melk når man pumper begge bryst samtidig ;)

Skrevet

Jeg har medela swing enkel, og er veldig fornøyd med den 

Anonymous poster hash: fdd9e...445
Skrevet

Kommer ann på hva du setter høyest? Komfort, så for all del avent elektrisk. Medela sin er bare en plasttut og ikke noe mer liksom, man blir fort sår av den. Men den er kanskje kraftigere, og man får vel ikke avent i dobbel. Medela ikke å anbefale om du har store brystknopper hvertfall. Jeg har prøvd begge, og ville ikke sett to ganger på Medela, jeg sverger til avent. Har aldri blitt sår av amming og heller ikke pumping med avent, men etter noen runder med Medela så var jeg nesten hudløs :(

Tror ikke noe på det at man lager mer melk om man pumper på begge samtidig. Pumper man ett og ett bryst blir sammenlagt stimuleringstid høyere og da tror jeg at man likegjerne lager mer melk.

Anonymous poster hash: 75171...fc2
Skrevet

Jeg hadde både avent og medela. Avent fikk jeg nesten ikke ut melk med. Medela sin var mye bedre, og jeg kunne på det meste pumpe 250 ml fra hvert bryst O.o 

Annonse

Skrevet

Takk for svar! :) Ser det er veldig forskjellige meninger ja. Nå er det jo forskjellige typer innen merkene avent og medela også, har nok mye og si, og som en av dere nevnte, kommer jo ann på puppen litt også kanskje ;)
Var tilbud på avent sin elektriske nye variant nå, bra jeg tenkte meg litt om før jeg slo til :P

Hmm føler dette blir et vanskelig valg ja!

Skrevet

Hva med å prøve? De leier jo ut på babyshop, sykehus og helsestasjoner....

Skrevet

jeg kjøpte den som de har på sykehuset, bare en mindre utgave som er beregnet til privat bruk. den heter Lactaline personal. dobbel elektrisk pumpe.

kjempefornøyd me den og du kan regulere hastighet og og styrke på vakuum alt ettersom hva du føler for. den koster ikke mer enn de andre pumpene man får kjøpt på barneutstyrsforretninger :)

Anonymous poster hash: 394e1...2b8
Skrevet

Anbefaler absolutt Medela sin. Kan få brystskjoldet i ulike størrelser så puppene dine kan se ut akkurat som de vil ;) Det brystskjoldet som følger med er forøvrig 24mm. Har før anbefalt den doble her inne da man både sparer tid og ifølge barnepleierskerne på A-hus produserer mer melk ved å pumpe begge på likt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...