Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 Hva er best? Syns jeg leste en plass for en tid tilbake at man ikke burde gå med strømper som strammet bak kneet,for det kunne forårsake blodpropp. Disse knelange støttestrømpene strammer vel bak kneet? Anonymous poster hash: 9c224...9ee
nagini Skrevet 13. juni 2013 #2 Skrevet 13. juni 2013 Jeg synes det er best med kompresjonsstrømpebukse, men det frister lite når det er 25 pluss...
Sjokoladebanan Skrevet 13. juni 2013 #3 Skrevet 13. juni 2013 Det er best med opp til låret. Om man bare har til kneet, forskyver du bare problemene (ødemene) oopover. Hvertfall det jeg har hørt de som kan dette si. Har ikke brukt det selv, men ser det ofte I bruk hos pasienter og da er det alltid opp til øvre del av låret.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #4 Skrevet 13. juni 2013 Jeg har hatt DVT i lysken. Ble anbefalt å bruke strømpebukse de første 4 mnd for å gå over til knestrømper av en av landets fremste spesialister på temaet. Det holder helt fint å bruke strømper så lenge det er forebyggende. For oss som har hatt DVT, så er det nødvendig med type2, det trenger ikke andre bruke. Strømpebuksene er noe herk og type2-strømper bør man bruke hansker for å få på for å ikke risikere å ødelegge da de er svindyre 7-800 kr paret var det for 5 år siden ihvertfall. De varer heller ikke lengre enn 4 mnd før de mister litt av "futten", så det var en dyr fornøyelse å bruke i 2 år..... (nei, man får ikke dekke noe, da NAV mener at det ikke er behov selv om ekspertene sier det. Anonymous poster hash: d3834...d3e
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #5 Skrevet 13. juni 2013 Hva er DVT? Jeg bruker til å forebygge i svangerskapet. Har begynt å få noen tydelige og synlige blodårer så tenker at det er best å bruke støttestrømper da. Men fy så ubehagelige de er å gå med :-( Hi Anonymous poster hash: 9c224...9ee
Sjokoladebanan Skrevet 13. juni 2013 #6 Skrevet 13. juni 2013 Hva er DVT? Jeg bruker til å forebygge i svangerskapet. Har begynt å få noen tydelige og synlige blodårer så tenker at det er best å bruke støttestrømper da. Men fy så ubehagelige de er å gå med :-( Hi Anonymous poster hash: 9c224...9ee DVT betyr DYP VENETROMBOSE eller blodpropp om du vill
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2013 #7 Skrevet 13. juni 2013 Jeg har fått stygge åreknuter på innsiden av kneet, og bruker sånne som går til låret. Noe herk å gå med, men de åreknutene vil jeg virkelig ikke ha mer av. Har ikke hørt noe om at man ikke skal bruke dem. Dra på apoteket og spør der! Anonymous poster hash: 81a76...c73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå