Gå til innhold

Hva gjør samboer for deg i siste innspurt??

Anbefalte innlegg

Jeg er evig takknemlig for min.... Uten ham hadde jeg sett ganske mørkt på å skulle komme meg gjennom siste ukene!

Ting har gjør:

Står opp og leverer ungene hver morgen

Deltar på alle sammenkomster på skole og barnehage.

Handler inn mat, så lenge jeg skriver liste

Klipper gresset

Luker i hagen

Legger steinheller utenfor huset

Rydder og holder orden rundt huset

Tar med barna på aktiviteter

I tillegg skal han nå starte på planen han har lagt om å vaske ned hele huset, ett rom for dag (12 rom tilsammen)!

Herlige kjæresten min :-)

Fortsetter under...

Her gjør kjæresten ALT! Etter ett par dager på sykehus med magesmerter, og plutselig fryktelig vonde kynnere i tillegg til bekken og symfyseløsning, er samboeren nesten blitt litt på tuppa, og det er nesten så jeg ikke får gå på do selv.

Her er hele leiligheta vaska ned. Barnerommet er eneste som må taes.

Klesvask (som jeg liker å ta etter vi fikk egen vaskemaskin istedefor å bruke felles vaskekjeller) tar han så jwegikke skal bøye meg. Handling har han gjort i flere uker.

Blir så bortskjemt at jeg føler meg litt unyttig, og har dårlig samvittighet for at han flyr rundt å fikser. Selv ligger jeg mest på sofaen og ser på.

Han vil heller at vi skal bruke mine gode dager på å gjøre ting sammen. Handle siste rest, spise på favorittresturanten vår, gå turer.

Mamma sa at det kjennetegner en skikkelig mann, når han skjemmer deg bort under graviditeten. Det er ingen sykdom, men det er jaggu ikke lett. Og vi bærer faktisk barnet deres :)

Gjest Totoaa

Jeg er singel, så her er det bare å fikse seg selv :P Men jeg har mange gode mennesker rundt meg som gjerne sender melding og spør om de kan handle for meg, hjelpe meg med vasking osv. Jeg liker ikke å "måtte be om hjelp", men det har ikke vært noe problem, for folk tilbyr seg jo å gjøre så å si alt! :)

Jeg er singel, så her er det bare å fikse seg selv :P Men jeg har mange gode mennesker rundt meg som gjerne sender melding og spør om de kan handle for meg, hjelpe meg med vasking osv. Jeg liker ikke å "måtte be om hjelp", men det har ikke vært noe problem, for folk tilbyr seg jo å gjøre så å si alt! :)

Vet du, jeg haaaar så mye respekt for de som er aleine med graviditeten! Jeg hadde fysisk og psykisk ikke klart det. Fy flate du må være sterk!

Her er ingen "synes synd på"-holdning altså, kun pur beundring! :)

Så bra at du får masse tilbud om hjelp:D er godt å ha folk som stilker opp! :)

Så heldige dere er ! Herer jeg alene litt over halve året ,mann som jobber på sjøen, så blir å passe på å gjøre ting selv, har 3 hunder å en datter på snart 3 ,så ingen kjære mor her i hus. har heller aldri fått noen som har tilbydd seg å vaske/handle etc. slik gjør jeg selv. Jeg går med bekkenløsning å mye kynnere i tillegg til jobb men kommer meg gjennom dagen på en måte jeg ikke selv alltid forstår ;) Mannen er grei når han er hjemme, flink til å ta datteren vår å hundene, å prøver litt på huslige ting men jeg må som regel mase for å få det gjort. 

Vet du, jeg haaaar så mye respekt for de som er aleine med graviditeten! Jeg hadde fysisk og psykisk ikke klart det. Fy flate du må være sterk!

Signerer denne! Jeg var alene med førstemann, gjennom svangerskapet og til han ble 2 år, så vet hvor tøft det kan være..... :-)

Annonse

Helt enig. Etter å ga fått barn selv ser jeg virkelig opp til alene mødre. Jeg hadde ikke klart meg uten mannen min.

Mannen min tar det meste av tidlige morgener når han har fri. Han har begynt sin redebygging med å skaffe ved.... det gjorde han med nr 1 også. Ikke det at vi trenger så mye ved, vi har hus fra 2000 og varmekabler i hele første etg. Og har fortsatt ved etter redebygging med nr 1. Men det er vel hans fristed. Han tar seg mye av 2 åringen og tar mye av husarbeidet.

Her er formen skral, så mannen har virkelig fått stå på. I den siste uken har jeg slitt med humøret siden kroppen har satt seg på bakbeina (bekkenløsning, mistanke om misdannelse på babyen i magen, går med krykker, smerter og lite søvn + at jeg "må" jobbe fullt pga ressurssituasjonen på jobb) samt at jeg har kjent lite bevegelse fra den lille i magen. Hvem får gjennomgå da? Jo, min kjære mann som jobber 100 %, som tar seg av 1-åringen vår, som vasker hus, som legger stein på gårdsplassen eller maler garasje på kveldstid og som gir meg de deiligste massasjene før jeg legger meg hver kveld... Bortskjemt? Ja.... Og i tillegg utakknemlig :-( Heldigvis har han forståelse for gråtetoktene og fortvilelsen.

Signerer forresten det som er sagt om alenemødre over. Jeg har i to perioder (på to uker hver) vært hjemme alene med en aktiv 1-åring, gravid og med en hund som trenger mye mosjon. KUDOS til dere alle!

jeg jobber fortsatt fullt (34 uker) så jeg leverer fortsatt begge ungene i bhg før jobb om morgenen. Mannen henter og lager middag (gjorde han før graviditeten og).

Det som han gjør ekstra er vel at han tar med barna på ettermiddag/kveld slik at jeg kan sette meg ned litt med beina høyt. Og han varter meg om hvis jeg ber om det.

Vi har heldigvis vaskehjelp så der slipper han unna ;)

Ellers er jeg i god form slik at han ikke trenge rå gjøre så mye mer ekstra, men det blir vel mer og mer når det nærmer seg termin. Han stiller ihvertfall opp uten å mukke :)

Jeg gjør alt selv. Selvom han samboer kunne gjerne bidratt litt. Tror han har glemt jeg er gravid :) haha.

Men så er det litt min egen skyld, jeg spørr han ikke og vasker, støvsuger og rydder. Går i butikken og jupp. Så han kommer hjem fra fotball treninger og setter seg i sofaen og da er det jeg som flyr på kjøkkenet og serverer han. Bortskjemt er han rett å slett :) hehe. .

Jeg gjør alt selv. Selvom han samboer kunne gjerne bidratt litt. Tror han har glemt jeg er gravid :) haha.

Men så er det litt min egen skyld, jeg spørr han ikke og vasker, støvsuger og rydder. Går i butikken og jupp. Så han kommer hjem fra fotball treninger og setter seg i sofaen og da er det jeg som flyr på kjøkkenet og serverer han. Bortskjemt er han rett å slett :) hehe. .

Oi det var godt å se det endelig kom et innlegg hvor ikke mannen fremstår som Supermann!! ;) elsker mannen min, men han er ekstremt sløv når det kommer til husarbeid, lufting av hund og spabehandlinger for meg :P Jeg som gjør det meste i hjemmet selv om jeg har bikket 30 uker. Oftest jeg som "pleier" han (massasje, kos, oppvartning)...

Ohlawrd!

Tror jeg hadde kakka gubben i bakhodet om han forventa oppvarting fra meg nå.

Men det er vel med mannfolka som med unger, det er vel litt ens egen skyld om man skjemmer dem bort.

Får ikke spabehandling eller massasje hver dag, faktisk aldri. Men noe så enkelt som å bære tallerkenene våre fea bordet etter middag, det hjelper aå utrolig mye!

Oi det var godt å se det endelig kom et innlegg hvor ikke mannen fremstår som Supermann!! ;) elsker mannen min, men han er ekstremt sløv når det kommer til husarbeid, lufting av hund og spabehandlinger for meg :P Jeg som gjør det meste i hjemmet selv om jeg har bikket 30 uker. Oftest jeg som "pleier" han (massasje, kos, oppvartning)...

Hehe. Jeg pleier også som regel mannen min. Massasje både rygg og føtter. Og annet dull han kan få. Mannfolka våres har det hodt du ;)

Annonse

Mannen min gjør det meste. Mesteparten av husarbeidet, er mye med våre tre barn, pusser opp badet..i tillegg til jobb. Jeg er slapp og dårlig og ligger på sofaen for det meste, som ei ku. Ja, jeg vet jeg er gift med drømmemannen. Han er så snill og omtenksom, kan ikke klage eller forvente mer. Han fortjener alt godt ♡♡♡

Så heldige dere er! Husk å fortelle deres menn hvor flinke de er! :)

Samboeren her får høre hver dag at han gjør en fantastisk jobb! Men da får jeg som regel høre at jobben er det jeg som gjør.

Skjønner jo, ut ifra hva en del av dere skriver, at jeg er heldig som ikke har en bortskjemt mann!

Min mann har fått mye ufortjent kjeft fra mine hormoner. Så tolmodighet har han masse av. Jg får masse massasje og nå tar han støvsuging og gulvvask i tillegg til å vaske ned bad, rom og kjøkken til babien kommer. Men jg varter han opp også da med middag, kvelds, vasker klær og rydder i skap så føler vi står på begge to.

Gjest StineTh

Mannen min er så flink :) Jeg er 100 % sykmeldt pga bekkenløsning, så det meste faller på han. Han går alle turene med hunden hver dag, vasker og rydder, lager mat, sorterer klær (også dobbelsjekker jeg etterpå, hehe), vasker gulv, oppvaskmaskin, ja, han gjør egentlig alt av husarbeid. I tillegg pusser han opp barnerom, vårt soverom og verandaen (beiser gulvet der ute). Alt dette gjør han attpåtil å ha en lederstilling som krever en god del ekstra jobbing.

Jeg passer på å skryte ekstra mye av han :) Flinke flinke mannen min! :)

Heldige er dere! og sett pris på det damer! Jeg har funksjonshemmende svangerskap, der jeg faktisk er veldig dårlig og går med STORE smerter 24 timer i døgnet... Igår tvang jeg mannen til å klippe gresset, mens jeg selv trimma rundt alle kanter... så ingen sympati eller hjelp her. Ikke noe som kommer naturlig allefall. Hvis han skal gjøre noe, skal det mases og kriges.. Han ser på meg som en veldig sterk kvinne, og det er jeg også, men av og til hadde det vært så herlig å bare hørt settningen : Sitt kjære, jeg skal lage middag idag. 

Men siden jeg er sykmeldt og er hjemme 100% må jeg da vel klare noe? paff...

Her faller fremdeles mye på meg, selv om mannen er kjempeflink! Men jeg henter og leverer tre barn i bhg, handler, tar klesvask (har vaskehjelp, heldigvis) selv om jeg er 100 % sykmeldt pga premature rier. Han maser om at jeg skal ta det mer med ro, men med tre små barn er det ikke så enkelt alltid! Han er også kronisk blind når det gjelder rot og skitt inne, men klipper heldigvis gresset (ellers ville det blitt jungel her ute!) og vasker bilen. Han er heller ikke så flink til å huske på alt som skal ordnes med barna (kjøpe inn bursdagsgaver, bake kaker, ordne med klær etc...)

Mannen min rydder frenetisk nå, og planlegger og lager middag når han er hjemme. Men det gjorde han mye før også, når sant skal sies...... Den største hjelpen er at han har fungert som hjemmehjelp for min demente gamle mor helt siden jeg ble gravid. Kan ikke få takket ham nok for akkurat det.

Ellers er jeg heldig som har hatt et "friskt" svangerskap og fortsatt fungerer, selv om jeg snart bikker 45 ;)

Handler, lager maten, rydder og vasker hus, bytter sengetøy to ganger i uken fordi jeg blir så klam, tar alle turene med hunden, kjører meg til fysio og alle legekontrollene, bærer meg når bekkenet er så ille at jeg ikke klarer å krype eller humpe på krykkene, henter drikke og sånt til meg, masserer meg... Han er en helt <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...