Gå til innhold

Jeg vet ikke hva jeg ska gjøre....

Anbefalte innlegg

Jeg er kvalm og sliten konstant, og er sengeliggende nesten hver dag. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre for å få vekk den kvalmen?? Seaband funker ikke i det hele tatt. Phennergan er for sterke for meg, tar jeg en tablett går vinninga opp i spinninga, kvalmen går bort men jeg blir beruset og ekstremt trøtt. Har prøvd en halv tablett, men funker ikke helt uansett.....jeg er så sliten å lei av å ligge hele dagen!!!! Hva skal jeg gjøre???

Er 9+1 , noen som sliter med det samme?

Og når kommer den ekstreme kvalmen til å gi seg??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144056634-jeg-vet-ikke-hva-jeg-ska-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uke 10 var min verste uke !!!! Nå er jeg Snart 11 fullgåtte og formen er mye bedre ! Nå kan jeg bli kvalm etter måltider og på kvelden . Håper trenden fortsetter og at den snart er helt vekk !! Det typiske er jo at det gir seg rundt uke 12, men med min første holdt kvalmen på til og fra heeeele svangerskapet ! Bedre med nr to men husker ikke når det gav seg da ... Men det var etter uke 12 ! Lykke til og hold ut ! Hvil masse og ta det rolig : )

I første sv skap lettet det rundt uke 14, I andre litt bedring etter uke 20, nå er jeg 15 uker, og formen er veldig opp og ned. 

Håper det letter for deg etterhvert :)

Det som har pleid og hjelpe litt de forskjellige gangene- er druer som har vært i frysen, saftis, pannekaker/vafler, chips (av og til), blåbærsaft, urge...

Ellers så hjelper det med væske intravenøst for å komme seg litt hvis du ikke får i deg nok væske.. Du kan jo også prøve om du kan få andre kvalmestillende? Reagerer samme som deg på phennergan. Zofran har hjulpet i småperioder i tidligere sv skap..

Jeg har egentlig ikke vært særlig kvalm med de to første, men nå er jeg helt vannvittig kvalm. Jeg får i meg frokost, men da er jeg kvalm resten av dagen. Det eneste som hjelper er å pusse tena og å sove. Så egentlig burde jeg ha pussa tenna og sovet hele dagen, men med en liten vilter krabat her hjemme, så lar ikke det seg gjøre.. Så jeg må bare holde ut. Legge meg tidlig, og passe på at jeg får sovet om natta. Håper virkelig dette gir seg altså, for å gå sånn som dette frem til februar, det går bare ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...