N&E tvillingmamma Skrevet 13. juni 2013 #1 Skrevet 13. juni 2013 En av mine tvillingjenter har fått navlebrokk. Brokket var i utgangspunktet ganske lite, men har nå blitt større. Jeg tror det måler ca 3 cm i diameter og så står det ca 3 cm ut fra magen. Det blir mindre når hun slapper av og spenner seg skikkelig når hun gråter. På helsestasjonen har vi fått beskjed om at det sannsynligvis forsvinner etterhvert. Er det noen som har noen erfaringer med dette?
Havet2013 Skrevet 13. juni 2013 #2 Skrevet 13. juni 2013 En av mine tvillingjenter har fått navlebrokk. Brokket var i utgangspunktet ganske lite, men har nå blitt større. Jeg tror det måler ca 3 cm i diameter og så står det ca 3 cm ut fra magen. Det blir mindre når hun slapper av og spenner seg skikkelig når hun gråter. På helsestasjonen har vi fått beskjed om at det sannsynligvis forsvinner etterhvert. Er det noen som har noen erfaringer med dette? Hei Min jente fikk dette kun en gang. Gikk til legen, så forsvant det et par dager senere. Lykke til!
Jannike123 Skrevet 13. juni 2013 #3 Skrevet 13. juni 2013 Min gutt har hatt det, fikk det få dager etter at navlestrengen falt av, vokste og vokste og endte på den str din har. Var igrunn litt bekymret, hadde aldri sett det og viste ikke helt hva dette var. Men det er hvertfall ikke farlig, og når han var ca 3-4 mnd begynte den sakte men sikkert og forsvinne, nå er han 10 mnd og ser ingen antydning til at han har hatt navlebrokk
N&E tvillingmamma Skrevet 13. juni 2013 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2013 Takk for gode tilbakemeldinger
jentemamma Skrevet 13. juni 2013 #5 Skrevet 13. juni 2013 Alle mine tre har hatt det, og det forsvant før 1 års alder. Det hs sa til meg var at vi skulle følge med på at man kunne trykke inn brokket uten at det gjorde vondt på baby. Da skulle man ta kontakt med lege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå